13.02.2020 г., 11:43 ч.  

Има ли шансове Кубрат Пулев срещу Антъни Джошуа ? 

  Проза » Други
1040 5 8
2 мин за четене

        Въпросът не е от лесните. Защото и в бокса, подобно на други спортове, рулетката се върти и е възможно всичко да се случи. Ако ми бяха задали същия въпрос преди две години, щях убедено да кажа, че Пулев няма никакви шансове. Тогава звездата на Джошуа ярко сияеше. Той бе нанесъл сериозно поражение на Владимир Кличко - световен шампион с огромен авторитет, който сравнително лесно се разправи с нашия Кубрат. Разбира се, внимателният ретроспективен анализ показа, че Пулев не бе без шансове в този мач. Но треньорският му щаб му даде пагубен съвет да се хвърли и нокаутира Кличко. Тази погрешна тактика предреши изхода на мача. Ако Пулев бе боксирал тогава внимателно и търпеливо, дебнейки своя миг, той имаше реални шансове да победи украинеца, най-вече заради разликата във възрастта.

        Срещата на Джошуа срещу Кличко показа, че младата надежда също е много уязвима. Джошуа бе свален в тежък нокдаун. Ако Кличко бе успял да се концентрира и да намери сили, той щеше да довърши съперника си. Но сработи сценарият на Джек Лондон от знаменития му разказ "Къс месо". Младостта се окопити и спечели този мач. Мнозина наблюдатели прибързаха да обявят Антъни Джошуа за новия гений на бокса. Някои от тях уверяваха, че се касае за суперталант, надминаващ дори този на Мохамед Али. Но първата среща между дебелия и по-нисък мексикански боксьор Анди Руис и Джошуа, опроверга напълно всички подобни изхвърляния. С изключително сърцата игра Руис отупа прехваления английски боксьор и на всички стана ясно, че "царят е гол"! И мачът реванш между двамата не реабилитира достатъчно Джошуа. Всички видяха, че той спечели този мач не поради реално и убедително превъзходство, а просто защото се възползва от по-голямата си пъргавост и буквално бягаше панически по ринга от Руис. Печалбата му по точки бе по-скоро позорна печалба на един ловък страхливец. Очевидно Кубрат Пулев е по-бърз от Руис и на Джошуа няма да му е толкова лесно да бяга по аналогичен начин по ринга. Разбира се всичко зависи от моментната форма на двамата, а също и от спортното им щастие. Очертава се мач с неясен и труден за прогнозиране изход. Аз имам само един упрек към българския боксьор. Той прибърза да декларира пред журналисти, че ще е категоричният победител в този мач. Това може да раздразни силно боговете, които както знаем от Омир, решават с помощта на специални везни изходите от двубоите /да си припомним тук двубоят между Ахил и Мемнон/. А гневните богове са склонни към категорични опровержения, защото никой не може да им отнема и изземва правото те да отсъждат кой ще е победителят.

          И  така, очаквам със затаен дъх предстоящия мач Пулев - Джошуа и като всеки българин болея за нашия Кубрат! Нека той спечели, за да донесе на България първата шампионска титла в най-тежката категория на бокса! С теб сме, Кубрате!

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Антоан! Честно си признавам, че не бях за Тайсън Фюри. Според мен той се беше нагълтал с някакъв допинг от тези, които настоящата спортна медицина е произвела така, че да не ги лови допингов контрол. Въобще имам чувството, че Фюри ползва опиати. Неестествено превъзбуден е винаги. Уайлдър беше невиждано слаб. Изглеждаше изтощен до смърт. Или е претренирал, или си е позволил интимни радости преди мача. Неговото боксиране беше пародия на бокс. Без да покаже нищо съществено Фюри го победи. Има и трета възможност - мачът да е договорен предварително. Ще се види тепърва. Много съм разочарован.
  • Чалгата не прощава, Mazaco
  • Не мога да изпитам никакви симпатии, към човек като Кубрат Пулев! Несъмнено е добър спортист, и тук се изчерпват всички други качества, които един прославящ България боксьор трябва да притежава.
    Горко и на България, ако се надява на палячовци, да я славят по света.
    Желая му успех и дано този път се изложи по-малко!
  • Мисля, че е дошъл звездният миг на Кубрат, но съгласен съм с Младен, че нашият не трябва да се изхвърля, за да не разгневи боговете! Желая му успех!
  • Много уважавам Кубрат Пулев и се надявам боговете да му помогнат да победи! И дано спортното щастие му се усмихне!
  • Благодаря ви, приятели! Трогнахте ме с вниманието си.

    Антоан, ти си абсолютно прав. Защо Кубрат точно срещу Кличко игра без гард, а срещу евтиния румънски боксьор не рискува да играе така? Надявам се, че си е взел поука. Прав си също така, че след шаха ни трябва световна титла и в бокса.

    Пи, прав си - трябва да сме горди, че малка България стигна до претендент за световната титла в най-тежката категория на профибокса.

    Марианче, напълно съм съгласен с теб. Трябва да подкрепим Кубрат!

    Тангерине, да се надяваме, че този път Кубрат няма да сгафи. И дано не му пратят авансово някоя нова Суши, която да го пресуши!

    Йоана, мерси за Любими!
  • Не съм любител на този спорт, но предния мач на Пулев с Кличко го гледах от любопитство. Само дето бях за Кличко поради прекаленото перчене по Бай Ганювски на Кубрат. И си получи заслуженото. На този мач майче ще съм за Кубрат, само да не оплеска пак по просташки нещата и да ни изложи предварително. Във всеки случай анализа на Младен е много интересен. А и съм чела разказа на Лондон. И съм гледала хипер вдъхновяващи филми от рода на "Фаворитът". Надявам се този път поведението на Кубрат да е също спортсменско и вдъхновяващо, а не отблъскващо като предния път.
  • Хубав анализ. Ще добавя само, че и да падне, Кубрат Пулев е достигнал страхотен връх в професионалния бокс. Със самия факт, че ще боксира с Джошуа. Дори само това, би трябвало да ни накара да се гордеем с него. Боксьор от микроскопична България ще боксира за световната титла. Нищо, че глутници безлични хейтъри вече плюят по него.
Предложения
: ??:??