25.07.2007 г., 13:44 ч.

Защо, защо, защо... 

  Есета
1831 0 2
2 мин за четене
 

     Винаги съм си задавал въпроса съществува ли Бог? И какъв е той? На кого прилича?

     Тази мисъл ме занимава сигурно още от времето, когато си помислих, че Той съществува. Изчетох Библията, която за жалост нищо не ми отговори. Заблудих се между Старият Завет, където Той говори за себе си в първата заповед, че е един и Новият Завет, където християнството приема триединството, като Бог. В останалите вероучения Той съществува само чрез собствените си посланици на земята...

     Прочетох почти всички митове и  саги на древните народи. В тях обикновено се разказва за такива неща, които народната мисъл претопява във времето и го пресъздава в зависимост от собствените си вярвания в момента. Например ескимосите никога не сънуват слон или палма. И обратното - в митовете на африканските народи никога не е съществувал сняг... Но онова, което винаги ме е впечатлявало, че преди хиляди години, хората, които преди нас са нямали никакви комуникативни средства, винаги са стигали до един и същи Бог - Творец, облечен сред тях по различен начин, като форма и като съдържание.

     Затова, когато хората започнаха да общуват помежду си, изведнъж откриха, че са стигали във времето до една и съща идея, от полюса до екватора. Тогава Бог е идея?...

     Никога не съм си представял, че ако Бог съществува, може да се разчлени на толкова много части, в зависимост от многообразието на природата и начина на живот. И всеки го определя само, като свой...

     Част от истината открих в Евангелието от Йоан, който казва, че в началото бе словото. Превода е от гръцки и затова думата „логос" се възприема, като „слово", но това не е единственото и значение. „Логос" означава и причина и тогава Евангелието придобива съвсем друго значение - „В началото беше причината... и причината беше у мене..."

     Значи, древните хора, без никаква информация за съществуването на други етноси, са запазили в митовете си идеята за причината!

     Тогава съвсем смело мога да кажа, че причинителят е един!

     А Христос, от християнското триединство, си е съществувал, като един съвсем обикновен човек, който обикаля Генисаретското /Тивериадското, покръстено на името на император Тиберий/ с бяла ленена роба и сандали, без никакви католически златни регалии, църковни камбани и икони, който наистина е проповядвал само любов...

     Тогава изведнъж ми стана ясно защо на кораловите острови например се появява прясна вода...

     Защо Земята се върти без никаква енергия?

     Защо в цялата популация на целият животински свят, включително и човека се раждат по равно количество индивиди от двата пола...

     Хората трябва да разберат, че Бог е един!

     А всички създадени от хората богове трябва да имат едно и също име...

     Защото дори и да не съществува Бог, хората сами щяха да го създадат...

© Цветан Бекяров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бог е мафия измслина от древните за да могат да си обяснят накои неща, или просто за да подчинят огромна група хора на тяхна страна..
  • А защо Бог трябва да прилича на някой...или въобще нещо?! Чел си Библията - Бог е светлина и слава пред която никое човешко същество не може да издържи. Бог е енергия и сила която движи всичко около нас - цялата Вселена, източника на всичко!
Предложения
: ??:??