17.11.2018 г., 21:02 ч.

Фро 

  Проза » Разкази, Хумористична
1001 0 0
18 мин за четене

По пътеката към цеха вървеше млада жена.Тя видимо си имаше всичко,дори малко повече от колкото трябва.Ако я гледаше някой отстрани ,сигурно щеше да каже ,че е твърде яка.Че беше яка,яка беше.Но беше стройна и стегната в съразмерната си закръгленост.Природата не беше щадила материалите си за нея,но те бяха здрави и качествени.Мъжете имаха различно мнение по тоя въпрос.Едни казваха като я виждаха за пръв път:”Хубавка е,ама е прекалила с хляба и манджата.”Но други ,които бяха любители на ренесансовите форми като я срещнеха чупеха вратове след нея,цъкаха и се облизваха.Жената се казваше Афродита.Беше кръстена на баба си по бащина линия.Баща й беше грък,раждан в България,затова се считаше повече за българин,отколкото за грък.Афродита също се присъединяваше към отбора на българите-юнаци,макар че в къщи когато се караха често плещехе на гръцки.За по-кратко всички и викаха Фро.Дали защото имаше гръцко-български гени-но тя беше твърде странна.

И сега вървеше по пътеката и говореше на глас.В автобуса вярващата експедиторката Велика й каза,че светът бил така объркан и грешен вече,защото се управлявал от самия Сатана.

-Аз тоя Сатана,ако го хвана ,перце по перце ще го оскубя-гневеше се на висок глас Фро.Зад нея ситнеше електричаря Стефчо.Той слушаше необичайния монолога на Фро,затова не се стърпя и се обади:

--Фро,ти Сатана ли ще скубиш или гъска.По-полека с перата,че ще замърсиш с тях околната среда.Виж като стигнеш до рогата и опашката не ги изхвърляй,а ги вземи.Те са много ценни и сума пари можеш да смъкнеш от тия уникати.И не забравяй кой ти е дал тоя ценен съвет.

И Стефчо се разсмя така силно.че тъмните му очила се смъкнаха от носа му.Фро разгорещена го изгледа унищожително и каза:

-Слушай,Стефанаки,не ме поднасяй,особено в такъв момент когато съм толкова сериозна,че преди Сатанаил да не оскубя първо тебе до последното перце без изобщо да ми пука за околната среда.

Стефан се разсмя още по-силно и се шмугна във входа на сградата.Фро се заизкачва по стълбите към втория етаж,където се намираше новата лаборатория ои КИП и А.Тя пристигаше винаги първа,защото автобусътмс който пътуваше, беше винаги пръв в колоната от автобуси.Зареди кафеварката с прясно мляно кафе и зачака край нея.Заприиждаха колегите й.Пръв нахлу Пената.Той застана на прага,изпъна тялото си като струна и отдаде чест.Голям зевзек беше тоя Пена.Втори влезе Мераклийски.

Ей ,цяла нощ не съм мигнал,майка му стара!От ляво съседите се биха и драха неуморно,без прекъсване/.Тя жената ги слуша през дувара-май че един от двамата е кръшкал,но не разбрахме кой е бил.Не се чуваше много добре.От другата ми страна пък съседа пуснал една музика така високо,че чак стените се тресяха.Отидох да ги помоля да занижат децибелите,но не усетих как ме вмъкнаха у тях и ме настаниха на масата си.Той ,съседът спечелил от тотото шестица,та я поливаха.Дойде и жената,че стана каквато стана...Почти осъмнахме...Как щев избутам днес акъла ми не стига.Прав заспивам,така ми се спи...

Фро вече разливаше кафето.Наля на Мераклийски една пълна чаша с кафе,та дано се разсъни малко.В лезе и Мъндю.

-Голям мач направихме вчера ша знаете,голяма работа.Опухахме ги ония диванета от другия отбор със пет на два.Разплакахме им майката ...

-Ти вкара ли гол?-попита Пената.

-Че как мислиш?!Може ли бате ти Мъндю да не се разпише.Таман два пъти им разтресох вратата на тия смотаняци.

Засърбаха сутрешното си кафе, всеки вглъбен в своята история.Мераклийски така се беше вглъбил,че чак похъркваше.

-Ами ти,Фро,кво прави?Мълчиш,нищо не казваш-отпи дълбока глътка Пената и погедна към колежката си със едно око.

-Аз снощи имах много изненадващо и необикновенон преживяване.

Мераклийски ококори очи и попита:

-Какво,да не би да са та посетили извънземните или или някой светец да те е поканил на гости на бяло сладко?

Фро го погледна укорително със зелените си очи,но изчака търпеливо да спре и каза:

Наистина това,което ми се случи беше силно изненадващо.Снощи ми дойде на гости Инчето.Знаете я,защото е идвала и тук.Доведе и гаджето си Алцек.Поканиха ме на ресторант.В тяхния комплекс открили нов ресторант,та да отидем да го видим и ние и нещо да хапнем и пийнем в него.Влязохме в ресторанта и нали беше делничен ден,отначало нямаше много посетители.Избрахме си маса и седнахме тримата.Поръчахме си аперативи и салати, и вдигнахме иървата наздравица.Алцек се беше върнал от гюме и беше отстрелял два юрдека.Разказваше ни как ги мамил със свирка.Абе беше се създала една много задушевна атмосфера.Алцек разпалено обясняваше,а ние с Инчето хихикахме припяващо.След около чаас дойдоха оркестрантите и засвириха.Залата се изпълни с гости на заведението.Алцек покани Инчето на танц и двамата се завъртяха на дансинга.Аз останах сама на масата и затова си поръчах още един аперетив.Тъкмо отпих първа глътка от втората си чаша когато танцът свърши и двете влюбени гълъбчета се прибраха на масата.Когато оркестърът засвири отново Алцек ме покани да се изтанцим Приех поканата,щото парчето беше блус,а аз си падам много по тоя танц.Едва-едва си местиш краката,чуваш как сърцето на партньора ти лангърка като газена тенекия по надолнище,оглеждаш танцуващите двойки и в същото време си мислиш какво ли не.Тъкмо Алцек ми обясняваше,че на пролет щели с Инчето да правят сватба и естествено,че ми зададе неудобния въпроа аз до кога съм смятала да се вея нагоре-надолу неомъжена когато усетих нечие чуждо присъствие върху задните си части.Рязко извърнах глава и засякох веднага извършителя.Той нямаше време да отдръпне ръката си от седалищните ми части.Видях го.Беше някакъв плешив чичка на около петдесет.Горкият, просто не знаеше с кого си има работа.По всички правила на каратето му сритах задника.Нокаутирах го светкавично с крака после му нанесох два удара във мазната муцуна.Проснах го на земята като жаба,Стана,а женицата,с която танцувапе го сграбчи за ухото и го изведе навън.Всички възхитени заръкопляскахаЧичото не знаеше,че нося черен колан.

Алцек ме заведе до масата и тримата подновихме задушевния си разговор,сякаш нищо не се бе случило.По едно време ми се приходи до тоалетната.Извиних се и се упътих към нея.Внезапно от някъде изникна много як мъжага, широколик,със светло кестенява коса и морскосини очи.В раменете беше широк като боксова кухня,но имаше само мускули.Ей, расов мъж ви казвам,но какво от това.Аз моята раса не я показвам,а я доказвам.

-Малката,знаеш ли,че си истинска лъвица?Очарован съм,смаян съм от тебе!Ти си жена създадена само за мене.Батко ти е бъкан с мангизи.Кво ша кажеш да продължим веселбата в едно заведение до морето.Имам приятели там,ще ни посрещнат царски ...

-Слушай сега аз какво ще ти кажа, непознати човече.Що не си идеш на масата ,не си допиеш питието и не си платиш сметката,ами си тръгнал да смущаваш клозетното ми уединение и да си търсиш белята.-казах му аз със възможно най-равния си глас и влязох в тоалетната за жени.Когато излязох,той беше се изпарил..Като се върнах на масата разказах на Инчето и Алцек за новия си обожател.Ей,чакайте ,по-късно ще ви разкажа какво се случи по-нататък,защото сега трябва да прескоча до двете нули.

Тя стана от стола и бтрзешком напусна стаята.

Ако Фро можеше да се сравни със омлет,то би била един необикновен и много рядък омлетТой щеше да бъка от безброй земни вкусотии и подправки,така че вкусилият това кулинарно чудо щеше да изпадне в недоумение и накрая ще забрави,че хапва не нещо друго,а имено омлет.Когато беше още в първия прогимназиален клас ,по време на летен лагер се случи чудо. Тя беше целуната за първи път от един хлапак,който вече имаше мъх под носа со.Фро се вцепени и замръзна.Хлапакът се уплаши и избяга,но от тоя миг нататък девойчето силно се обезпокои да не би да е забременяло от тая целувка.Когато най-накрая се реши и сподели преживяването си с майка си,последната отхвърли подозренията й,но й каза,че всяка мъжка целувка е покана за още нещо,от което нещо се раждат бебета.Тя й разкри похотливата природа на мъжете и навикът им да мамят почтените момичета.От тоя ден нататък Фро си изработи свои стратегия и тактика в отношението сп към мъжете.Доста мераклии опитаха яката й ръчица. Щом изучи каратето,нито един мъж нямаше шансове при нея.По време на един гинекологичен преглед,който за нея се състоеше само в разтваряне на бедрата й. докторът,който надникна между тях три пъти сменяше очилата си и все не вярваше на очите си.

-На колко години сте сега,госпожице?-попита изумено той.-

-На тридесет-отговори Фро ,гледайки го подозрително.

=Питам не за друго,а защото виждам,че хименът ти се е втвърдил и загрубял като мазол на ръката на селянка всеки ден с мотика в ръце.Когато се омъжиш,госпожичке,мъжът ти ще види голям зор докато успее да разкъса и надникне отвъд тая желязна завеса.

От тоя ден нататък Фро стана особено внимателна.Тя обичаше да бъде харесвана и ухажвана,но стигнеха ли нейните обожатели до откровени мераци за секс,Фро изразяваше възмущението си директно и грубо.Отначало ги шамареше,но каратето й помогна да ги тръшка на гръб и да раздава юмруци.Липсата на постоянен любовник я накара да се втурне бурно в широкия спектър на обществения живот.Де имаше кръжок,курс,състав,викторина и какви ли не още други щуротии, Фро беше на първа линия.Стана дописник на местния работнически вестник,но когато веднъж главния редактоер я притисна в един ъгъл на редакцията и постави ръката й върху втвърдения си чатал тя му извъртя такива два яки шамара,така че усука врата му като ластик.След случката Фро спря да носи материали за вестника.Изкара курс за ръководител художествена самодейност,записа се в естрадно-сатиричен състав и започна вечер,след работа да обикаля областта от сцена на сцена о да играе скечове.Играеше заедно с професионални артисти от театъра. Стана приятелка с тях и често с театралните величия седеше на маса в едно заведение,в което сервираха наложен пелин и хубави мезета.Едва не се пропи в тая компания,но все пак беше доволна,че тия интелектуални пияндета поне не посягаха на моминската й чест.Записа се да пее и в дамски хир,включи се в курса по карате и накрая прописа стихове.Нямаше викторина или конкурс,на който Фро да не спечели награда.И тъй като имаше вид на здравомислещо момичес добра идейна подготовка избраха я да води политическата учебна година на младежите от нейния цех.Тая политическа година бепе пълна лудост,но присъствието беше задължително./Тя я провеждаше твърде успешно в една отдалечена сграда.Фро вадеше един младеж отвън за наблюдател,а вътре се оформяха няколко карета,вадеха се тестетата с карти и „учебната година” започваше.Картите плющяха,имаше и по-разгорещени спорове,но всички бяха доволни от забавно прекатания час.Накрая на годината Фро получи награда-една дебела книга на Партиздат.която още не беше шрочела...

Фро се завърна в стаята,където другите я чакаха с нетърпение.,седна облекчена на стола и продължи да разказва:

-Платихме сметката и станахме да си ходим.И тримата бяхме в една посока.Както си вървяхме мирно и кротко,изведнъж от някъде се появи любителят на лъвиците.Да,оня,същият,който ме преследва до вратата на дамската тоалетна.

-Наел съм такси,чака ни ей там,на шосетоХайде ще Ви водя в най-хубавото заведение на града.Ще видите на какво се вика царско посрещане.Аз ще черпя...

Алцек го докосна едва-едва и миролюбиво каза:

-Слушай какво,що не ни оставиш на мира?!.Не виждаш ли,че ние се прибираме мирно,не те познаваме и не желаем да ходим никъде с теб.

Любителят на лъвици явно не беше очарован от думите на Алцек.Той посегна към мен и ме хвана много доста грубо за рамото.

- Вие ако искате не идвайте,но аз ще си взема дамата и ще я заведа да отпразнуваме с нея нашето запознанство .

При тоя жест и тия думи Алцек не се стърпя и светкавично подпря долното му чене с юмрук,но сякаш удари не човек.а боксова круша.Оня леко залитна назад,но веднага се върна в изходна позиция и като ме пусна каза:

-Това ли ти беше силата бе,келеш?Сега ще ти покажа на какво викат миньорски юмрук-и започна усърдно да млати Алцек п-о цялата му география.Алцек можеше да се обажда само тук-там,но много анемично.Инчето не издържа и се разпищя:

=Ще ми убиеш гаджето,бе глупак с глупак!-И се хвърли да помага на Алцек.Тя носеше в пазарска мрежа картон с купени от магазина тридесет кокоши яйца.Коварно заобиколи врага и го заудря с мрежата по главата.Яйцата се чупеха и започнаха да се стичат по могъщия образ на миньора-любител на лъвици.Той изглежда помисли,че това е кръв,защото изрева

-Ако си разбила красивата ми глава,ще си го отнесеш и ти.кучко грозна!

Той рязко се обърна и удари приятелката ми така силно,че тя падна на земята.Е,тоя път кръвта във вените ми кипна и после нахлу в главата ми.Наложи се да балансирам енергиите си и затова се опитах с много нежен глас да кажа:

-Скъпи,сега ще видиш как действува лъвица,укротителка на разгонени миньори.

Че като го почнах с моите схватки. проснах го и той повече не пожела да стане от земятааСлед всеки мой удар само грухтеше и издаваше само едно”Ъх,ъх,ъх...”

-Бах ти женчугата!-възкликна Мераклийски.,а Пената додаде:

-Така е то като не ме харесваш за жених,сега вместо собствен мъж,ще биеш чужди мъже1

Историята я знаеше цялата бригада’Играели веднъж Пената и Фро на кибрит в старата лаборатория.Случило се него ден другите двама да отсъствуват.Пената ту печелел,ту губел игрите,а Фро само се забавлявала и се смеела от сърце Какво му станало по едно време на бригадира,че забравил за основния си принцип-дето човек си вади хлебеца,друго да не си вади.Станал той от стола си и уж се бил втренчил през прозореца,но изведнъж налетял ма Фро и я целунал по горната джука,щото не можал да уцели горната.Изненадал момичето повече от сеизмичен трус.Тя ококорила големите си зелени зъркели и на свой ред изненадала Пената с един великолепен шамар.Пената усетил как мъжкото му достойнство се отдалечава бавно и слиза по стълбите към долния етаж на сградата.Решил да си го върне,затова забил и той един мъжки шамар по розовата буза на колежката си.Горкото лудо-младо!То не познавало още гнева на Фро.Продължението на историята е твърде деликатно за описване.За да се спаси Пената бягал през глава по стълбите от третия до първия етаж и като една Пепеляшка оставил върху тях лявата си обувка,но не посмял да се върне и да си я вземе.Прогължил маратона си до първия попаднал му насреща автобус.Десет дни след това Фро го пускала в лабораторията сутрин на работа само ако Пената отвън не каже с виновен глас паролата:”Обещавам никога повече да не правя така!”

Още един от цеха опита юмруците на Фро.Бай Коста беше общ работник,затова му викаха Коста Общия.Основната му работа беше да почиства района и еда разнася масла по компресорите.”Той беше немощен в глава,нямаше семейство и затова отдалеч миришеше на умрели щъркелчета.И зиме и лете носеше цървули,а дрехите му бяха замазани и лъщяъха от мръсотия.На обяд след храна бай Коста обичаше да се свре в бърлогата на кипаджиите,защото беше далеч от началниците и да си подремне поне един час захлюпен върху бюрото..Фро,която беше голяма чистница, още като мернеше клюмащия Коста в лабораторията.хлопваше вратата и изчезваше нанякъде.Като срещнеше Фро из цеха Общият по три пъти се обръщаше след нея хубавичко да я огледа.Мераците му не оставаха скрити за никого.След като яде боя от Фро Пената реши да си отмъсти по друг начин.Да вземе да навие Коцето,че Фро много го харесвала, ама я било срам да признае чувствата си към него.От тоя ден нататък Общият започна да ходи с нов каскет и с с няколко увяхнали теменуги забодени на ревера на куртката му.Издебнал той веднъж моничето и й посегнал към него в качеството си на харесван ерген.Било на третия етаж,където Коста в една малка стаичка си държал маркучите.Любовникът държал на рамо един дълъг навит маркуч.

-Фро-заситнил той към нея-знам,че ме харесваш и затова сега е момента да използуваме с тебе намалението

В следващия миг Коцето и маркуча поели своя път по стълбите надолу. Както бъчва се търкаля по нанадолнище,така го търкаляла Фро между етажите.Новият му каскет побелял от прах като мелничарска шапка,теменугите се разхвърчали във всички посоки.Напразно злополучният ухажор се опитвал да се извини,но все не успявал, поради бурната динамика на събитието.На следяващия ден,в минутите за отдих когато всички в лабораторията си подремвали след обяда на пръсти се промъкнал в стаята Коста Общия.Той почти безшумно се доближил до стола на Пената и излял цяло шише с вода върху главата му.Прекъснал сладката дрямка на бригадира и му казал:”Това ти е за лъжата когато ми каза,че Фро много ме харесвала.”

-Какво нправи бе,идиот!Целият ме окъпа!-развикал се Пената,но от бай Коста Общият евече нямало и следа.Пената извадил от гардеробчето си една хавлия и започнал да си попива водата,а другите жадни за сензация хукнали да търсят Общия,за да им разкже новата история,щото не посмяли да питат Фро.

© Диана Кънева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??