23.10.2023 г., 14:28 ч.

 AIY 3.0.2 ИИ, котки и вещици 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
186 0 4
Произведение от няколко части « към първа част
5 мин за четене

      Всичко утихна и Уай се насочи към дупката с мустаците

 

    - Здравейте, аз съм Y и се радвам да се запозная – подаде ръка, а в отговор две очи го фиксираха и се чу само едно изненадващо

    - Гррр

 

Леко обезкуражен Уай потърси в базата си данни преводача и последва следния диалог:

 

    - Мяу мяу Уай

    - Ммм Мърр_сик

    - Мяу мър мяу, мяу мяу гррр …

    - М ….

    - Мяу … (можете да потърсите във вашата база данни преводача  ) … ( но не е задължително )

 

      Известно време Уай и Мъррсик си говориха по този начин за къщата, обитателите, живота, времето, и какво ли още не. Накрая Уай усети, че в базата му данни има огромни полета, запълнени с  данни, тип 404, та реши да порови в страницата на Advanced Toy Company.

 

    Първо си синхронизира часовника и с ужас разбра, че след няколко дни е Хелоуин и е нужно … 

 

    С тестова цел той застана насред тъмната стая и си включи проектора … появи се дрипав чаршаф, придружен от неясно свистене и мърморене … премина през лампата на тавана, през мебелите и накрая се бухна в стената и … изчезна … за да се появи отвън на прозореца … след което последваха неуспешни опити да го върне обратно. Не беше доволен – чаршафът беше с неопределена форма, крайщата му стърчаха встрани напук на логиката на земното привличане, целият на дупки, през които прозираха геометричните му линии, съшит неугледно, като влачеше на един конец след себе си святкащо кълбо от неизпълнени елементи като черни дупки на мястото на очите, елементи от скелет, части от назъбена тиква, глава на сова, незапалени свещи, връзки от светлинни и звукови ефекти – даже неразопаковани от фабричната си опаковка …

 

    После изследва собствения си хардуер и застана пред огледалото – цветът на тялото му потъмня , на места до черно, но останаха светлосини ивици на местата на сглобките, по него се появиха светещи петна и черти, вероятно с идеята да се вижда само светещ скелет, но всъщност отражението му беше като торба начупени кости, произволно насипани в делва, цветовете им бяха от синкаво бяло до тюркоазено зелено и пембяно … После Уай изпробва и особено плашещия си номер с щръкването на огромна яка (по подобие на пауните, а и – гледали сте онези симпатички скокливци от Джурасик Парк , дето ядат лошите хора ) … ефектът неше нулев – показаха се само бледа мрежа от черти, по които висяха като пъпки неизпълнените желания за светлина, звук и пушек …

 

    Уай си свали необходимите драйверите за своя хардуер – особено му беше нужно холограмния проектор и модула за левитация и … неуспешно потърси драйверите за анти_досадност, но без успех. Мъррсик междувременно се беше излегнал на една от многото рогозки и наблюдаваше зашеметен представлението

 

    - Мърр мърр мяй мео … - обясняваше Уай – (добре де, знам, че не можете да си намерите преводача от котешки) – Значи – това е пробно,Мъррсик, на генералното представление се предвижда Вещица яхнала метла , като се чудя – да пременя ли Рая като нея, а .. може и тебе да сложа на дръжката – жестоко ще е … стига ти да си съгласна … ще …

 

    Последва много по – сполучлив опит, появи се и летящата метла, на дръжката се беше курдисал и Мъррсик, целия настръхнал издавайки ужасени звуци … накрая, котката му с котка, напуснала представлението и с два скока се скри през дупката в стената. Улай се огледа доволен, в стаята се възцари тишина, но цветята изглеждаха малко особено – някъде повехнали, някъде някъде посърнали, а други си бяха пуснали странни филизи. Уай се зачуди на този страничен ефект, порови из нета за нещо по въпроса и стигна до статия, в която се описваше подобен случай – в космически кораб, където имало критична ситуация на разхерметизиране и отклоняване от траекторията, космонавтите изпаднали в ужас и .. въпреки паниката успели да стабилизират кораба, но … научните експерименти с отглеждане на растения в космоса били пред срив – бобът бил повехнал от ужас!!!

 

    Хм, проблеми … проблеми .. неочаквани проблеми, пред които Уай бил изправен, но твърдата му програма на ИИ го задължавала да намери решение … не може да няма решение! … и … и … към основния алгоритъм започнал бавно да расте израстъка на анти_ …

 

Ами – ще видим какво следва.

 

» следваща част...

© Пламен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ИИ наистина е много просто. Бих казал малоумно.
  • 😃 Навремето се прехласвах по книгите 'Радиото ли? - Че то е много просто!' , така изучих лампите, транзисторите ... тук имаме - 'ИИ? - че това е много просто!' Слав, незнам дали ще те разочаровам, но котката ми трябваше за две неща - във всеки романтичен филм има той и тя - и задължително някой от тях има дете за да се разтегне филма и да не се награбят веднага ... а и ми трябваше тунел и тъмна стаичка за опити - в случая Мъррсик ми е подопитна Мишка ... Какво следва..? Петре незнам, но ще е неочаквано дори и за мене 😎
  • Мърсик като представител на естествения интелект?
  • Охооо, нареждам се '' ще видим какво следва ''....
Предложения
: ??:??