5.07.2021 г., 21:30 ч.

За предателството 

  Есета » Философски, Граждански
1025 3 11

     Предателите никой не ги харесва. 

     Преди всички, тези които са предадени. 

     Слугите на Дявола погнусяват всите около себе си. 

     Защо ли?

     Ние сме християнска страна от 865 година. 

     От Тангра към Христос българите носят в душите си сянката на Юда.

     Всеки християнски народ носи тази сянка.

     Целувката на Юда Искариот-ти, читателю:целувал ли си кобра?!

     Трудна, но сладка целувка. 

     В края на смисъла:дори тези, които ползват услугата на предателите, с облекчение ги запокитват в небитието. 

     Библейски сюжет, който непрекъснато ни учи;че кой от християните щеше да знае и оценява толкова Христос, ако не беше го целунал Юда?...

    Блажени са незнаещите. 

 

     

      

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара и оценката, Латинка-Златна!
  • Темата за предателството е била, е, и ще бъде актуална. Предателства се случват както в семействата ни, така и с приятелите ни.
    Ranrozar (Стойчо Станев), прочетох с интерес както поместения от теб материал, така и коментарите ви с Ив… (Ивайло Христов).

    Тук може да се прочете повече за предателството:
    https://givv.wordpress.com/tag/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE/

    Благословен ден, Ranrozar (Стойчо Станев)!
  • Когато статуквото е оспорвано, силната страна счита,че законът е на негова страна.Не случайно писах:"Вяра и меч!"
    Силната страна вярва,че с меч налага правото си на власт.
    Благодаря за коментара и оценката, Ивайло!
  • С част от постулатите ти за предадените и предателите съм съгласен.
    Но тук иде реч за върховни моменти на изпитание.
    През 44 година преди Христа Гай Юлий Цезар, който след кампанията против галите изрича в момента на убийството му:"И ти ли Бруте!?И ти ли сине..."
    Като постъпка убийството е престъпление. Но диктатор Цезар(Римския сенат му дава титлата!)е подложил на геноцид племето на галите!
    Дори след като водача им Версенжеторикс се е предал,за да спре изтреблението-Цезар го оковава за триумфа в Рим и по-късно заповядва да бъде удушен.
    Предаден ли е един убиец?
    Ако не е бил Октавиан Август, едва ли историята щеше да го запомни като предаден.
    Нали Октавиан Август е негов племенник...
  • Благодаря за коментара и оценката,Младен!
    Естествено, че:"Блажени са вярващите "!,но аз стигнах до парадоксалния извод, че незнаещите са оръдия в ръцете на манипулаторите.
    Оттам,към Ян Хус на кладата:"О,свещенна простота!"
    Една неука възрастна жена хвърля съчка в огъня на кладата...
  • Благодаря за коментара,Ивайло!
    Христос не казва:"Върви да ме предадеш!",което не е еднозначно с посочената от теб реплика:"върви да вършиш, каквото ще вършиш "!
    Ивайло, замислял ли се:защо в християнството предателството, като акт на изневяра, измама, завист и прочие човешки пороци, акцентира върху това състояние?
    Предателството трансформира съвестта на извършителя.
    За българското православие Княз Борис Първи е светец.
    За Княз Владимир и боилите му,той предава вярата в Тангра.
    "Вяра и меч!"
  • "Блажени са и вярващите!"

    Браво, Стойчо!

    "Целувката на Юда Искариот - ти, читателю: целувал ли си кобра?!"

    Не съм и не искам. Както и не искам кобра да ме целува!
  • За съжаление, прощавам,но не забравям,както ни учи Спасителят...
    А знаем, че злопаметството също е укорително.
    Че кой може да се промени за двадесет века?
    Щом носи "човешкото в човека "...
  • Така е, ние се опитваме по някакъв начин, да подражаваме на Христос, но сме толкова малки и слаби, но пък вярата ни в него и в любовта, сигурно има смисъл в живота ни. Стойчо, ти си извор на познания, които с удоволствие прочитам в творчеството ти! Благодаря!
  • Благодаря за коментара и оценката, Миночка!
    Темата е основен сюжет от библейски времена до днес.
    Бих добавил само:предателството носи упованието ни в правотата на Христос, че въпреки това, Той успява да прости в името на най-възвишения стремеж -любовта!
    Това е тежко наказание в морален аспект.
    И оттам, самите извършители на това недостойно дело никога не могат сами да си простят.
  • Да, блажени са вярващите, Стойчо! Много хубаво си го казал, с предателска целувка се увисва на кръста! Хареса ми!
Предложения
: ??:??