15.05.2007 г., 17:07 ч.

Господин и Госпожа Никой 

  Проза
948 0 3
4 мин за четене

- Нали искаше банална история?
- Разбира се, че искам!

Господин и Госпожа Никой се срещнаха на ъгъла на Петте Реки… (Спорен въпрос на кой от всичките ъгли, но все пак на един от тях, в това няма ни най-малко съмнение) Стояха известно време, наблюдаваха се. Той - на единият мост, тя - на отсрещния. Накрая им писна да се гледат един друг и си тръгнаха. Така всеки ден срещаха погледите си…
- Харесва ми мълчанието - каза вместо поздрав Госпожа Никой.
- С щипка въздишки по между мълчаливите погледи? - отвърна Господин Никой.
И замълчаха… А може би се ожениха… А може би умряха по отделно… (Спорен въпрос какво точно е станало след това, едно е сигурно - мълчанието рано или късно се е изчерпало - като въздуха, който дишат, и е трябвало да се разделят, за да си набавят още доза мълчание…)

Близнакът каза:
- Обичам те и ти ме вдъхновяваш.
Лилавият отвърна:
- Но ти не правиш нищо, за да докажеш думите си… Само думи, думи, думидумидумидуми… Нищо не правиш!
И се самоубиха по отделно.
(Междувременно Господин и Госпожа Никой продължаваха да търсят мълчание…)

По същото време, но на друго място Бог каза на Другата Същност на Лилавия:
- Няма нужда да си казваме каквото и да е било, ние го знаем.
- Няма смисъл от главните букви.
- Няма смисъл…
И намериха някакъв стар часовник с ръждясали стрелки…

- Здравей, Вдъхновение!
- Не, не ме наричай Вдъхновение - отдръпвам се рязко, разливам кафето на скъпия килим, чува се тихия звук от тиктакането на стария часовник… - Ти не направи нищо, за да докажеш, че съм Вдъхновение! Изостави ме тук, без да знам нищо, без да получа отговори… Връщаш се и си мислиш, че ще те оставя да ме наричаш Вдъхновение! Не се постъпва така с хората…
- Но аз толкова те обичам…
- СТИГА празнодумства! Направи нещо! Покажи ми, че ме обичаш, не ми трябват романтично-банални обяснения… Ти наистина ли не виждаш?! - подавам Очилата За Виждане На Истини, вдигам чашата от земята и не запалвам цигара. - Ти си противоречиш през цялото време!
- Просто не бях тук и нямаше как да…
- Трябват ми точно две твои думи, за да си тръгна - обличам се, взимам книгата и прибирам сърцето си в портмонето. Ще го нося там… Колкото по-дълго, толкова по-добре… Колкото по-скрито, толкова по-добре…
- ОБИЧАМ ТЕ!
Ето… Пак го направи… Пак! Пак и пак! Какви банални, глупави, празни думи са това, когато не ги подплатиш с действие… Колко кухо дрънчат… Тогава пристигна Използвачът:
- Дай ми това… Дай ми онова… Направи това… Направи онова! А само преди Някакво Време ме нарани… Завинаги… Сега пък иска услуги… О, няма да стане…
- Е, майната ти на теб и на поведението ти - не може да се държиш с мен като с парцал и после да искаш да ти помагам, някак си не става - отварям вратата, поглеждам ги, (колко са жалки, обсебени от фантазиите си…), не запалвам цигара - Майната ви…

Странно, но не плача за тях. Трябва да плача. Така пише в Сценария. Но не мога да го направя. Защо винаги Сценарият изисква от мен нещо, за което нямам сили?
Господин и Госпожа Никой… Самата идилия… Утопия, би казал ти, нали? Абсолютната утопия… Каква тъпа дума!
- Вече не ти вярвам на нито една дума. Накарай ме да ти повярвам… Омръзна ми от това… Омръзна ми от теб… Защо не отидеш да си плетеш сънища с утопии?! Омръзва ми и въздухът около теб…
Опитвам се да ти кажа колко ме боли от Нищото, което правиш, но думите ми бягат по върха на пръстите… Изплъзват ми се…

По същото време, но на друго място, едни хора искаха да изгорят някакъв човек… Отидох при него и казах:
- Пич, хайде да си сменим местата. Идвам от място, където няма Зима… И въпреки че няма Зима, пак е студено… Искам да се сгрея…
- Но те искат мен, не теб! - каза Пичът.
- Ами виж… Ще направим следното… Какво толкова искаш да им кажеш, а те не те разбират?
Той ме погледна уплашено…
- Ох, добре. Кажи ми го на ухото.
Каза ми.
- Аха… Ясно… - обръщам се към всички тези настървени селяни - с коси и пушки в ръце, сърпове, факли… (колко са жалки - заключени във фантазиите си…) - Идвам от бъдещето, за да ви кажа нещо!
- КАКВО? - изрева тълпата…
- Земята е кръгла и се върти…
Това им беше достатъчно. Пуснаха Пича и застанах на неговото място. Завързаха ме добре.
- Малко очна линия - промърморих на Лилето, която като един истински гримьор винаги знаеше кога да се появи… Все пак, когато се снима последният епизод на Сериала, всичко трябва да е изрядно…
- Почвайте! - изрева Режисьорът.
На сцената се появиха Господин и Госпожа Никой, последвани от Лилавият, Близнакът, Бог, Пичът, Другата Същност на Лилавият, Използвачът и дори самото Вдъхновение… Публиката започна да аплодира… Огънят гъделичкаше краката ми… Такова приятно усещане… Не знаех, че е толкова затоплящо и приспивно… Да си запиша: по-често да се горя на клади, подпомага кръвообръщението! Усмихвам се спокойно. Господин и Госпожа Никой ми помахват за довиждане, все още неосъзнали, че се обичат. Близнакът ми казва с поглед “Обичам те!”. Захапал цигара, Бог кима. Другата Същност на Лилавият и Лилавият ми смигват - всеки с различно око… Пичът плаче… Използвачът се усмихва тъпо… Показвам му среден пръст. (Така е по сценарий) Вдъхновението ми се покланя елегантно, докато придържа огромната си лилава рокля, която се влачи по сцената… Тази пиеса е за мен. Те играха за мен. И аз играх за себе си. Аплаузите гърмят в ушите ми като прибой… Суфльорът ми подава последната реплика:
- И все пак… Тя се върти…

© Питър Хайнрих Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добро е...
  • Готино е.

    Можеш ли да си представиш само, колко тъпо би прозвучало ако напиша тук "не мога да го разбера" Такова нещо се чете, без да имаш умъсъл да разбереш нещо, то и за това е създадено. И аз преди време бях написал няколко подобни, но така и не ги пуснах - повечето хора като прочетат нещо кето не могат да разберат, го смятат за в най-добрия случай стрнно. Навярно някаква стара поговорка класи (написах "класи", вместо гласи по погрешка, и ме мързи да го коригирам) : всичко което се чете трябва да се разбира и от него да се изведе поука. А, и да бъде терапевтично!
  • приличаш на себе си, Пич!
    п.п. пак ще напомня на админ-Г.Колев да сложи бутон любими...
Предложения
: ??:??