1.05.2019 г., 10:12 ч.

  Проза » Разкази
1154 4 10

Двигателят се изкашля задъхано и старата лодка се отдели от кея на мисията като пое нагоре срещу течението на реката под гъстия балдахин от надвиснала растителност. 

В лодката седяха трима мъже - двама бели авантюристи и един полугол и полупокръстен индиански водач. Единият от бели държеше на коленете си стара, протрита карта, съгласно която, някъде навътре в джунглата се намираше изгубеният град на инките, с неговите несметни съкровища, пазени от ловците на глави.

Към обяд преминаха големия завой на реката и навлязоха в малък приток, който трябваше да ги изведе до целта им и тогава някъде далече се чу глухия тътен на бойните барабани.

Една безшумна стрела, дошла незнайно откъде, се заби в борда на лодката.

© Севделин Порчев Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Първите пет изречения »

3 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Еее, но друго си е да се прочете нещо по темата, написано сега - от съвременен български автор и то - мой колега. Благодаря предварително, колега!
  • Явно, ще трябва да се напъна за колежката. Иначе Петър Бобев има две три книги по темата
  • Порчев, искам да покажа на свои гости от Перу, че съвременни български автори пишат за изгубения град на инките, че историите за него разпалват въображението и на българите. Подготвям се за разговор с тях. Ще прочета повече и за Марио Льоса. Мисля, че ще успея да се подготвя за смислени и интересни разговори. Но още по-хубаво щеше да бъде да им прочета поне част от разказ за изгубения град на инките, написан от съвременен български автор. Пишеш ли разказа?
  • Танчева, какво искаш да знаеш? Това е легенда, родена от алчността на конкистадорите. После почва полетът на въображението
  • Спешно! Чакам разказа за изгубения град на инките! До няколко дни трябва да знам за него повече. Помагай, моля те!
  • Ехааааа, класика!!!
  • Легендата за загубения в амазонските джунгли град на инките е още от времената на конкистадорите. Много от тях са загубили живота си, докато го търсят. През вековете легендата става основа на доста литературни произведения. Петър Бобев също я ползва в два три от романите си
  • Накара ме да си спомня книгите на Петър Бобев...
  • Щом е за изгубения град на инките, във всички случаи искам да прочета целия разказ! Успех!
  • Гласувам. Върна ме някъде, там, назад във времето...
Предложения
: ??:??