19.09.2011 г., 14:49 ч.

Децата на Феята 

  Проза » Други
797 0 3
48 мин за четене

 


ДЕЦАТА НА ФЕЯТА

 

Свободей Огражденец

 

ЕКСТ. РЕСТОРАНТ ФЕЯТА ДЕН

 

Туристът с цифрова камера снима любителски филм за посткомунистическа България. Забелязва развалините на кафе-сладкарницата «Феята». Той открива фонтана пред кафе-сладкарницата и бавно се придвижва из дърветата и храстите с камера в ръка. Старателно записва в тетрадка всичките си действия.

 

ФЕЯТА

(зад кадър)

Ако търсиш Феята, това не е

мястото. Трябвало е да дойдеш

преди години...

 

Погледът на туриста, разбирай камерата, се опитва да открие откъде се чува този глас. Прави опит да продължи работата си.

 

ФЕЯТА

(зад кадър)

Преди години... пиян шофьор

се удари в мен и мраморното

ми тяло се отрони във водата.

На терасата празнуваха мутри

и политици. Даже и сега

не зная в чия вила зеленея

захвърлена.

 

Туристът излиза от фонтана и застава пред билборд, върху който има поставена реклама на филма «Животинките». Той изважда цифровата камера от брезентова чантичка, закачена на колана му, започва да снима.

 

ФЕЯТА

(зад кадър)

Ахаа! Ти търсиш децата ми.

Ела ще ти ги покажа и двуногите

и четириногите. Ела... Ела...

 

Туристът тръгва следвайки въображаемият момичешки глас

 

ИНТ. РЕСТОРАНТ ФЕЯТА ДЕН

 

Туристът се качва по стълбището откъм входа за зареждане на ресторанта с храни и напитки. Камерата му снима стъпалата и стените, чува се лай на кученца. Той се появява на втория етаж и снима обиталището на кученцетата, момичетата и момчетата. Ужасява се от видяното, разхожда се сред руините на сладкарницата и непрекъснато снима с камерата си. На стената със сини букви е написано «Ани и Мимето». Явно приключил туристът тръгва да си ходи и се отправя към изхода. Подире му кученцетата продължават да лаят неканения гостенин.

 

ФЕЯТА

(зад кадър)

Значи това не ти хареса. Добре

ето сега ще ти покажа другата

фея. Тази, която е облечена

в надежди и обвързана с големи

очаквания.

 

Туристът отново снима стълбището, този път слизайки по него.

 

ЕКСТ. СКУЛПТУРАТА НА СВЕТА СОФИЯ ДЕН

 

Туристът бавно обхожда статуята и снима панорамата около нея. Продължава да я снима от различни гледни точки.

 

СВЕТА СОФИЯ

(зад кадър)

Разкарайте се оттук бе. Не

ме излагайте пред очите на

Европа! Точно с Феята ли реши

да дойдеш? Умирам от срам заради

вас. Махайте се! Махайте се!

 

Туристът си тръгва придружен от въображаемата Фея.

 

ФЕЯТА

(зад кадър)

Хайде сега ще ти покажа пък

нейните деца.

 

ЕКСТ. ПОД ЕДИН ОТ МОСТОВЕТЕ НАД ПЕРЛОВСКА РЕКА ДЕН

 

Туристът придружаван от въображаемата Фея снима следите на другите деца. Мястото където се къпят, мият зъбите си, правят си дозите и мястото където спят.

 

ЕКСТ. БУЛЕВАРД ХРИСТО БОТЕВ И СЛИВНИЦА НОЩ

 

Туристът снима жриците на платената любов придружаван от въображаемата Фея.

 

ЖРИЦИТЕ НА ПЛАТЕНАТА

ЛЮБОВ

(зад кадър)

Ооо сестро, к'ъв е тоя паричко

ма. Я го дай насам и ние да

захлебим.

 

ЕКСТ. БУЛЕВАРД ХРИСТО БОТЕВ ЗАД МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО НОЩ

 

Туристът придружаван от въображаемата Фея, минавайки с такси, снима травеститите.

 

ЕКСТ. ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ НА СОФИЯ ДЕН

 

Туристът снима жриците на платената любов. Въображаемата Фея е отново с него.

 

ЕКСТ. ПОДЛЕЗА НА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ ДЕН

 

Туристът и феята обикалят и снимат просещите хора.

 

ИНТ. ОФИС НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНА КОМПАНИЯ ДЕН

 

Феята е облечена оскъдно. Тя прави секс с някакъв политик или бизнесмен. Наоколо са насядали мъже. Състоятелни са в официални или спортни костюми. Седят и си чакат да им дойде реда при Феята. Туристът снима феята. Тя лежи по гръб, яде семки и плюе на страни. Краката и са върху раменете на поредния политик, който се сношава с нея. От време на време стене, не се знае от досада или удоволствие.

 

ФЕЯТА

Това е положението. Редовно ме

опъват политиците и мутрите.

Някои си плащат други не. Все

ми е едно. Аз съм като

българския народ оскотяла и

бездушна и само раждам

 

Феята се смее насила. Туристът изважда едни петдесет лева от джоба си. Подава ги на Феята. И колебливо пита:

 

ТУРИСТЪТ

Може ли и аз!?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦИЯ

 

Турист прави любителски филм за посткомунистическа

България. Той среща Феята, а тя му показва България такава, каквато малко хора я познават.


РЕЗЮМЕ

В София пристига турист, решен да заснеме малък филм за България. Той се натъква на развалините на кафе-сладкарница «Феята». Запознава се с загадъчно момиче Феята. Тя му предлага разходка из подземна София. Двамата посещават места, които обикновените порядъчните столичани отбягват. Виждат хора, в които човечността се е изхабена. България не е същата. В София се живее трудно и опасно. Животът протича по един абсурден сценарий, част от който се оказва и самият турист.

 

СИНОПСИС

 

Мъж в разцвета на силите си е на екскурзия в София. Той е средно интелигентен, знае много неща за България и снима любителско филмче за забележителностите, които вижда. Съдбата го довежда до развалините на кафе-сладкарницата Феята. Любопитството му го принуждава да снима. Неговата работа е прекъсната от материализирания дух на Феята. Тя му разказва накратко своята история. Показва му децата си. Туристът иска да види повече. Тогава Феята му предлага разходка на необичайни места. Показва му моста срещу стадион «Васил Левски», където спят наркомани и клошари. Двамата отиват на булевард «Христо Ботев» при жриците на любовта. Посещават и травеститите на София. Срещат се с просяците. Туристът не разбира нищо от това, което се случва около него. Той се появява накрая в офиса на една застрахователна компания. Там научава ужасната истина.

© Свободей Огражденец Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Гротескно за живите-мъртви...
  • Сценарий за късометражен филм. И е хубаво някой като турист да погледне тези кътчета на столицата, някой който не е свикнал с такива "красиви" емоции. И така ще се получат 4 до 7 минути заредени с обвинение без присъда.
  • Това пиеса ли е или сценарий за филм? Защото като литература е слабо, сюжетът може да бъде експлоатиран талантливо, благодатен е.
Предложения
: ??:??