27.02.2016 г., 2:50 ч.  

Законът за Паметта 

  Есета
1504 0 20
5 мин за четене

 

Памет - това е универсално свойство на материята /без значение жива или мъртва/ да проявява стабилност към дадено състояние,
което е веднъж придобито. В този смисъл едва ли може да се прави принципна разлика между понятията Памет и Инерция, ако
разбира се Инерцията бъде разпростряна извън физичния свят. Паметта изгражда стабилни нива - орбити, от които системата
може да бъде изведена само чрез придаване или отнемане на "енергия" отвън.
При Инерцията имаме аналогичен ефект - тялото се стреми да запази едно начално състояние, докато не му подейства външна сила.
Аз не виждам по-общо свойство на Паметта от цитираното. Въз основа на казаното по-горе можем да произнесем символичните
равенства:

Памет = Инерция = Гравитация = Време.

Те са обобщение на принципа за еквивалентност на Алберт Айнщайн от неговата знаменита Теория на Относителността, проповядващ равенство между Инерция и Гравитация.
Близко до ума е, че Паметта може да се интерпретира като Гравитация, понеже тя ни задържа към определен център, точно както Гравитацията ни задържа около дадена голяма маса /в случая тази на планетата Земя/. От друга страна е известно, че Времето се забавя в близост до налична голяма Гравитация. Образно казано може да се каже, че Гравитацията поглъща късове Време, така както Кронос от древногръцката митология е поглъщал своите деца, докато Зевс не го е накарал да ги избълва от устата си. Нещо подобно срещаме и в древноегипетската митология, където богът-птица Хор /птица асоциирана със сокол/, син на Озирис и Изида, притежател на всевиждащото Око, съпровождан от свитата си Шемсу Хор, с помощта на тайнствен инструмент, напомнящ храмов дълъг ключ и наречен Мещиф, "отключва" устата на Озирис, за да избълва баща му /владетел и на подземното царство/ мъртвите обратно и те да оживеят.
Превръщането на Времето във Гравитация, при скорости близки до скоростта на светлината във вакум, означавана със "c" и равна на 3 по 10 на степен 10 см в секунда, е безусловно един от т.нар. релативистични ефекти. Взаимното превръщане на Време в Гравитация и обратно, доказва най-дясното от равенствата по-горе. От съображения за транзитивност
следват всевъзможни равенства между участващите в горното равенство компоненти.
Не е трудно да се досетим, че законите за управлението и геометрията на вселената са тясно свързани с понятието Памет, в глобалния аспект, който му придаваме тук.
Ще се спра и на някои положения произтичащи от феномена Памет.
При леки аномалии Паметта задейства и връща един обект Х в предходното му състояние на Памет /преди настъпването на тези аномали/. Ако аномалиите надхвърлят критичното количество /обозначавано от Хегел като мяра/, Х излиза извън режима на обичайната си налична Памет П и възниква нова Памет - П'. Спрямо нея Х следва да се третира като нов обект - Х'. Това обяснява Закона за качествения скок, свързан с т.нар. Хегелова диалектика. Той е просто следствие от Закона за Паметта, защото качественият скок не е нищо друго освен преминавате към нова Памет!
Свойството еластичност на Паметта, т.е. свойството й да се запазва /връща към себе си/ при леки деформации, е много показателно. То е симптоматично. При увреждане на Паметта, често пъти в новата Памет - П', се извършва регенериране на старата Памет - П, в някаква локална зона. Това всъщност може да се разглежда като възникване на обобщен тумор. Следователно  туморите, в най-общ понятиен ключ, могат да се считат за  регенериране на бивша Памет в локална зона на нова Памет. Те са атавистично свойство на новата Памет. В частност злокачествените тумори представляват прояви на свръхантиамнезия! Това навява мисъл за стабилните състояния - нива. Именно, за да се запази Паметта - П, тя се подлага на малки деформации. По този начин временно П клони към нова Памет - П', но после се завръща към себе си. Ако деформациите са периодично качествено еднакви, в последна сметка П = П
~, където
П~ е обобщената Памет, съдържаща периода на деформациите. По този начин в П~ деформации вече не се извършват. Така достигаме до неочакваното и интересно заключение, че за да се стабилизира една Памет не е достатъчно да се извършват само малки деформации. Трябва още тези малки деформации да нямат период, т.е. да имитират хаоса в разпределението на простите числа в редицата на естествените числа, а още по-точно на простите числа близнаци в тази редица. Самоиндукцията, разглеждана като обобщен феномен, е проява на свойството еластичност на Паметта. Тя може да се разглежда, като действаща в обратно време, защото Паметта се стреми към запазване на бивши процеси и следователно локално връща Времето. Оттук произтича, че Самоиндукцията е универсален принцип, действащ не само в електромагнитните и други полеви среди, а дори съществува и механична Самоиндукция. И действително всеки пътуващ прав в превозно средство, е усещал при рязкото му спиране как тялото му първоначално полита напред /това се дължи на принципа на Даламбер и Нютон за инерцията/, но след това възниква лек тласък в обратна посока по-голям от онзи, който се равнява на неминуемата реакция на опората. Тази разлика в обратния тласък доказва наличието на механичната Самоиндукция - винаги обратно насочена на вектора на инерцията. От съображение за коректност следва да добавя, че пръв д-р Иванов сподели с мен за наличието на механичната Самоиндукция, а впоследствие един голям български математик и специалист в областта на обикновените и частни диференциални уравнения - проф. Тодор Генчев /вече покойник/ потвърди, че е забелязал същата остатъчна и обратно насочена на вектора на инерцията сила. Той, обаче, не бе узрял да достигне до идеята за феномена на механичната Самоиндукция и си обясняваше въпросната сила с неизвестно и загадъчно проявление на силата на триенето.

 

Бел. на автора:

1. Естествени числа се наричат числата: 1, 2, 3, etc. Прости числа се наричат онези естествени числа, които се делят само на себе си и на числото 1. Те са: 2, 3, 5, 7, 11, 13, etc. и са безбройно много. Простите числа близнаци са нечетните прости числа, които се намират на разстояние 2 едно от друго. Например: (3,5), (5,7), (11,13), (17,19), (29,31), etc. Досега не е известно дали тези двойки са безбройно много.

2. Есето съдържа изцяло оригинални мисли на автора, които се публикуват за пръв път.


 

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Преливате от пусто в празно и гледам това ви харесва. Живи и здрави!
  • Мерси, Бърнс! Ти си изключително точен и отговаряш в частност на Порчев. Благодаря и на двама ви за проявения интерес към темата на есето, разгледана от мен.
  • могат да ти върнат пари, но никоя сила не може да ти върне време. Тогава, как, аджеба, ще са равни
  • могат да ти върнат пари, но никоя сила не може да ти върне време. Тогава, как, аджеба, ще са равни
  • Няма да мога, но затова пък, например, много мъже и дори жени си купуват с пари от личното време на индивиди от противоположният пол, а някои не само.
    Чакам обещаното от теб публично извинение.
  • Ами като са време, Порчев и аз говоря пълни глупости, хайде продължи чрез пари личното си време за съществуване примерно с 10000 години. Ако вече си го направил, то ти поднасям публично извинението си.
  • Как така парите не са време!
    Пълни глупости!
  • Времето е пари, но парите не са време! Тук е грешката. А най-вероятно си е генетична.
  • И каква стана тя?
    Памет = Инерция = Гравитация = Време.
    Времето както всички знаем е пари.Следователно:
    Памет = Инерция = Гравитация = Време = Пари
    или:
    Памет = Пари

    Много ми харесва като махна тенджерата от котлона да гледам как водата продължава да ври по инерция или с други думи - по памет.
    .
  • Благодаря ти, Калиа! Страхотен коментар, особено в тази своя част: "Алберт Айнщайн е истинска бомба за мен, възхитителна личност, която се доверява на инстинктите си и знае, че на света всичко е едно голямо чудо". Това есе не е ново, а е нещо, което написах на 30-годишна възраст, когато бях въоръжен до зъби с актуалното тогава физическо познание за реалността и исках да го обобщя максимално. Мисля, че успях!
    Трогнат съм от твоето внимание и от чувствителната ти и търсеща голямата Истина душа.
  • Благодаря ви, че оценихте, Пепи и Васил!
  • Благодаря ти, че прочете, Марина! Имай хубава седмица!
  • !!!
  • Благодаря ти повторно, Лейди! Ще ти призная, че и аз уважавам Айнщайн. Все пак той е началото на нова глобална парадигма във физиката след Нютон. Извън нобеловата му премия, дадена му не заради Теория на относителността, той намери формулата: E=m.c.c. Само това да беше направил, щеше да остане завинаги в аналите на физиката.
  • Благодаря ти, че оцени текста ми, Лейди, както и че направи този много интересен коментар! Айнщайн също не доказва своя принцип за еквивалентност между Инерция и Гравитация, а си служи с мислен пример на човек, влизащ в асансьор с превръзка на очите. Вследствие на това той не може да различи инерцията, предизвикана от вертикалното движение на асансьора, от гравитацията. Това са му "великите" аргументи, за да сложи знак за равенство между Инерция и Гравитация. Но на Айнщайн всичко е позволено.
  • Мерси, Василе, че оцени есето ми! Желая ти здраве и вдъхновение!
  • Благодаря ти за тези трогателни слова, Елица, както и че оцени скромния ми текст!
    Мерси за поздравите ти относно двата алманаха. За мен е особено радостен фактът, че в Алманаха на фондация БУКВИТЕ е одобрен моят много остър цикъл гражданска поезия, озаглавен "Ограбена България". В "Културна палитра" включих само никъде непубликувани досега стихотворения. Ползвам случая и аз да те поздравя за цикъла от 5 твои великолепни стихотворения, отпечатани в последния брой на в.Уикенд, за конкурса Ерато! Желая ти нови поетични успехи!
  • Мерси за тези хубави думи, Йоана! Трогнат съм и ти благодаря, че оцени
    текста ми. Хубава съботна вечер и релаксираща неделя!
  • Прочетох с интерес, но е под възможностите ми да изразя мнение.
    Мога само да се удивлявам на огромния диапазон от знания, които владееш, Мисана.
    Използвам случая да те поздравя с достойното участие в хумористичния алманах на "Хулите" и в поредното издание на "Културна палитра".
    Честито!
    И продължавай с нови постижения!
  • Очарователен текст в съвсем буквалния смисъл на думата Толкова асоциации, информация, развиване на въображение, преживявания, толкова усещане събрано в текст и така интересно и майсторски написан, че ми се иска да го чета пак. Дано скоро се появи секция "любими" - произведения и автори. Вече няма да погледна паметта по същия начин... И все пак, не ни ли изстрелва именно паметта надалече? Като си науча уроците ставам по-умна. Като прочетох есето сега се почувствах някак по-оживена Най-много в текста ми хареса, че оставя място на човека и мислите му и ги пуска свободно. Поздрави!
Предложения
: ??:??