12.08.2006 г., 20:36 ч.

Аз познавам другия 

  Проза
956 0 6
2 мин за четене

   Ние, децата, си приличаме, но и се различаваме. Независимо от кой народ сме, каква религия изповядваме и от кой етност сме. Всички ние искаме да живеем в мир, да имаме щастливо детство, да сме здрави, да ходим на училище, да играем и да се веселим. Различаваме се по кожата, по облеклото, по песните, които слушаме, по обичаите си и по начина на живот.

   Преди една година на нашата улица дойде семейство, в което имаше две деца. Едното от тях беше на моята възраст и ние веднага се сприятелихме. Казва се Едже. Всеки ден започнахме да си играем заедно. Но тя е туркиня. Нейният майчин език е турския. Родена е в България. Ходи в българско училище. И сега играе с нас – децата от нашата улица.

   Разбираме се много добре. Веднъж дори ме покани на рожденния си ден. Аз отидох. Така се запознах с нейното семейство. Всички разговаряха на български, заради мен, за да мога аз да ги разбирам. Прекарах чудесно. Много се веселих.

   И сега продължавам да играя с нея. Излизам, когато съм си научила. Но ваканциите не играем заедно, защото тя си ходи на село. Тя и семейството й са от Ябланово, това е едно спокойно селце, което се намира в Стара планина. Там прекарва времето, когато не е на училище.

   Така, че за мен няма значение какъв език говорят децата, с които играя.

Най- важното е да се разбираме и да сме приятели. Нали и това е целта за обединяването на държавите в Европа.

 

 

© Виктория Вичева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сладко е Наивно като за детенце
  • браво миличка! Колкото до грешките така ми се струва още по-сладко
  • Браво,Вики!И от мен една шестичка!
  • Браво! Запомни тези свои думи и запази тази обич в годините!
  • Колко си искрена, Виктория. Де да можехме и ние да разсъждаваме по този начин. Браво на теб, момиче ... за толерантността и за разказа. Въпреки, че аз открих правописни грешки, но ти си ги потърси...
  • Браво, Виктория! За разказа и за това, че е написан без правописни и пунктуационни грешки. От мен шестичка.
Предложения
: ??:??