29.06.2008 г., 14:12 ч.

Халюцинации 

  Проза » Други
1066 0 4
1 мин за четене
 

      Изморих се от глухите изблици на жертва. И от залъгваща грижовност. Окапаха косите, неразпилени по възглавницата... и оголеният череп се топи до деформиране. Гавра може да се нарече само наивността, втъкана в жилите. За да не се гавря със себе си, ще се оглозгам чрез триене...

      Визуализирам грешните стъпки - с лица на вещици. И се преструвам, че не съжалявам... Стискам клепачи до изнемога и сякаш се обръщат в игли, избождат очите, но пак успявам да видя...

      Виждам се - в многопластово синьо, многоизмерно - разградена, символична, натрапчива, как се опитвам да догоня мислите си... и в ръцете снопове лъчи, лъчи с гърла, гърла без лица, изкривяват се, гънат се, крещят и се затварят, задавени...

     Халюцинирам бури от недостигнати емоции, неизживени, само насилена сянка, създадена от манията на нечий ум, влачи скелет по повърхността на кожата ми... и я облизва до настръхване...

      Седнала на дясното ми рамо нечия смърт, се клати и изпуска звуци на раздразненост, истеричен кикот... и се опитва да ми разкаже за всичките си превъплащения... Уморена съм. Нямам желание да я прекъсна, да я изпъдя. Запалвам цигара, а тя поглъща жадно дима, изкривявайки от удоволствие лицето си...

       Представям си празнотата като отчаяна жена. Изживяла върхови моменти и спадове, опиянявана, желана и преследвана, притежавана и гонена. Жена с минало, за която бъдещето може да намери очертания само чрез вкопчването и в някого. И да се превърне в доизживяване. Затова я поощрявам. И привиквам към собствената си импотентност. За да мога да се оправдая пред себе си и да избегна угризенията. Които със всяко раждане на слънцето, напомнят абортите от предните нощи.

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Минало, бъдеще..., Хенри Милър пише, че живеем в един свят, изпълнен с "никога", миналото никога не свършва, бъдещето никога не идва, а настоящето никога не спира (не помня точния цитат, но идеята е запазена)
    Та, аз бих допълнила, че единствено промяната откъсва "никога" от нас.
    Голяма слабост си ми, Рали, голяма.
  • Знаеш ли, Рали, всеки неуспех независимо в какво, ни превръща в жертви, а може би трябвало да го разглеждаме като урок или просто като необходимост, защото е трябвало да стане така. Мисля, че няма нищо случайно. А и успеха се редува с неуспех. Само, че разочарованието е винаги по-силно от нас. Има и нещо друго - помнят се винаги лошите неща, а това ни кара да си втълпяваме, че все на нас се случват, докато не претръпнем.
    Заглавието "Халюцинации" е подходящо - те отминават.
  • --------(@ (това значи "останах без думи"
  • ... а, не, не сме на една вълна... ти все още констатираш, а аз вече съм уморена... дори не ме замислят проявленията, просто ги наблюдавам
    ... за сега

    Радвам се, че се върна от Някъде!
Предложения
: ??:??