16.02.2010 г., 16:58 ч.

Добротата не се заплаща с пари 

  Проза » Приказки и произведения за деца
838 0 1
1 мин за четене

  ДОБРОТАТА НЕ СЕ ЗАПЛАЩА С ПАРИ


   Някога в една далечна земя живееха най-различни хорица. Там те обичаха цветята и животните.

   Веднъж в тяхната мъничка държава нахлуха чужденци. Тези злодеи не спираха да тъпчат растенията и да унищожават всички видове животни. Селяните бяха много отчаяни и безпомощни. Но знаеха, че винаги надеждата умира последна и, че ще прогонят натрапниците. За щастие на един беден човечец с кокошка и две пилета му хрумна идея.

   Свика цялото село и животните му. Тогава каза:

- Слушай, народе! Всички да отидат на пазара и да продадат добитъка си. С изкараните пари ще купим семена и ще посеем цветя. Ще скроим капан на нахалниците! Ще съберем останалите пари в чувал. Но няма да ги даваме на чужденците. Ще направим това, което те сториха на нашите животни и растения.

- Но не сме ли научени на добро? – строго възразиха селяните.

   Народът замлъкна... после старецът, който измисли плана, добави:

- Прави сте! Ще отпратим мирно.

- Даааа! УРААА! – викаха селяните.

   Така добротата възцари над цял свят.

                                                                                                 Ралица Костова 

© Ралица Костова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Времената ти са объркани,не може да използваш на едно място "живеели" и "обичаха"(или трябва да е "живеели" и "обичали" или "живееха" и "обичаха",по надолу също - "после старецът, измислил плана, добавиЛ" трябва да е...Още:"Тези злодеи не спираЛИ" и т.н.,оправи си грешките...
Предложения
: ??:??