26.04.2021 г., 10:14 ч.

Битовизми и не само 

  Проза » Други
295 7 10
2 мин за четене

Трябваше ми юридически човек. Потърсих. Край голямата сграда на съда са леговищата на юристите.

Оскубана перушина пред пещерите на нотариусите, купища кокали пред адвокатските, мърдащи още мръвки пред прокурорските…

И чакащи мазохисти-самоубийци, избиращи си съдбата като мен…

хххх

Писна ми от въпиющата неграмотност на политикани и джурналя. Особено ме дразни налагането на грубата, неестествена, откровена нелепица „експертиза“. „Бай Аврам имал експертиза“ – демек, разбирал от нещо си.

А имаме – чуждица, но наша – такава точна дума като КОМПЕТЕНТНОСТ.

Обаче – няма компетентни хора в политиката и медиите. Имат експертиза за чужди езици, липсва им компетентност в употребата на уж родния…

хххх

Вече имам познати, на които зная как изглеждат само очите и челото…

хххх

Прибират се в къщата си мъж и жена. Гледат – на улицата струпани хора, полиция, пожарна, „Бърза помощ“…

Жената реагира:

- Да знаеш, че ти си виновен!

хххх

Срещам бивша ученичка. Сега била в шумен университет /не му казвам названието, защото съм дискретен/.

А Мерве ми казва разочарована:

- Господине, тия са много зле. Представяте ли си – аз съм най-умната…

хххх

Обажда ми се познат полицай. Подмятам му, че е странно в неделя сутрин да е на работа.

Той:

-- Престъпността не спи. Трябва да сме винаги на линия…

Питам:

- Кои вие?

хххх

Петров и Баширов отровили Скрипали и пътем взривили складове в Чехия. При това – на два пъти, през месец, ги гърмяли…

Но нали си падам по теорията на конспирацията и криминалетата…

Та веднага се замислям: бе, кой запали Нотр Дам, вдигна бунтове в Барселона, сблъска два влака в Белгия, пусна в китайска кухня прилеп, поведе недоволните към Капитолия, изплиска цунами върху Нова Зеландия… И така нататък, и така нататък…

Все тия двамата, май…

Дали имат пръст в изборите у нас и изчезването на милиарди от бюджета?

хххх

Заглавие: „Путин повлиял за провала на футболната Суперлига“…

Какво да чета – то отпреди това си беше ясно. Сигурно пак Петров и Баширов са действали…

 

Интересен седмичен коментар и след него - трети поред, коментар отпреди повече от 12 години, ярко актуален днес - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Точно така е. Казах какво се прави, а ти-какво трябва да се прави.
  • Благодаря, Красе!
    Обратното - обвиняването на ВСИЧКИ за всичко не е ли опит за прикриване на истинския виновник?
  • Много по-лесно е един да е виновен за всичко и за всички - разпъваме го и край..а, не е край - "възкресяваме" го за следвашата година... иначе този ли, онзи ли..и се размива работата
  • Благодаря, Роси!
  • Тъжни са ти битовизмите, но правдиви!
  • благодаря, Елке,Славея, Дон, Стойчо!
    Компетентност е чуждица, а не чужда дума. Има разлика.
    Дон, намерих нотариуска. Хубавичка отгоре на всичко.
    А теорията на конспирацията започва с постулата: наличието на теория на конспирацията не означава липса на конспирация.
  • Ей,много тъжни констатации!
    Но пък съпоставимо е с реалните измерения на събитията...
    Не че съм експерт в констатации и конспирации,но това е в "компетенциите"
    на "учените"!😀
  • Далеч не само. По повод на първото - какво избра? От приятелска угриженост питам
  • Аз ли не съм разбрала правилно частта за чуждиците? 🤔 И компетентност е чуждица.
  • Отново точно в целта! И на мен ми писна от всички тези измислени глупости! Да не говорим за замърсяването на българския език. Вчера по БНР известна журналистка казва "активности", вместо "дейности".
Предложения
: ??:??