16.03.2021 г., 10:42 ч.

Здравословни идеи и похвати 

  Есета » Лични
630 0 0
5 мин за четене

Някои елементарни здравословни идеи и похвати

 

Уважаеми читателю, предлагам на твоето внимание някои елементарни, но ефективни, проверени идеи и похвати за добро самочувствие и здраве. Ще представя по малко - философия, знания и проверени методи

 

Първата и основна идея, това е борбата със скуката, която борба най-добре се осъществява чрез такива творчески занятия, които са органически свързани с нашия живот и обкръжение. За пример ще дам петте занимания от моето ежедневие.

 

Моите пет занимания са: работата, където си изкарваме прехраната; после домовете, в които живея; правя амулети; превеждам текстове и книги от руски; и петото обръщам внимание на-, и „любя“ моите жени.

 

Това беше дадено само за пример, но ако се замисли човек – с тези две-три неща, освен конкретните хобита, е свързан всеки зрял човек. И така, препоръчвам – всеки да се замисли върху 4-5 направления дейности, с които да заема времето си – свободното, и всичкото време. Така ще намали доста възможностите на скуката да го бори. Тези занимания трябва да бъдат: необходими, желани, приятни, творчески, идейни. Запомнете, обаче, че хобито или хобитата не трябва да бъдат свързани строго, и по възможност – никак – с печелене на пари, и с деловитост и планиране, иначе ще започнат да „горчат“.

 

Една основна препоръка, за справяне със скуката, или просто за запълване на свободното време. Ако нямаме какво да правим, можем да отидем на разходка, или да  прочем нещо от някоя книга. Разходката е нещо много просто – тръгваме, ходим, и се връщаме у дома. Или пък, може да отворим една книга и да започнем да четем, колко ще прочетем това не е толкова важно, важното е да освежим мисълта си, да изменим направлението на мислите си.

 

Друго нещо важно – с цел да се предизвика плодотворно, творческо мислене е: да да разгледаме делата си, или случките от изминалите няколко часа, или от изминалия ден. Там, в картините, свързани с нашето присъствие, ще забележим нови детайли, и ще се освежим. Още важно, пак в духа на освежаването, е ходенето на фитнес – един път на четири дена, това е според мен, разбира се, и също може да се препоръча - всеки ден правене на гимнастически упражнения.

 

Продължавам с препоръките, с ваше позволение. Препоръчвам обливане, миене на тялото, или на краката, със студена вода сутрин, ходене бос по земята, и у дома. Също така - два поредни дена на 5-6 дена, или 3 поредни дена, на 8-9 дена, до 18 часа вечерта, неядене, т.е. въздържание, или търпение – без приемане на храна, с цел: разтоварване на системите, и ободряване на духа.

 

****

 

Навлязох малко в скучна, но изключително полезна материя, тава е хигиенна работа над тялото. Като казах хигиена, сетих се и за банята – важно е поне един път на 5-6 дена, ходенето на баня, стоенето в басейна, накисване на тялото в топлата вода, и изтъркване на тялото с ръцете без сапун - за очистване на порите на кожата.

 

---

 

Сега ще ви стане по-интересно. Ще представя пред вас философията на „двете неща“. Тя се заключава в следното – вършете всичко според мястото, в което се намирате. Отидеш някъде да вземеш нещо, да извършиш нещо, виж дали там, на същото място, не може да се направи и нещо друго. Извърши, ако може, и още нещо, и пак друго. Това е философията на „двете неща“.

 

Ще ви приведа и още една-две „философии“, или психологически похвати. Искам да ви препоръчам за вътрешна, умствена употреба - думичката „може“. За да създадете многовариантност на постъпките си, свобода на духа, непредвидимост, интерес в живота, и творчески изненадващи действия – като ви дойде някаква идея – кажете си: може (да стане). Като кажете „може“ вие си отваряте нов поглед, нова перспектива, нова евентуална възможност – и се насочвате към изпълнението ѝ. Ако мисълта ви подскаже друг вариант – кажете си пак: може, и т.н

 

Още един похват за освежаване – насочвайте погледа си в различни посоки. В къщи у вас не гледайте през един и същи прозорец, пространството „обича“ да го посещават и да го гледат в различни, и във всички негови точки. И психиката, нашата психика, нашият дух, душа и тяло, всички обичат разнообразието, всеобхватността и пълнотата.

 

Нещо друго – „любов“ към предметите, или по-точно общуване с предметите от вашата къща. Хващайте с ръцете си, и дръжте известно време предметите от вашата къща, от вашето обкръжение. В тях се съдържа специална енергия от хората, които са ги ползвали, вашите близки, деца, родители, братя, сестри и т.н. Като вземеш в ръката си -  теслата, чук, трион, дамаджана, туба, кошница, каквото се сетите, и каквото има, ти се зареждаш с особена енергия, и придобиваш специална радост и освежавеане. Това е любов между теб и тези предмети, вие ставате „приятели“.

 

И още едно ноу-хау. Като седите дълго време в къщи, и ви е топло, комфортно, и като се усетите, че блаженствате, чувствате се нещо като „галено дете“ - точно това е момента, да се освежите с нещо ново. Тялото и психиката ви искат вече освежаване. И ето сега ще ви кажа какво може да направите. Събуйте се боси и се преоблечете, и да бъдете, по възможност по- леко облечени от преди, ще усетите лека хладинка, свеж полъх върху тялото си, нещо ново, и вашето настроение ще подскочи повече или по-малко нагоре. Кожата ще си „вземе въздух“.

 

Когато човек носи едни и същи дрехи много часове подред, от вътрешната им страна се създава и натрупва вреден потенциал, който произтича от телесните изпарения и топлината, създават се условия за поява на паразити, микроби, и това резонира върху психиката като напрежение и отегчение.

 

Преоблечете се, и ще получите ново чувство на радост и приятност. Когато нямате в момента други дрехи за преобличане просто обърнете ризата, тениската, пуловера, и др., на обратно. Ще получите същия ефект.

---

 

Това е от мен, засега; успех -

 

Помнете - без воля ние сме нищо.

 

Лесничея

 

16 март 2021 г.

 

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??