31.10.2018 г., 20:52 ч.

Да живее културата 

  Проза » Хумористична
733 6 15
2 мин за четене

 

             Ела, ела! Нема да се плашиш! Нема да ти се карам! Сега съм в най-добра кондиция! Ей, страха съм ви взел, бе! Виж сега, искам да говоря нещо сериозно с теб! И да си записваш! Омръзна ми разни академичета и феодални старци да ми приказват насам-натам, че не съм бил културен! Ще видят те една култура като се ядосам! Ама, хайде…Сега, реших да издам стихосбирка! Какво ме зяпаш, бе! Всичко съм приготвил! То било лесно! Аз не съм като ония, дето карат разни асистентчета да им пишат разни работи, пък после те да си ги приписват! Е, на, слушай:

            Срещнах Петко на пазара,

хванах го със две ръце -

трябваше да го преваря

и го фраснах от сърце!

 

            А-а, видя ли!!! Кво ще кажеш? Или ето друго:

Взел Стоянчо да се фука,

че е по-добър от мен.

Ще го хвана, ще го спукам

ще ми ходи жълт-зелен!

 

            Това много хубаво се е получило! За Стоян Културата е, бе! Оня дето беше културист и много ме ядоса веднъж! Или… я, това е по-дълго:

Ряпата ме изненада

и нападна ме във гръб!

Ама аз по гръб не падам,

много е, горкият, тъп!

 

Фраснах го със две крошета,

въпреки че съм поет!

И му казах да не шета

вече в моя вилает!

 

            Това е за Мишо Ряпата. Много ме ядоса! Имал и фабрика за цигари, а нищо не е внасял! Нали знаеш, приятелството си е приятелство, ама сиренето с пари! Намаляват вноските, намалява-ат! Ама те ще видят като им пратя специалните! А, виж, да звъннеш на Пешо, той си внася, ама като са ме натиснали от чужбина! Да се подготви там, ще го вземат, пък ще видим после нещо…И да внимава какво приказва! Да не му снемем доверието!

Това е! Викни Лилето! Тя знае какво да прави. Нали съм я назначил да управлява забавленията и свободното време! Много е добра! Да отпечатат стихосбирката в най-голям тираж! Ще им дам сто-двеста бона! А, бе, може и по-малко, криза е! Ей, всички все пари искате, бе! Като се ядосам и като взема да се махна!... Ама като нема кой!!!  

© Елка Тодорова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз благодаря, Ели! Желая приятен и успешен ден!
  • Удава ти се хуморът, Елка. Поглед и позиция имаш...
    С удоволствие прочетох. Благодаря!
  • Честит празник и на Вас, Надежда! Благодаря за точния коментар!
  • „Мъжкарите” налагат нов тип култура - на небрежното потупване по рамото, на звучно оригване след чаша бира, на лесните мелодии и лесните мисли - Култура на чалгата" -проф.Илчев Честит празник, Елка!
  • Благодаря ви, приятели, Стойчо, Дочка, Василка и Георги! Псевдокултурата и всички показни "ВИП граждани" са опасни!
  • Така се праи кОлтура...
    Хубаво!
  • Да живее културата, всички са за прокуратурата! Стихчета да редят и да не ни вонят!
  • Горчивото ни съвремие ражда всичко - тикви, репи, че що не и мутропоети... Поздравления за позицията.
  • "Нема лабаво!"😅
  • Малко късно се включвам, поради технически причини. Тъкмо прочетох предходните коментари. Да, "баницата" /разбирай многострадалната ни държава/ е вече разпределена. Ще има и преразпределяне естествено. Кипи мащабно строителство, като във времената на император Нерон. Убеден съм, че тези момчета, дето ни управляват, ще поискат и да са поети като Нерон. Той запали Рим, а те запалиха цяла държава, при това без да се вижда димът от пожара. В това отношение са факири като Дейвид Копърфийлд и Динамо. Днес посегнаха на нашите майки, а утре, убеден съм, че ще посегнат към своите, за да е приликата им с Нерон пълна. Остава да видим гонения на християни. Но джамиите в тази страна са повече от църквите и по тази причина подобно действие ще им бъде спестено. Чудесно сте написали "Да живее културата", Елка. Текст майсторски подплатен със стихове и будещ размисъл. Как да не се сетя тук за казаното от Йозеф Гьобелс: "Когато чуя думата култура, се хващам за револвера!" Поздравление!
  • Къде ще се мерим с тях - те са ВИП! Ето на и стихосбирки издават! Благодаря ти, Петьо! И друг път съм писала такива работи! Желая ти усмивки!
  • Елка, не те познавам в тази ти светлина
    Но ми беше приятно да прочета и проза от теб.
    Освен, че си подходила критично към редактирането на текста си ми направи впечатление и свежата оригиналност в стихчетата.
    Нега ги порицаем - а те ще си помислят, че им правим вятър...
  • Благодаря, Гавраил и Ани! И аз му завиждам на Лилето, ама...Иначе пък добре се справяла! Желая ви прекрасно настроение!
  • То и аз като се ядосам, така ги редя и все в учебниците по литература се целя. Това Лили дали случайно няма да го хване грип, пък ако забременее още по-добре ще стане,та да се кандидатирам за заместничка? Тоя както си е отвързал кесията, току виж, следващата учебна година съм в някой учебник по литература.
    Разсмя ме!
  • Елка,прочетох го с удоволствие.Иронията ти е много подходяща за нашето ежедневие.Че то вече всички се изнизаха в чужбина дори и мутрите.Нали виждаш само с международна заповед можеш да ги откриеш.
Предложения
: ??:??