11.06.2008 г., 19:55 ч.

Чалга е! 

  Проза » Разкази
1716 0 29

Чалга е - по улицата, на работа, в училище, в къщи. Навсякъде. Звучи. Розови дрешки, бретончета, изрусени коси, силикони, 5 пласта грим - това са днешните хора. Младите. Началото на 21 век - ера на водолазните очила, връзките от тоалетно казанче и синдромът "пилешки анус".
Роби на еднаквостта и на тази уродлива мода са днешните хора. Несъзнателно те се изоставят и се изгубват в този фалшив и измислен свят на лицемерие, двуличничество и лъжа.
Чалга е, чалга звучи. Навсякъде. Дори и като пиша това. Сексът купува, сексът продава...
Няма музика, само един вечен парад на цици и коси. Няма творчество, само една визия, наречена "секси". Еднаквост. Фалшивост и безсмислена конкуренция между "изпълнителите". Без красота. Без талант. Само бутнати пари на продуцентите и издателите. Музика, обработена на компютър. Това е реалната чалга сцена. Идеалът на българина!
Чалга, маскирана под името "поп-фолк" властва над обществото. Фалш, измама, лицемерие, лъжа - толкова грозен е сякаш светът. Да, това е една реалност.
Замислете се!

 

Моля, тези, които са почитатели на тази музика да не ме обиждат. Все пак всичко е въпрос на гледни точки.

© Вили Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много готино написано.Права си.ТАКА Е.Ама има една приказка: "-Въпрос на вкус- казало кучето.Обърнало се и си тръгнало."
  • Произведението ти е страхотно, написано по страхотен начин и определено с чувство (Поздравления за което). Аз лично напълно ти споделям мнението по тоя въпрос... Просто всеки с вкуса си, а тая 'музика', плюс стила на феновете и ... определено не ми допада
  • О,да това ми харесва доста добро определение!
  • Продава се това, което се купува!
    А що се отнася до "чалгата" в душите ни... е, там е ужаса!!!
  • безумно прав си...тя е навсякъде-проклетата чалга и спасение няма!и бога ми как я мразя само...тя убива уникалността....тя уеднаквява...тя е хем е всичко и навскъде, хем е едно голямо нищо!чалга умри и света избави!!!
  • И така да чалгата е навсякъде,но ти явно не си фенка. Не исакм да успорвам мнението ти,само ще заявя своето.Лично аз предпочитам да гледам изрусени и нагласени момичета,пред това да гледам нещо,на което не може да му се определи пола.С черни и развлачени дрехи и различнио обувки, с черепи окачени по врата,с джойтчета.В косите да приличат меко казано на папагали ...или на мокри кокошки,да се чудиш как могат да тръгнат така по пътя ,по лицето да имат адски много обеци и да се чудиш дали не с аот някое африканско племе.А в очтие да са се почернили,то бива молив за очи...ама чак толкова.Та защо предпочитам чалга културата,така да се каже,еми развива поне усет към "красивото" ,а не към "грозното".Да полвината момичета си мечтаят да са футболни съпруги или да си хванат някоя мутра за гадже.
    Но поне не пушат трева ,не се дрогирват и не правят секс по горбищата.
    Имам познати ,които си падат метъл,техно или не знам какви други фенове и такива,чалгаджиики,е разликата е голяма.Едните пият в парка и правят йалки опити да пушат не знам си какво и от къде намерено.А другите отиват на заведение и се забавляват забивайки се с добре изглеждащи момчета.
    Едните си падат расисти и то големи ,другите не,едните ако ги видиш по тъмно може да си изкараш ангелите,другите не.... Е въпрос на гледна точка кои какво избира.Но на Балканска държава с етно ритни,чалгата май и е в кръвта..
  • ох колко ми допада тази тема и ох колко няма смисъл да спориш с разни типове от някъде. важното е да вярваме че както всичко модно, и това ще отшуми. жалко за идеалите, но те не са мои нито твои...така че дерзай и не давай повод за провокации.айде...
  • да... това е масовата реалност в България, за съжаление...
  • ХА ХА ХА А бе тука голям купон е текло Я и нещо от мене по темата: http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=99741

    "И как "страхотно" ни се струва

    и идол са ни чалга "дивите",

    простотията ни се любува,

    тумора за... умно живите...

    ********************************

    И хубавото е, че туй... Апостолът

    не го видя и рано си "отиде",

    вероятно нямаше да го обесят...

    Щеше да се гръмне... приживе!!!"

  • И аз не я понасям,но всеки има право да върши и слуша тоа което го кара да се чувства положително добре
  • към това толерантност не трябва да съществува... в тая държава има брутална чалга маса и нормално мислещи хора(знаете кои са повече )... и не говорим наистина за хора които просто се забавляват на такава музика (понякога и аз съм от тях ) ... а за промитите мозъци...
  • Здрасти. Първо поздрави за теб Вили, а после специални и за за теб lqar (Деян Герчев). Все едно моите мисли си написал Коментарът ми ще бъде малко като повторение на твоя, ама и аз така ги виждам нещата

    Много често подобни теми са с два фронта – теза и антитеза, за и против. И все си мисля, че това не е правилната стратегия за изясняване и обсъждане. Нима има само две гледни точки? Не е нужно да ви убеждавам, че темите “за и против чалгата” , “за и против ромите”, “за и против евроинтеграцията” и какви ли още не за-и-против дебати са една възможност на хората да си освободят напрежението. Човек си мре да мрази нещо, да е против нещо, да говори против нещо. Нормално е, в природата му е.

    Факт е , чалгата е навсякъде – и в автобуса, и в магазина, и по телевизията, и по радиото, и по улиците. Факт е, че поп-фолк изпълнителите имат сходен, дори еднотипен лайф стайл – разбирайте и визия, и начин на живот. Факт е, че консуматорите на тази музика се идентифицират с нея и съответно възпроизвеждат този модел на поведение и външен вид. Но защо изолирате едно явление, което не е феномен? От време оно хората се идентифицират с музиката, която предпочитат. Както и Деян отбелязва, всеки музикален стил налага (посредством изпълнителите си) стил и на живот. Факт са хипи културата, метал културата, рап културата – също толкова еднотипни, еднакви маси, на пръв поглед съставени от хора без собствена индивидуалност. Много по-смислени текстове ли откривате в рап музиката? Много по-различна ценностна система ли популяризира тя? Предлагам тези аналогии, за да помислите – толкова голям проблем ли е поп-фолка и да прецените дали заслужава толкова внимание, и дали обръщайки му го, не му делигираме все повече власт.

    И да споделя своя начин – просто се абстрахирам от всичко това – вкъщи не слушам такава музика, не ходя в такива барове, не чета за живота на тези изпълнители (отново се повтарям с Деян, ама така мисля и аз ). И човекът не е само музиката, която слуша. Имам много приятели, които се забавляват на нея, но не е я възприемат за свой начин на живот. Не подхождайте предубедено към хората, които харесват тази музика. Не лепете така безумно етикети – той слуша чалга, значи не струва. Предразсъдъците пречат да опознаете човека. Стига сме си откривали врагове, срещу които да сипем отрицателната си енергия.

    И накрая, ако в автобуса чичката, дето кара си е пуснал чалга, помолете го да я смени. Някой от вас опитвал ли е? Съмнявам се
    Особено, ако сте момиче, сигурна съм, че ще го направи, а също съм сигурна, че след като слезете няма да се сети да си върне първоначалната станция и цял ден пътниците в автобуса ще слушат “по-хубава музика”, ще сте направили едно добро дело за себе си и околните
    (“По-хубава музика” е в кавички, защото не бих нарекла супер еднаквите поп песни идващи от цял свят и произвеждащи се на конвейр за същите тези пари, за които и чалгата, по-качествена и заслужаваща вниманието ми музика. Не става въпрос за чалга култура, а за масова култура. Чалгата е само малка прашинка в това. Напитки, Храни, Дрехи, Марки, Коли също са там. И всички сме част от нея по един или друг начин - масовият човек! )

    Поздрави за всички, които имат позиция, но не са коне с капаци
  • cyber-jesus (Боль ) , Nando (Георги Зафиров)... ама как се вписахте в темата "чалга" не е истина просто...
  • Ауу ядоса се... "барем" , "Демек" ... кози и тем подобни... мила то се вижда кой е от село, надали си прочела повече книги от мен, и ако дойдеш някога в дискотеката в която аз работя и която е огромна ще се увериш че
    чалготека можеш да си викаш само на "дюкяните" на село :D Нощният живот
    надали ти е познат като гледам колко си примитивна, и ако все пак някой се престраши да те кара на дискотека някога си вземи парички защото там с прочетени книги не пускат Правописът и бил перфектен... всички виждат, че не е.... само ти ...пак само ти Айде ако си още отворена да те видя на личния, не че искам, но пред хората много се излагаш вече и ме е жал за теб
  • Надя...Надя!!! За моят правопис ли говориш...я обърни внимание на своя и тогава ще си говорим за правопис. Нищо не бълвам и нищо не показвам, ти тука се правиш на някаква, аз кой съм бил... ти си налагш мнението не аз, дори не си ме разбрала, всички ме разбраха само ти не... това може да говори само едно колко си тъпа примерно. Аз слушам музиката да! всеки си избира какво да слуша, в днешно време музиката е пари, навсякъде, за това се прави, ако говориш за изкуство бегай при Моцарт И пак да ти кажа че в поп-фолка има чувства за тези който го обичат и слушат, ако за теб няма ок! но ти не си всички, всъщност ти си никоя, и от къде знаеш как мирише... щракаш с пръсти сигурно и ти ама айде от мен да мине Такива мразещи чалгата много съм виждал по дискотеките, а и аз работя в дискотека. Ако има какво да добавиш ми пиши на личния, стига сме пълнили на момичето страницата със неграмотни и прости коментари...като твоите!
  • Ама то това не е ли очевидно за повечето мислещи хора. Чалгата, откъде идва и какво следва от прекаляването (дори и без него може) с нея? То е ясно, очевидно, вижда се, пипа се, усеща се, колкото и да е гнусно, пошло и досадно, трудно може някой да се изплъзне. Трудно, но не невъзможно. И все пак, щом толкова много хора намират нещо в тези...звуци... е, тогава тези хора наистина никак не мислят правилно. Примитивност и принизяване, политическо надмощие над стадото! Народът изпростява и толкоз. И аз писах нещо подобно, дори млако по-дълго за чалгата...само дето не се сдържах и писах на прекалено елементарно ниво... няма значение. Въпросът е, че от тази ''чалга'' измъкване трудно се намира. Мда, така си е - навсякъде е... което е жалко, срамно и, общо-взето, би трябвало да е недопустимо. Но някак, някак прекалено голяма част от хората го приемат с лекота, дори без срам. Е, все пак чалгата се е зародила от самите българи... колкото и неприятно да звучи, аз така мисля. И в продължение на времето едно безкрайно крадене на звуци... една постоянна опустяваща еднаквост, някакси непоносима. И все пак има хора, които намират нещо в чалгата. Нещо, което ги кара да се чувсват някак. Жалко е, но до голяма степен се държи на нивото на народната култура, което в момента е ... ниско, срамно ниско.
    Жалка картинка е всичко това...
    А, да, споменах, че писах нещо по тази тема, ето го - http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=96828 ... може да е грубо, недодялано и неприятно за четене, но... поне съм вложил някакъв смисъл.
    Жалко, че няма как всичко това да се промени. Толерантността не е решение, това е временно загърбване на проблема. А той още стои там и ни се присмива. Проблемът.
    Масови реформи? Може би решение, но не осъществимо...
  • грозно е от изкуството да се правят пари.
  • хахах...(Надя) - "за всички които ми излизат..." никой от никъде не ти излиза... а коя беше ти? хахах!!!... за какви консерваторий ми говориш, казвам че някой имат талант, вчрно е че стила те са го избрали но има и талантливи които без приблемно пеят народни песен...и ако там не виждат печалба, естествено ще се ориентират към музика от която печелят, всеки мисли за това.И не говори че в тази музика (поп-фолка) няма чувства защото ти съвсем не знаеш какво чувства всеки човек. Авторката да ме извини за коментара но не се сдържах!
  • Да!
  • Подкрепям напълно - ето още малко от нея >>>>> http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=99741
  • да знаеш само...колко си права...
    поздравявам те...с обич, мила Вили.
  • въобще не се извинявай ... те сами са си избрали този начин... и си заслужават неуважението... и съм сигурен че някои от тях които наистина пеят ги е срам от себе си че са това което са ... (но това е друга тема)... и не говорим само за музика...
  • Искам да се извиня, за това произведение. Ако засегнало у някого някакви емоции.
    Приемам, че някои от тези изпълнители имат наистина талант да пеят. Но всички залагат на едно и също- визията. Няма лошо да изглеждат добре, но нека не бъдат толкова еднакви! Истина е, че много от тях без грим и без фотошоп изглеждат доста зле. И доста от т ях са със самочувствието, че велики. Което жалко, но това става с хората, когато ги заслепи "славата" им.
    ----
    Лично мнение!
  • ей днес ме утрепахте от злободневни теми ... мача не мога да си гледам ... та ... имаме ли нет ?!-имаме ... а защо сваляме оттам това което дават по телевизията и пускат по радиото?!... сами си се капсулираме ... плюем на труда на хиляди хора преди нас ... борили се за различно за друго за култура за информация извън тази "сервираната " ... спомнете си филмът "Вчера" ... копнежа по "Бийтълс" ... стремеж да си доставиш това което искаш ... борба ... въпреки строгостта на държавата ... и сега имаш пълна свобода да слушаш гледаш и да се обличаш както искаш ... а ти си тъп чалгаджия ... това е ...
  • Това е жестоката реалност. Лошото е, че има все повече и повече такива безумия, които непрекъснато "нахълтват" в обществото.
  • Браво! Чалгата не е само музика, а култура, която отразява и възпитава определено поведение.
    Карамелка (Ваня Генчева), извини ме, но се пише "изпЪлнители" и "продЪлжават". От изявяващите се в тези сайтове поне се очаква да знаят правописа.
    Радващо е все пак, че има и млади хора като авторката.Поздрав!

    ПП.
    Колкото до училищата, не съм запозната, но ще се изненадам ако в тях се изучава и преподава или препоръчва такъв тип музика (говоря за оная, която е истинска чалга).
  • Геогри е прав но има изпалнители които все пак са успяли и продалжават да постигат много по големи успехи от поп фолк изпалнителите! много по стоиностни песни
  • Не намирам никаква истина в цялото това нещо, за мен съвсем не е така, защото много от "изпълнителите" са завършили музикални училища в които надали са минали с единия бюст и русия бритон.Но това си е твоята гледна точка, всеки има право на такава! Привет от мен!
  • Браво!!!
Предложения
: ??:??