20.08.2022 г., 16:52 ч.

За могъществото на жената 

  Есета » Други
1042 3 27
5 мин за четене

                                                         За могъществото на жената

 

Тогава се обади Шехания, син Иехиилов от синовете Еламови, и каза на Ездра: прегрешихме пред нашия Бог, че си взехме другоплеменни жени от народите на тая земя, но има още надежда за Израиля в тая работа;

да сключим сега завет с нашия Бог, че, по съвета на моя господар и на ония, които благоговеят пред заповедите на нашия Бог, ще напуснем всички жени и родените от тях деца, - и да бъде по закона!

                                 Първа книга на Ездра 10:2-3 (Стар Завет)

 

  Има си причина, поради която прегрешилите Божии мъже изоставят не само жените, но и децата си! Тук ясно се разбира каква е ролята на жената в семейството: Тя е крепителка на това семейство; тя (най-вече тя) възпитава децата. Без нея – всичко рухва! Когато жената е богоотстъпница, цялото семейство се разпада. Заради това Божиите мъже изоставят не само жените, но и децата си – защото няма надежда!

  От тези стихове бихме могли да си направим извод за това нещастие, което наблюдаваме днес, носещо името феминизъм!

  Ролята на жената в опазването на семейството и на Божия ред е толкова голяма и могъща, че ако жената е покварена, всичко рухва! Вследствие покваряването на жената, мъжът влиза в грях, а децата стават езичници или поне придобиват подобно мислене, отстъпващо от Божия промисъл.

  Сатаната много добре си е дал сметка за това, поради което, подобно на случилото се в райската градина, дори до ден днешен (!), напада най-страшно тъкмо жената.

  Прошепва и́, вкарва в съзнанието и́ мислите, че според установения ред в християнското семейство тя е следните неща: подценена, ограничена, малтретирана, лишена от достойно човешко съществуване, недооценена и потискана от мъжа само защото е от друг пол, който тя не си е избрала, а това е схванато от нея като несправедливост!

  Оттук следва и отхвърлянето на женското от страна на жената. Тя нямало да е потисната проста домакиня! Тя щяла да бъде равна на мъжа, дори превъзхождаща съпруга си! Ако въобще има мъж!

  Тя ще бъде мъж! Или жена и мъж едновременно?! Глава на семейството!

  По този начин, когато жената отхвърли Божия промисъл за християнското семейство, то се разпада или става дисфункционално. Често дори въобще и не се създава!

  Как така? От къде накъде ще се създава семейство на равноправни начала с някакъв си мъж?! И дума да не става!

  И готово! Семейство или не се създава, или всичко в него е по сатанински модел, тотално изопачено спрямо Божия ред!

  Чрез феминизма Бог е отхвърлен от семейството, а едно такова семейство е обречено, защото вероятно не се отличава особено от древните езически семейства, чието отстъпничество Бог определя като гнусотия.

  И така: жената е толкова могъща, че без нея Божият ред рухва!

  Тя обаче е с промит от дявола мозък и смята, че доброто е зло. Мисли си, че ролята и́ в традиционното християнско семейство я ограничава. Иска да бъде като мъж, вероятно дори като Бог?!

  И семейството умира…

  Толкова е важна ролята на жената!

© Галифрей Михайлов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Я, колко хубаво си разговаряте, можело значи Браво!
  • В нищото се е появила причина и от него е създадено нещото. Преди това Бог е бил само съществуващ, после е станал и действащ. Не знам, Безжичен, и аз си блъскам главата над тези въпроси. Умът ми стига да си представя нещата само след Сътворението. Какво е било преди това, не мога да предполагам. Както казва Димо, за Бог няма невъзможни неща. Но как да се преведе това на езика на науката, не знам. Хаос, същински вакуум, стремеж към стабилност. Може би Съществуващото е само някаква флуктуация на Нищото и след разширението на Вселената пак ще настъпи това Нищо, защото то е единственото стабилно състояние на Битието.
  • A какво е "нищо"? И щом от нищо е създадено това нещо, значи нищото е нещо, защото е материалът за създаване на нещото. Тогава значи че няма нищо. Тогава? А милиардите и даже милиарди на степени милиарди години на Вселените и това преди Големите взривове - те къде са в библейските писания? И фразата "научно доказано" не значи и никога не значила нещо. Покажи ги тези научни доказателства - цитирай научни трудове, теории, даже хипотези, но които са в научните списания с импакт-фактор.
  • Именно. Не е задължително да приемаме Библията буквално – че Бог е взел шепа кал и е създал Адам или е влязъл в някакъв 3Д принтер и е създал копие "по свой образ и подобие". Калта е символ на неорганичната материя. А "подобието" за мен е творческият дух. И свободната воля. В утробата всеки зародиш преминава през всички етапи, както са ги изминали живите организми в процеса на еволюция. За мен науката и вярата не си противоречат.
  • Много по-лесно е да създадеш нещо и да вложиш в него механизъм да се възпроизвежда и развива, отколкото да създаваш всеки път нещо ново на все по-сложно ниво. Така излиза, че Бог или не е можел всичко от самото начало, или си е правил експерименти. Животът е възможен при толкова много ограничени условия и е толкова прецизно устроен, че на мен не ми се вярва да се е самозародил случайно, което означава, че има Създател.
  • Не знам дали е бил историческа личност, но това, което се е съхранило в древността като летописи, съвсем вероятно е да не е пълно. И да е имало алтернативни писания, както Евангелията, с повече или по-малко подробности. Само предполагам.
  • Ако за Христос сме сигурни, че е историческа личност, то за Мойсей това едва ли може да се каже. По-скоро е хубава еврейска легенда, а те имат много, както и много древни песни, които и сега привличат!
  • Вече написах в кое вярвам и в кое се съмнявам. Склонна съм да се съмнявам в човешката преценка, включително и в собствената си. И вярвам, че когато е нужно, Бог разсейва съмненията или ги потвърждава. Истината винаги излиза наяве, въпреки лъжите или заблужденията. Не упреквам достопочтените старци в лъжа, просто допускам, че е възможно понякога да се заблуждават. Същото важи за всички свещенослужители. За вярващите миряни. За мен – също. Винаги питам, за да разсея съмненията и заблужденията си. Не ги отглеждам любовно в себе си и не им се радвам. Не съдя. И не очаквам да бъда съдена.
  • Отците от Вселенските събори са решили кое от еврейските Книги да се включи в Библията и кое не. Спорили са дълго дали да признаят Песен на песните за канонична заради сексуалния й подтекст. Ти сам каза, че не може да бъде включено всичко. Те са направили подбора. постъпили са по този начин и с Евангелията. Според мен са можели да ги сведат до едно – съдържанието им е почти идентично 😃 Но това е според мен, аз не се считам за истина от последна инстанция.
  • Но знаем, че е имало чети и четници и как са се основали четите. Нещо от рода на "И Каин взе за жена сестра си..." и т.н. Разбирам ти мисълта. И все пак това ми се струва пропуск не на хроникьорите евреи, а на отците от Вселенските събори, на които сексизмът не е бил чужд. Времето е било такова. Аз вярвам в съществуването на Бог, имам нужда от концепцията за Бога. Който може без него, нека е атеист. Съмнявам се само в неограничеността на човешкото познание и в тези, които може да си мислят, че изявяват Божията воля, а да действат, подбуждани от страстите и заблужденията си. Затова питам. Обяснението ти е логично и го приемам. Благодаря!
  • Благодаря за разяснението, Димо. Предположих, че има някакъв сексистки момент, това е характерно за древното човешко мислене. Сексизмът е същото, което е и феминизмът – две крайности са.
  • Все пак, да отговоря на Безжичен дали вярвам в еволюцията, въпреки че Пепи смята, че дискусията не трябва да продължава, защото подозира автора в някакви козни за събиране на посещения. Мисля, че темата е важна и авторовите интриги, ако ги има, което не е сигурно, не са толкова съществени. Важно е да се изяснят гледните точки. Когато това стане, дискусията ще си спре. Заслугата на автора е, че е писал по темата. Първо, в текста се говори за ролята на жената и грехопадението, както и за порочността, което е по-късен етап от протоклетките, за които говори Безжичен.. Човекът в Библията е сътворен последен, както е и според теорията на Дарвин. Тук няма противоречие. Второ, въпросът е дали животът е самовъзникнал или има Творец – в това е разликата между Библията и еволюционната теория. Е, сега вече си казах мнението. То няма смисъл, ако си го държа за себе си и не го обсъждам с останалите.
  • Пепи, имам размишления и ги споделям. Не виждам нищо лошо в това. Нищо не подклаждам, общувам с хората в сайта. Забранено ли е? Ти защо пишеш коментари? За да подклаждаш чужди огньове ли? Ти също си написала коментар тук. Споделила си мнението си, споделям го и аз.
  • Мария - защо се занимаваш с размишления, като авторът го няма никакъв? Минал, подхвърлил кокал на глутницата да му набиват в страницата, след време ще мине да благодари на всички и като мобилен оператор "Вашето мнение е важно за вас".
    Написала си си мнението - минаваш и заминаваш. Не подклаждай чужди огньове!
  • Не знам защо, но не виждам коментарите на Щурачето, освен това ме е блокирала, не знам по каква причина. Все едно, мисълта ми беше, че в Библията може да се говори за по-късен етап, а синовете Божии и човешките може да са двата човешки вида, които са съществували съвместно в определен период от историята – неандерталците и кроманьонците. Това имах предвид, като говорех за символизма в Библията. Кроманьонците са изместили неандерталците и това се е отразило по поетичен начин в Книгата на Книгите.
  • Не, Щураче - логиката е точно обратната - те, както и ние, всички сме резултат на еволюцията, а тя тръгва от безброй клетки, дори нещо повече - протоклетки, и, вероятно, още по-дълбоко... но и това е предостатъчно...
  • По тази логика, Безжичен, всички животни трябва да са изроди
    Защо ли не е така? Не можеш да правиш логически изводи, сякаш тогава е било, каквото много по-късно или сега.
  • Струва ми се, че по-скоро има някакво смесване на Сътворението на човека с Потопа. Библията е съставена от хора, макар че текстовете се смятат за боговдъхновени. Но кое да влезе в Книгата и кое е канонично, са го решавали хора. Нормално е да са пропуснали някои неща. Тук хронологията някак ми се губи. Излиза, че на Земята е имало други хора и Бог е изгонил Адам и Ева от Райската градина при тях. Иначе няма как да се обяснят Синовете Божии, земните дъщери и тези появили се от нищото жени на Каин и другите. Някакъв текст липсва. Това наистина не ми е много ясно. Безжичен, аз не възприемам Библията буквално, но тук и символично не се връзва. Може и да е преводаческо недоразумение. Сигурно богословите имат обяснение.
  • Е, на всичко това вярвате ли му - от една двойка - целият човешки род! Ами ние всички трябва да сме изроди, поради кръвосмешение.
    А толкова е просто. Науката. Еволюцията.
  • Адам и Ева са първите хора. Те са имали първоначално двама сина – Каин и Авел. След прегрешението на Каин, Господ го прогонва и той отива и "се заселва в земята Нод, на изток от Едем. И позна Каин жена си ..." и т. н. Откъде е дошла тази жена? Нали Каин и Авел са били дотогава единствените потомци на Адам и Ева? Това място в Библията винаги ме е озадачавало. "Тогава Господ тури на Каина знак, за да го не убие никой, който го срещне". Кой би могъл да го срещне? Нали не е имало други хора? Струва ми се, че Божиите синове са нещо реално, а не само символ, както обяснява Димо. Нали всички хора са потомци на Адам и Ева? Другите би трябвало да се появят по-късно, когато потомците на Каин и Сит се разпрострат по земята. Да не би Адам и Ева да са имали и дъщери? Защо не се споменава за тях? Но може и да греша.
  • Към заглавието да се добави "в християнската религия"
    Ограничено, клиширано и никому ненужно есе. Кой ще ти го чете и какво има да научи човек от него?

    Истината като абстрактно понятие или рационално законово?
    Хората си гледат живота и без тези теоретични истини
    Животът има свои закони, които не можеш да ограничиш в една рамка, защото човекът е социално животно, а не откъснат субект извън реалността
  • Ох, ша са пукна от смях, Квазар търси, къде е органът на ангелите.
  • Нищо няма да ти обяснявам, всичко казано от мен цитира Библията, а Библията е Словото Божие, а не мое, ако имаш въпроси, търси отговорите там
  • Всичко, което си казал е така. Аврам също прогони в пустинята Агар и сина си Исмаил. Причината за потопа беше същата тази причина. Падналите ангели се съвкупляваха с човешките жени, от това се раждаха нечовеци и се е стигнало до там, че само Ной и семейството му останали човеци. Потопът затрил нечовеците. След това наново следват опити за унищожаване на човешкия ген по този начин, Голиад бил един от тези нечовеци...
    Това не се знае, защото хората не четат Библията, но се държат така, сякаш са я чели, а всъщност нито знаят кой е Христос, нито имат представа за християнството.
  • Повърхностно мислене (за есето.) Катя, като спомена мъж, който е изоставил децата си се сетих за Дерсу Узала - велик роман.
  • Според мен нищо не може да оправдае един мъж ако изостави детето си. Не може да се оправдава и крие зад гърба на жената. Някак си не е мъжко, а щом си създал дете трябва да се грижиш за рожбата си.
  • Ти вярваш ли си, или... Май нещо не ти вярвам... А то и няма как при рационално мислене. Ако беше 14 век например, да... ама сега...
Предложения
: ??:??