30.07.2020 г., 11:28 ч.  

 CO-вид – 30. Пеперудата на хаоса 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Други
614 0 0
Произведение от няколко части « към първа част
25 мин за четене

  – Анушка, нашата Анушка! От Садовая! Тя е виновна… Купила от бакалницата олио и да вземе да строши шишето в турникета! Цялата пола си оля … Че като взе да пустосва! Пък той, клетникът, се подхлъзнал, значи, и право на релсите…

                                                 Михаил Булгаков „Майсторът и Маргарита“

                                                    

                                                                  Свят Гама, Ухан, февруари 2020

 

  Юймин използва момента, че баща ú се унесе в неспокоен и пресеклив  сън, и седна пред компютъра. Отвори файла „Теория на хаоса. Практическо приложение“. На първата страница имаше думи в различен цвят и пояснения:

  Вълна – верига от събития, свързани и произтичащи едни от друго –  причина и следствия. 

  Думи-ядра – ключови думи, характерни за всяка отделна вълна.

  Структура на вълната – фронт, пик и тил.

  Каре в бежово – ретроспекция

  Каре в небесносиньо – изводи

  Курсив – прогноза

  Стрелка – събитие, което се е сбъднало

  Оранжев цвят – погрешно предположение

  *  – допълнителна информация, прочетена по-късно

 

    Въпроси за изследване:

    1. С каква периодичност се появяват повтарящите се елементи?

    2. Какво им влияе? Амплитуда и интерференция. Морфичен резонанс.

    3. Вълните може да имат няколко фронта, един или повече пика и няколко тила. Понякога вървят последователно, понякога паралелно, понякога се пресичат в определени точки. Да се разбере при какви условия.

 

  Събития:

земетресения, наводнения и всичко, свързано с вода, вода и лед, сняг и свързани с тях, огън, взривове, психични отклонения, убийства, влакове, транспорт, църкви, религия, сгради, съоръжения, разрушения, самолети, въздух, лекари, лекарства, животни, терористични актове, атентати, оръжия

 

  Държави, континенти:

България, Турция, Испания, Европа, Русия, Азия, Франция, САЩ, Северна Америка, Близък Изток, Германия, Южна Америка, Африка, Италия, Швейцария, Малайзия, Австралия, Нова Зеландия, Индонезия, Гърция, Великобритания, Япония, Китай, други

 

  Структура на самолетната вълна:

   1. Аварийно кацане поради повреда или грешка, без жертви и ранени /фронт1/

  2. Разбиване на малък летателен апарат, често военен или учебен, с малко загинали и ранени /фронт2/

  3.  Тежка катастрофа с голям летателен апарат с много жертви и ранени /пик/

  4. Затихване на вълната с по-дребни катастрофи /тил/

 

  Юймин плъзна поглед нататък – бяха изредени по дати различни събития. Зачете се произволно:

 

 2.01.2018

   Шестима загинали при катастрофа в Северна Италия, между Бреша и Манербио. Камион, натоварен с пясък, се удря в колата пред него, тя се блъска в цистерна със запалителна течност, която избухва в пламъци. Пет жертви в колата и една – шофьорът на камиона. /домино/

  – Учебен самолет на гръцките военно-въздушни сили се е разбил на Пелопонес. Екипажът не е пострадал.

  – Руски хеликоптер се е разбил в Сирия на 31.12. Двама загинали, един ранен.

  – По иконите и стените на манастира „Св. Петър и св. Павел” в  село Златар, България на 31.12 е започнало да се стича миро.

  – 48 души загинаха в Перу, на магистрала „Дяволската дъга” при сблъсък на трактор с автобус, който се преобръща в урва до океанския бряг.

 

 4.01.2018

  – 10 души са загинали при пожар в обувен завод в Новосибирск. Седем китайци, двама киргизи и един местен. Повреда в електрическата инсталация.

  – 8 души ранени след дерайлиране на влак край Монтрьо, Швейцария. Причина – бурният вятър.

  Мъж, премазан от паднало дърво във Франция.

  – Двама отнесени от голяма вълна в Испания.

  – Във Флорида за първи път от 80-те години вали сняг, според синоптиците се оформя супербуря.

  – Ледена стена, висока 20 метра и дълга няколко хиляди км, се появи между Русия и Китай, при езерото Ханка. Причина – силните ветрове придвижват огромни ледени късове и от ниските температури и движението на водата на езерото се образува стена.

  – Влакова катастрофа с 14 загинали и над 260 ранени в Южна Африка, между Порт Елизабет и Йоханесбург. Камион се опитал да пресече железопътната линия пред минаващ влак и се сблъскал с него.

  Следва – пожар от взрив, 6 + сняг, Америка, магистрала, близо до вода? /случи се - пожар, сблъсък на самолети, писта, Канада - 6.01/

 

  5.01.2018

  Кръв?/случи се – едно убийство –8.01, и един прострелян в главата – 10.01/

 

 Нататък беше същото – дати, събития, прогнози. И навсякъде – случи се, случи се, случи се… Оцветените в оранжево погрешни прогнози бяха малко и повече в началото. Но към края отново зачестяваха.

  „Това трябва да е  резултат от грешката, за която татко спомена. Щом има формула, всичко трябва да е точно. Но къде може да греши?“

  Девойката отново се задълбочи в четенето. Имаше цяла страница, посветена на знамената на различните държави, на цветовете и символите в тях. Таблици, графики, дори стихове! След като едно събитие се случеше, баща ú отмяташе ключовите думи и продължаваше нататък по вълната. Всичко се сбъдваше. В една и съща последователност. И после, след няколко правилни, следваше пак погрешна прогноза.

  „Нещо някъде пропуска“, реши Юймин и си спомни, че и баща ú беше казал същото. Продължи да чете, докато клепките ú не натежаха от умора и не започна да клюма. Накрая не издържа, положи глава на бюрото и заспа.

 

                                          Наблюдателната зала на Спиралния ръкав

 

  „Пак не е в настроение!“, Габриел наблюдаваше неспокойно Координатора, който крачеше насам-натам из бароковия си кабинет, подходящ за някое средновековно величество, а не за ръководител на няколко стотици Наблюдателни зали, разпръснати из вселената. „За какво ме вика сега? Дано не съм изръсил пак някой „троянец“! Къде бях последно? При Мирабела. Там като че ли всичко беше наред“.

  – Слушай, синко! – Координаторът сложи ръка на пернатото рамо на архангела и той неволно потръпна – толкова сила и гръмовержна мощ се усещаше в този невинен жест, сякаш върху му се беше стоварила тежестта на цяла планета.

  „Какво ли е, ако реши да удари някого? По-добре да не разбирам. Но щом ме нарèче „синко“, значи не е толкова зле. Виж, ако  се носеше като черен облак из кабинета си, мятайки гръмове и мълнии, работата щеше да е сериозна. Сега е само лек дъждец за освежаване.“

  – Изпращаш ми доклади редовно – продължаваше през това време Координаторът, – спаси Мирабела, това също е добре. Тя намери реликвите – превъзходно! Но как можахте да допуснете „Кафявата детелина“ да отиде при Алибей и пасмината му? Защо оставихте Хенг Чун да умре? Знаете ли какво означава още една Чаша в копитата на онзи проклетник? Искам пълен и обстоятелствен доклад за този непростима небрежност, ясно?

  – Да, шефе! Считайте, че вече е на бюрото ви. Ще го напиша за отрицателно време.

   – Чакай малко! Да те питам още нещо – каква е тая история с Мирабела? Ти май флиртуваш с нея! Нали знаеш, че отношенията ни със смъртните са сторго служебни? Дори и ако става въпрос за русалийки или други някакви дълголетни същества. Да не си посмял да излезеш от рамките на задълженията си, ясно? До гуша ми дойде от нарушители!

   – Знам, шефе. Но не съм виновен! Тя ме измисли такъв. За нея съм Идеалният мъж. А той явно освен чар и сексапил… – Координаторът изхъмка неодобрително, но архангелът невъзмутимо продължи – …освен  чар и сексапил, Идеалният мъж притежава и изключителна решителност и способност за действие. Не знам какво ще ú хрумне още. А в Книгата мисълта вече е действие. Тя е авторката, тя решава.

  – Не се измъквай! Такива оправдания съм ги чувал цял куп. Не се дръж като слабо човешко същество!

  – Всички притежаваме по нещо човешко, по волята на Създателя – въздъхна Габриел и Координаторът кимна. – Сътворени сме по някоя от чертите на хората – добри, лоши или неутрални. Това би ни направило схематични и едноизмерни, ако не беше свободната воля. Я виж моя колега – дяволоидът Каспар! По-лоялно, състрадателно и разбиращо същество от него не съм срещал дори и сред ангелите. Работим отлично заедно. На него винаги мога да разчитам – като на себе си!

  – Аз не бих разчитал много на теб – промърмори координаторът. – Пилееш навсякъде от естеството си и си суетен и нетърпелив. Не би било зле да се посъбереш малко, да се организираш. Да станеш по-концентриран и прибран. Но доста за това, има нещо друго, заради което те извиках.

  – Слушам?

  – Персефина наскоро говореше за прашки, плашки, пръжки и барбекюта. Това беше каламбур и тя имаше друго предвид, но все пак не е зле да се провери. Не ме интересуват игричките ú с Матадор. Но тук ми намирисва на огън и дим. Според Теорията на хаоса всичко е от значение. Думите отразяват действителността. И в днешния ден е кодиран  зародишът на утрешния. Стрелата, пусната веднъж от тетивата, лети по строго определени закони и може да се изчисли с точност до милиметър къде ще отиде, ако се знаят всички фактори, които обуславят движението ú.

  – Да, както нашият приятел енциклопедист Тай обича да казва: „Анушка вече е разляла олиото, някой ще остане без глава.“1 – додаде Габриел. – Добре, шефе, ще го пуснем в програмата този семантичен ред, да видим какво ще излезе.

  – И прибавете думите „Прага“, „пражки“  и всичко подобно, за което се сетите. Това може да ни отведе до мястото.

  – Добре, шефе, ще е готово заедно с доклада.

  – Хубаво, свободен си! И по-внимателно с русалийката. Използвай свободната си воля по предназначение. Разбрано?

  – Тъй вярно, шефе! Да напиша доклада, да изчисля „пражките пръжки“, да внимавам с Мирабела!

  Координаторът махна с досада и архангелът скоропостижно изчезна зад силовите полета на Вратата.

 

  – Каспар, имаме задача! – Габриел възникна в Залата за наблюдения, обкръжен от блестящ ореол, който дори и защитното облекло не можеше изцяло да потуши.

  Дяволоидът взе листа с нареждането на Координатора и започна да изчислява. След около десетина минути вдигна глава.

  – Какво излезе? – полюбопитства Габриел, който беше започнал да пише доклада си.

  – Какво може да излезе от „пръжки и барбекюта“ – пожар.

  – Къде? В Чехия ли?

  Каспар кимна:

  – На около трийсетина километра от Прага – в град Мелник. След една седмица.

  – Жертви, щети?

  – Няма. Семейството, което притежава къщата, където ще възникне пожарът, ще се поопърли малко, и толкова.

  – Фронт?

  – Да.

  – Нещо за града?

  – Намира се на Елба и Вълтава. Има пристанище и средновековен замък.

  – Замък? Ясно. Провери всички градове и села със същото име. Включително и в други страни. Какво имаше още там, свързано с мелници? Дон Кихот? Пусни испанската линия в програмата. Вземи предвид и останалите неща – история, промишленост, забележителности, личности, свързани с града. Включи и семейството с пожара, имена, роднински връзки –  всичко! Трябва да разберем къде ще е пикът и дали съответства на Плана. Ти изчислявай, а аз продължавам с доклада. После имаш един коктейл „Сапфирената Мерилин“ от мен.

  – Дадено! Да видим пеперудата къде ще си опърли крилете този път – промърмори дяволоидът и отново се задълбочи в изчисления.

  „Няма нищо ново под слънцето“, помисли си той, докато наблюдаваше колонката от цифри и думи, изнизващи се на екрана. „Всичко вече се е случвало и пак ще се случи – с различни вариации, които могат да се изчислят. Но за да го предвидиш, трябват не само нюх, талант, ум и точен инструментариум за изчисления. Нужно е и още нещо – непредубеденост. Това отличава пророка от просто умния човек или същество – непредубедеността. Да бъдеш честен пред себе си и останалите и да не приемаш желаното за действително. Защото винаги има изкушение, когато тълкуваш фактите, да наклониш везните в една или друга посока. И така се отдалечаваш от първоизточника – Божията воля, и я заместваш със своята собствена. Абсолютна липса на себичност и егоизъм, преданост към истината и отхвърляне на всяка лъжа, преклонение към живота във всичките му форми и разнообразие, непримиримост към злото и никакви компромиси със съвестта – това са характерните черти на пророка. И онзи човек –  Тай Уанг, е съвършено тяхно въплъщение. Един от малкото истински воини на Светлината сред хората. Жалко, че вече е почти извън строя, благодарение на козните на лукавия ми съотечественик Алибей!

 

                                                                     Свят Гама, февруари, 2020

 

  – Дъще, стана късно, лягай си вече.

  Тай разтърси дъщеря си, която се сепна и се прозя.

  – Заспала съм. Знаеш ли, присъни ми се мама. Беше на някакъв бряг,  наблизо имаше фар и планина в далечината. Беше много реално. Но ти защо си станал?

  – Нищо, свързано с майка ти не е случайно, Юймин. После ще говорим за това. Но сега трябва да ти кажа още нещо, преди окончателно да забравя всичко. Налага се да отидеш до Италия, в Бергамо. Там живее професор Висконти. Трябва да се срещнеш с него.

  – Но защо да ходя чак до там? Не може ли да му изпратя всичко по пощата? Или по компютъра?

  – Не, дъще! Трябва да отидеш лично.

  Тай трескаво задвижи мишката по екрана и отвори една графика с разноцветни криволичещи линии.

  – Виждаш ли – червената и сивата линия се пресичат. В Бергамо. Ти си червената линия, Юймин, защото „Розата“ е у нас. Трябва да отидеш до там. Обещай ми!

  – Добре, но сега не мога! Работя по една сделка. Трябва да съм тук.

  – Не сега, след няколко седмици. Ще ти кажа кога точно. Ще уведомя и професор Висконти да те посрещне. Трябва да отидеш!

  – Добре, татко, щом няма да е веднага, ще го уредя. Не се тревожи! Сега си лягай! Аз също ще си лягам, стана късно.

  – Толкова приличаш на майка си, дъще. И тя беше упорита като теб. Джиа, как само ми липсваш!

  Тай продължаваше нещо да говори и се потътри в другата стая, докато Юймин изключваше компютъра.

  „ И на мен ми липсваш, мамо!“ – прошепна девойката. „Къде ли си сега? И защо ни остави сами? Трябва да е било нещо много важно. Без причина не би го направила.“

  На двора пауловниите зашумяха под зараждащия се северен вятър. В стаята полъхна внезапен студ и Юймин потрепери зиморничаво. После вятърът внезапно стихна и листата на дърветата се умълчаха. Една заблудена нощна пеперуда се удари в стъклото на прозореца, привлечена от измамната светлина на лампите. Девойката угаси осветлението и къщата потъна в уютната прегръдка на мрака.

 

                                                                                         /Следва/

 

https://www.youtube.com/watch?v=ttWZ-Fa1PBE

https://www.youtube.com/watch?v=JJfGJrb9Vz8

 

 


1. „Анушка вече е разляла олиото“ – реплика от романа на М. Булгаков „Майстора и Маргарита“. Произнася я Воланд, за да обясни на поета Иван Бездомни как е разбрал, че председателят на МАССОЛИТ Михаил Берлиоз ще загине под трамвая.

 

 

 

 

 

 

 

 

» следваща част...

© Мария Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??