29.06.2023 г., 12:01 ч.  

Червена топлина 

  Проза » Други
320 1 3
1 мин за четене

 

Измежду всички цветя най-красивото е Любовта. Веднъж посадиш ли го в душата си, грижи се за него до края на дните си. То ги изпълва със смисъл, то е най-важното в градината, наречена Живот. Без него, тя губи смисъл, изсъхва и се превръща в изоставен двор, пълен с плевели. 

Това цвете, прави така, че дните ти, да се изпълват с чудеса и вълшебен аромат. Прави хората около теб по-добри, по-смели в мечтите си и по-дръзки в желанията си. То е магията, без която не можеш, защото всеки човек е градина и е важно, какво ще посадиш в нея. Ако посееш Любов, тя ще разцъфти, ако засаждаш омраза, човекът се изгубва сред плевелите на завистта, отмъщението и злобата и накрая погива, превръща се в пепел, която вятърът разпилява на мига. 

Това цвете не иска от теб нищо, не настоява за повече място, не роптае за внимание и грижи. Тихичко расте, наблюдава те, страда заедно с теб, отнема по магичен начин болката ти, променя те със своя чуден аромат. Затова грижете се за него, но не прекалявайте. Не го излагайте на показ, защото то не е за пред лоши очи. Стопляйте го с дъха си от студа наоколо, когато се налага, давайте му от своята светлина, когато няма слънце, давайте му да пие от сълзите ви, когато сте заобиколени от безводие и пустини. 

Един ден, грижите, които сте полагали за Любовта, ще ви се отплатят безмерно много. Обичта, която сте успявали да посадите у другите, ще носи частица от вас и когато някой, се възхищава на прекрасни цветове и аромат някъде по света, ще знаете, че това е Вашето цвете, защото всички ние, сме частица от една и съща градина...

 

Кирил Ганчев/ Кирето/, 29.06.2023 г., Бургас 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Здравей, Бат Стойчо! Винаги и във всичко, се стремя, да влагам най-доброто от себе си. Когато резултатът не ме удовлетворява, не удвоявам усилията си безпаметно, а мисля и правя промени в качеството. Поздрави!
    Поздрави , Приятелю Безжичен! Според мен, добрият философ, трябва да умее да казва нещата по няколко начина - смешен, тъжен и сериозен. И непрекъснато да опитва и да расте - както духовно, така и ментално. Иначе, ще си остане на ниво "Дървен философ".
  • Браво! Е, това ти е по-различно от другите, в които показваш по страхотен начин човешките ни слабости. А тук - най-добрите човешки помисли, чувста. Ама ти си природен философ - можеш и едното, и другото. Само ще.ти кажа: "Приятелю, идвай по-често!"
  • Нали съм селянче,може би, оттам ми допада бахчеванджийството!
    Разбира се,Кирил е успял поетично да придаде художествен облик на онова човешко чувство,което осмисля живота ни.
    Кирил обобщава и обосновава смисъла на любовта:грижете за Любовта така, както един градинар влага чувство и усилие за плодовете и зеленчуците в двора си.
    Поздравления, Кирил!
Предложения
: ??:??