13.07.2014 г., 13:25 ч.

Жега 

  Проза » Хумористична
627 0 7
2 мин за четене

ЖЕГА

 

 

Сега, като от ранна утрин все е жега, крием се кварталните зевзеци под Големия орех и ги цакаме до месечина.

Цакаме ги и точим люти попържни, дърти лъжи и тънки лакърдии. По таз особена причина не се допускат под  ореха махленските хлапетии: едно, да не се разнася из махалата чутото и второ, щото не е възпитателно.

Тъй-тъй, ама да вземе Дешкиният изтърсак отрано да се покатери на ореха, да слухти цял ден, да изприкаже чутото в женската беседка, а подир туй, вечерта у дома:

- Ти бе – още не турнала салатата, започна ме мойта – ти, що си се хвалил, че марляш още кат Левочевския порч, като от началото на жегите си се изнесъл на диванчето под климатика и с пръст не си ма докосвал – и ма гледа с присвито око, и с ръцете на „Ф”.

- Ъ-ъ-ъ  - само сварвам да издумам, псувайки наум предателя в четата. А аз историята за Левочевския порч от жената я знам, щото тя е от Смолянско, където: „в село Левочево имало две махали, „Долна” и „Горна” и само един порч (коч или пръч). По таз причина, кога се размърлят овците го ползвали поред и в долната, и в горната махала, а за да не се мори по пътя между двете махали, го пренасяли с една тарга (дървена носилка). Както го носели по пътеката от долната към горната махала, насреща се задал един селянин с овца, който бързал да не отърве реда си. Порчът, както си лежал на таргата, подушил отдалеч овцата, скочил, намърлял я и пак се тръшнал на таргата”, демек винаги искал и можел още един път.

Докато се питам, кой ли ще да е предателя, жената ми тръсна отпред запотеното шише и повелява:

- Ай пий си ракията и идвай оттатъка, да та видя аз, що за порч си!

Надигам си аз шушето, ама си мисля „в таз жега и оттатъка без климатик, и кат няма кой да носи таргата...повече под ореха не стъпвам и толкоз!


© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Смешно и забавно да ви е, Калли, Дани и Ивон
  • Айдеее....световното свърши! Вече нямате извинения! Ша са морите, ша са потите и само да сте се оплакали!
  • Весело да ви е, Кети, Безжичен и Патриция
  • Е,сега има да обяснявам,защо искам да отсечем големия орех на двора...да речем заради падащите листа...
  • Аз казах ли ти, че и орехът има уши! Готино!
  • "Глас народен, глас божи" са казали по-мъдрите... А щом Левочевският глас народен го е казал, тъй ще да е... нине и повека. С кеф прочетох под орехова сянка.
  • Ха-ха-ха! Бе, то големи мъдрости от това Левочево... имам много приятелки по Родопа планина, живи да са!
Предложения
: ??:??