13.09.2011 г., 22:06 ч.

11 септември 

  Проза » Други
595 0 0
1 мин за четене

11 септември - крахът на нормалния свят или надежда за по-добър?

 

Преди два дена се отбелязаха десет години от атентатите в САЩ.  Те завинаги промениха устоите на света.  Защо човешката природа стигна до терора? - Тя изначално е добра.  Омразата завладя като ураган душата ни... и постепенно губим човешкия си облик.  Желанието да убиваш се превръща в зловещо оръжие за влияние. Фанатизмът се  изражда в безразсъдство. Ценностите агонизират под напора на бездушието.  - Нима властта, парите, петролът могат да заменят човешкия живот? - Жертвите на атентатите са жертви на глобално противопоставяне, на разделението на мюсюлманския свят от Другия -цивилизования. Знаем, че зад всеки атентат стоят правителствени, икономически лобита, но и съдби, които лелеят пред страданието си.  Те са безпомощни в космическите размери на страха, в заплахата от масово унищожение. Струва ли си всичко това? - не.  Частица добрина може да промени както отделния човек, така и всички нации. Необходимо е истински да го повярваме и приложим!  Нека осъзнаем с пълна сила, че никоя екстремистка или политическа идеология не оправдава терора!   Другото ни средство за борба с него е Разумът. - Той осветлява житейската ни мисъл и приоритети и ни предпазва от фатални грешки. Рационалното начало не е далечен мираж,  а наша иманентна даденост! Човечеството има моралния дълг към себе си да я използва в положителен аспект.  Така Земята ни ще стане един по-мирен и малко по-справедлив дом за живеене! 

© Пламена Сомова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??