21.06.2023 г., 10:47 ч.

 Бъдещето пристига на първи перон - 3. 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
202 2 1
2 мин за четене

3.

Главният юнкер мълчеше. Просто очакваше конкретния въпрос

-     Та – пролите?

-     Сър, по време на зачистването на мините разбрах някои неща за тях. Първо – те са елементи от средата, които не са изключително необходими. Иначе нашето ръководство нямаше да ги остави да съществуват само 30 – 40 години. Взаимозаменяеми са, лесни за обучение и още по-лесни за абсорбиране. Пролите са особена, донякъде необходима и съвсем не важна част от човечеството. Второ, пролите са носители на определени опасности. Точно сред тях се появяват интереси към информация, стремежи към самообразование извън обучението, както и разрушителните опити да създават и разпространяват лично мнение…

Мистър Смит замислено пое малка глътка от питието. Харесваше му, но имаше желанието да живее истински поне 200 години, което означаваше и спазване на определен режим. Сетне погледна пак към младежа.

-     Юнкер, вие подчертахте различията между проли и патриции, като на първо място поставихте информацията. Защо?

-     Сър, информацията е основа на човешкото съществуване. Вярна, точна, полезна, тя може да е само истинска. Останалото се нарича пропаганда. От пропагандата може да се изгради само фалшиво подвеждащо чувство – не мисъл, чувство. Елементарна емоция, на първично ниво. Това води до изкривяване на възприемането на света. А от там…

-     Разбирам… Но в школата сигурно са ви информирали, че пролите минават определено обучение…

-     Разрешете да отбележа, сър, огромната разлика между обучение и образование. Обучението се гради на къси, слаби, временни основи. Образованието е база. Смятам, че е правилно отношението на властта, непозволяваща пролите да получават подобно оръжие. И това, според мен, започна стратегически точно – с отнемането на информацията… Някога база за развитието на света е била икономиката – градена върху материята, както и върху символи на материята. Второто са парите. Но нашите деди правилно се насочват към нематериалната сфера – информацията и всичко, свързано с нея. Материята е временна, разумът дълголетен. И, докато тя е еднократна, то разумът се развива…

-     Така, така… Чудесна идея, макар че е малко закъсняла. Преди пет поколения програмата за обучение на пролите изисква не само отнемането на достъпа до информацията, но и изчистването на опитващите се да се доберат до каквато и да е информация. Нещо повече, юнкер, програмата включва само и единствено достъп до материали, водещи до псевдоинформация, както и откровена пропаганда…

-     Извинете, сър…

-     Не, не… Нищо лошо, юнкер, вие мислите в правилната насока и за мен е удоволствие да чуя един младеж да споделя нашите виждания…

„Нашите“… Охо!

-     Юнкер, разговаряме доста време, а още не сте попитал – защо?

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • " Нещо повече, юнкер, програмата включва само и единствено достъп до материали, водещи до псевдоинформация, както и откровена пропаганда…"
    Хм, дааа...
Предложения
: ??:??