23.06.2007 г., 11:37 ч.

Ех, хубава бременност... 

  Проза
1542 0 20
2 мин за четене

Когато забременях, бях на седмото небе от щастие. Не можех да повярвам, че аз, че точно аз съм бременна и очаквам дете. И смея да твърдя, че това беше най-веселяшкият, но и най-ужасяващ период от живота ми. Наслушах се на "бабини дивитини"и на "заповеди" от околните, които вече бяха раждали и се възползваха от моето "невежество"за бременността. И по-точно, относно това, което трябва или не трябваше да правя, докато нося бебе в утробата си.
Разбрах, че ако ми се прияде нещо, трябва да си хапя дланта. Отиваме с майка ми на гости в сестрата на баба ми и тя веднага окичи масата с ядене.
- Галка, вземи си! - предлага ми учтиво тя.
- От масата съм станала, бабо Стефке, не съм гладна!
А тя като се навъси оная ми ти бабка сладка и викна:
- Я да вземаш от всичко, не се прави на скромна. Че аз да не го давам за теб?
То за бебето, ма!
Стоях и гледах, като "теле в железница". Вземах си! Какво да направя.
Все ме питаха,дали вече знам дали е момиче или момче. Та ме посъветваха ако е момче, да не си подстригвам косата, че съм щяла да му отрежа онова, дето ще му е на три педи под брадичката. Затова сега съм си още с дълга коса до кръста!
Толкова време я пазих, сега ми свиди да я клъцна.
Всички се опитваха да ми сметнат термина и ме молеха да запомня датата, която са предположили, защото те винаги познавали. Ама почти всичките жени на възраст и почти всички баби, които познавах, се изредиха с предположения. Станах компютър. За съжаление, никой не позна. Напразно помних толкова дати. Сега съм на път да сбъркам истинската дата на раждането на моя син. Побъркаха ме.
Опитваха се да ми обясняват как трябвало да спя, да ям, да говоря... То стана цяла наука тази бременност моята. За съжаление, доста неща съм забравила, но и тези, които са останали в главата ми, изобщо не са малко.
На Свети Валентин се уцелих бременна. Е, то за мен и Момчо, Свети Валентин!
За лозарите си беше "Трифон Зарезан"! Реших и аз като бял човек да "друсна"някое хорце, затова си отидох на село. Та пак, като ме видяха бременна и взеха та събраха пет маси храна пред мен, трябвало да ям! Аз си отидох заради хорцата, а те ме погнаха да ме угояват!
Ех, хубава бременност беше. И до ден днешен си спомням за нея и чета дневника на моя палавник (който е започнат от момента, в който разбрах, че съм бременна) и си умирам на места от смях!!! А колко съвети ми даваха за самото раждане и за приготовленията ми за него пред деветте месеца, ще ви разкажа другият път!


П.С. Написах разказа по случай рожденният ден на сина си!
На този ден всичко - от първияя ден на бременността до ден днешен минава пред очите ми, все едно, че беше вчера!!!! Благодаря ти, че те имам, мое малко, растящо съкровище!!!:)

© ГАЛИНА ДАНКОВА Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Светле,мила,аз напълнях само с 9 килограма и наистина моетъо бебче малко се роди-2кг и 750грама.Но нека са ни живи и здрави!!!!
    Благодаря за коментара,мила!
  • Дано,Момчо!Нека е жив и здрав и да ни радва,миличък!!!
  • Да ни е жив и здрав "дивака",Галка!
  • Аз напълнях 6 кила за цялата бременност и като ме уплашиха, че ще родя малко бебче...А той се роди 3.650 и 51сантиметра - мъж и половина. Лошото беше, че аз пък отслабнах 20 килограма и все ме питаха, кого да мерят на кантарчето, мен или бебето. Я да си гледат работата бабите! Не трябваше така да казвам, нали съм баба... Да ви е живо и здраво синчето и да ви радва!!!
  • ЧЕСТИТА БРАТОВЧЕДКА,МИЛА ТАНЧЕ!ДА ВИ Е ЖИВА И ЗДРАВА И ДА ВИ СЛУША-И ТЕБ И МАМА И ТАТКО!
    Злати,Благодаря за коментара,мила!!!!
    Прегръщам ви!!!
  • Да ти е жив и здрав, Галя
    И да си има едни усмихващи се майка и татко
  • Мила,рожденният му ден беше вчераДа му е честит рожденният ден на това сладко раче/на най-добрата ти приятелка-детето й/.
    Пожелавам му щастливо детство и да слуша много/е,доколкото му е възможно/.
  • Галка, днес е родено и бебчето на моята най-добра приятелка! Много са сладки тези малки рачета-осмокрачета!
    Целувки и много, много, щастливи мигове на душицата и теб !!!
  • Искрени благодарности от сърце,Етчи и Дари!
  • Много хубав разказ, от една прекрасна майка на едно мило момченце.

    Целувки от леля Ечи.

    Поздрав и усмивка за теб Гали.
  • Безкрайно,сърдечно Ви Благодаря,мили приятели!!!
    Нека вашите пожелания към мен и моето съкровище,бъдат и пожелания от нас за вас,с много обич!!!
  • Да ти е жив и здрав, Галя!!! Нека има по-хубав живот от нас!!!

    п.с. Моя големия син като се роди, три дни не ходих на работа. Че се бях гипсирал от пиене. А за малкия, два дена. Сега като се сетя и ми е ...
  • Честит празник и на твоето ангелче!
    Нека е живо и здраво,усмихнато и
    да радва майка си!
    Поздравявам те!
  • Да ти е жив и здрав!
    Поздрав!
  • Честито на малкия!
    Голям сладур е, мила!!!
    Да расте жив, здрав, прав, корав, умен и красив
    за радост на мама и тати!
    Цункай го от мен, Гале!
  • Честит рожден ден на малкия палавник!!!Четейки този разказ,все едно четях за себе сиЗа разлика от теб аз като родих веднага рязнах косицатаПриятно изкарване!
  • Много здраве,щастие и красиви мигове!
  • Живи и здрави да са слънчицата ни!
    Гале, умили ме разказа ти и ме изпълни със спомени....
    Поздрав, миличка!
  • Да ти е живо и здраво съкровището!
    И ти с него
  • Да сте живи и здрави!
Предложения
: ??:??