13.08.2017 г., 19:12 ч.

Господарят 

  Проза » Фантастика и фентъзи
703 1 7
1 мин за четене

Крал Артур стана рязко, изтегли блестящия меч и, след красив полукръг за поздрав, го изпъна пред себе си. Заобиколилите трона рицари на Кръглата маса последваха владетеля…
Капитан Немо, Робинзон Крузо, Гъливер и капитан Блъд прекъснаха оживения разговор, свалиха шапки /а Робинзон кожения калпак/ и пометоха с тях пода…
Оцеола и Винету се надигнаха от постелката, поставиха внимателно лулата настрани, положиха ръце върху гърдите си за приветствие…
Дик Сенд и Джим Хокинс зарязаха играта и учтиво поздравиха, Дейвид Балфур остави разговора с граф Монте Кристо, тримата мускетари смушкаха увлечения в беседа с графиня дьо Монсоро д‘Артанян, Бернардо Луис ел Гора и Ловеца на елени прекъснаха оживения си диалог, професор Челинджър остави за малко на мира Токай-ито…
Всички насочиха погледи към минаващия покрай тях немлад, леко пълничък, очилат човек, който смутено приемаше уважението им…
-    Кой е тоя? – попита тихо Йоан, надничайки от току-що поставената на полицата нова книга…
-    Шшшшт… - постави пръст на устата си Куентин Дъруърд – Това е Той… Господарят ни…
А после се сети, че новодошлият нищо още не знае, поясни:
-    Този, от когото зависи животът ни, мястото ни в света, любовта на хората към нас… Самият Читател…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Из сборника "Реалистични мистики"

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Георги и четец имам, но обичам да ми "мирише" на книга! А за книгите...спечели ме...
  • Давам неискан съвет - вземи си електорнен четец. Няма как човек да носи много книги - аз имам нейде над 5 000 и съм претоварен. Сега съм в един сайт - либрусек, има милиони заглавия. На всякаки езици - руски, английски, чешки, български. Тегля на поразия...
  • Добро утро! Еми аз си се ровя в архивите, особено на хората, които следвам.А за водата- гледай да не прегориш че при мен нещата за малко така да станат на този голям"гьол", където се подвизавах. А Карл Май,Емилио Салгари и така нататък ( да не изброявам светилата в този жанр) са ми любими автори -магьосници. Тери Пратчет си ми е веселие на душата. Общо взето не живея без книги. Имам си "традиция" даже- от всяка почивка поне по една да си купувам.Та, чак ме беше яд,че съм пропуснала този разказ. Благодаря ти!
  • Благодаря, Лиа!
    Как се сети за тая история...
    А аз толкова съм врял и кипял, че водата се изпари и останах на сухо... Директно печене...
  • Ееее, признавам! Остави крал Арутр, но:
    "Оцеола и Винету се надигнаха от постелката, поставиха внимателно лулата настрани, положиха ръце върху гърдите си за приветствие…
    Дик Сенд и Джим Хокинс зарязаха играта и учтиво поздравиха, Дейвид Балфур остави разговора с граф Монте Кристо, тримата мускетари смушкаха увлечения в беседа с графиня дьо Монсоро д‘Артанян, Бернардо Луис ел Гора и Ловеца на елени прекъснаха оживения си диалог, професор Челинджър остави за малко на мира Токай-ито…"
    И още, и още...Аааа, кипял и врял си! Признавам.
  • Благодаря, Силвия!
  • Да, много хубаво! Абсолютно споделям!
Предложения
: ??:??