17.01.2018 г., 11:08 ч.

Грешка 

  Проза » Фантастика и фентъзи
514 2 12
3 мин за четене

По обяд Бог отдели малко време и за себе си. Не, че имаше какво особено да прави – от храна не се нуждаеше, от питиета съвсем, дрехите се появяваха върху му отнейде си, нямаше нужда да се движи, затова и не му трябваше почивка…

Но напрежението си го биваше – ежедневието му беше натоварено. Както е нормално за един Бог. А щеше да изпълнява тая роля още няколко милиарда светлинни години. От една страна – немного време. От друга… От друга по-добре си беше като ангел…

Обаче – такива бяха правилата на Вселенския разум. Цялата сложна и стройна система на Хаоса се нуждаеше от наблюдение и контрол. Поради което ангелите бяха обявявани временно за Бог и носеха пълна отговорност за ставащото в безкрайния Космос, че и за самата Вселена…

А в толкова много Космоси се случваха толкова много събития – и всички толкова рискови…

Ей го – преди няколко милиона хилядолетия, дето се вика съвсем наскоро, дежурният ангел си въобразил, че е наистина Бог. И решил да промени някои неща в структурите на Хаоса…

Все още ангелите–чистачи събират пръснатите надалеч слънца и планети, преработват ги, възстановяват разнебитените звездни полета. Но най-трудно е, когато попаднат на Черна дупка… Що труд, що материал отива за запушването й, запечатването, подобряването и рехабилитацията на региона…

И няма право на грешка! Защото Вселената не прощава…

Ей го – Сатанаил, добър приятел, трудолюбив ангел, този, дето се сметнал за Бог, беше жестоко наказан. Отрязаха му окончанието на името, сложиха му опашка и го назначиха за завеждащ Долния свят. Оня, дето Вселената използва за мазе и трупа всякакви непотребни, че и вредни отпадъци…

В този момент Бог се сепна. Каква щеше да стане – остави се на мислите си и аха да изпусне управлението на Безкрая. А днес имаше сложни задачи в него – да се създаде Кристална планета, да се измислят нови живи организми за малката планета Пет в Звездната система Рапон… И някои простички неща – основното от които беше отпадъците от строежите да се изхвърлят на Сметището…

Имаше немалко за изхвърляне – пороци, морални изкривявания, надценявания, грехове. Но дежурните ангели вече трябваше да са ги събрали и подредили на Сметището…

Бог погледна в безкрайността и мисълта му стигна до водача на ангелите Гавраил. Онзи веднага отговори с подобаващо чинопочитание:

-     Да, Управителю на Вселената?

-     Свършихте ли с боклука?

От другата страна настъпи тишина, после ангелът бавно започна:

-     Ами… Така се случи…

-     Не забравяй, че съм всевиждащ… Защо объркахте маршрута?

-     Управителю на вселената, всичко беше изпълнено според Законите. Отделихме боклуците и… Точно тогава малкото ангелче, което за пръв път излиза на работа – ами само на двеста светлинни години е…

-     Накратко!

-     Сбъркало… Занесло всички тия боклуци и вредни неща в Далечната мъглявина. Добре, че архангел Михаил забелязал и го накарал да занесе излишното на Сметището…

Бог въздъхна. Ангели, но… После погледна към Далечния ъгъл на Безкрая. Видя усилен труд  - ангелите изсипваха всички отрови и боклуци на Сметището… Как го нарекоха? Ах, да – Третата планета в Затлачената система с едно-единствено Слънце…

И без това я беше оставил на само себе си… Бяха му докладвали, че там се появили някакви същества, после измрели, изникнали от Нищото други подобни, че даже се опитвали да се събират в стада…

Абе, да правят каквото щат… Далече са от нормалните звезди, няма как да разпръснат заразите си…

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Отдавна е доказано...Благодаря!
  • Да, "Трудно е да бъдеш бог" ....
  • От хората...
    Но не забравяй - вече няколко пъти Земята се е отървавала ИЗБИРАТЕЛНО от досадни същества. Пример - динозаврите.
    Благодаря за посещението и мнението!
  • Ех,тази многострадална Земя!
  • И пак благодаря!
  • Истината е, че ме интересува темата "между мъжа и жената", засегната в "сериозните" ми разкази и темата за хумористичното и сатиричното, засегната в "несериозните" ми разкази. А темите за фантастичното, "фентъзи" и за "отвъд" ми харесваха само у един автор тук. Не съм им особен любител. Но твоите, е, поне някои от тях, задължително ще прочета. Всъщност, чета някои твои работи, но досега не бях коментирал.
  • Благодаря!
    Ако те интересува ОНЯ свят - виж "Чистилище". Ако те привлича фантастиката - имам някои разкази - в самото начало. Както и тия сега - смес от хумор, фентъзи, мистика.
  • Абе, интересно пишеш. А ангелчето може да е на години от времето, когато време не е съществувало, т.е. от времето на Големия Взрив (Bang - демек да сме в тендецията за изразяване на ингелизки ). Каламбур се получи май с времето дето го няма ☺. Е, наистина се забавлявах с твоето творение.
  • Благодаря, Мариана, Надя, Хари, Безжичен!
    Картинката не е приятна - истината никога не е красива.
    Що се отнася до ангелчето - то е на години, измервани вселенски. И по-добро - макар и не точно - не измислих...
  • Ок. Само с малка, но съществена корекция: Светлинната година е мярка за разстояние (дистанция), а не за време. Разстоянието, което светлината изминава за една година.
  • "Далече са от нормалните звезди, няма как да разпръснат заразите си…" Така си е..
  • Хубаво!Бого-човешко,астрономически философско!За много размисъл!
Предложения
: ??:??