1.08.2021 г., 22:44 ч.

 Житейски перипетии 1 

  Проза » Разкази, Други
743 1 2
Произведение от няколко части
3 мин за четене

            Не очаквах, че един ден демократичните промени ще ме изненадат....

Съкращенията на персонала беше ежедневие,.. хората сякаш претръпнаха, идваха на работа някакси без желание, без хъс за работа, в очакване на поредното съкращение.. Гледах ги през прозореца  на офиса, съчувствах им,.. повечето хора  над средна възраст, нито да се преквалифицираш, нито да завъртиш собствен бизнес или да чакаш миражната пенсия...

Ето и моят ден дойде,.. Дебелакът ни събра като стадо овце на стъргата... '' Госпожи и господа,,

поради конюнктурни съображения - започна той - Ще трябва да съкратим около 80  % от персонала в офиса,... поръчките намаляха, клиентите се свиха... Благодаря за вашата отзивчивост, компетентност,.. понякога исках много по-вече от вас, но ...'' Готов да се разплаче горкия, толкова му е жал за нас...

'' Документите ви са при секретарката,.. може да се регистрирате в Бюрото по труда, и когато имаме нужда  от специалисти, ще ви свикам отново под знамената,,, дъра- бъра,..дъра-бъра..''

И защото сме много необходими за фирната ти, ни съкрати, така ли...разсъждавах на ум... Хайде , аз съм сам, нямам заеми, жена, деца,... имам си къща, по-млад съм, ше се оправя,.. Ами колегите,,.. със заеми, на квартира, работещи а едва свързваха двата края,... ами бай Васил, все броеше годините

 си до пенсия, бе стигнал до остатък шест години....

Ами така е, ние поне не висяхме на врата на Дебелака, шефа демек,като секретарката, чиста кифла,...

кифла ама учена, сама пуска и загася компютъра,.. ако не успее '' Пешоо, колега, нещо пак щайката заяде, за нея компютъра бе щайга, и не ще да печата...''

И аз колегата Пешо, отива на помощ,..ами не печата защото или принтера не е включен , или няма хартия,.. Кифлооо, кофло, козунак няма да станеш,...а като каже '' Да ти врътна едно кафе ..''   направо се разтапям от умиление ..

Тътря се към къщи,...Нашите пак ще кажат '' Е, как от толкова хора все теб съкращават,.. ама като плямпаш наляво-надясно против шефа си,.. сякаш не си чел Ботев като ученик...''

Е, поне сега ще имам време да ходя сутрин на кафе по заведенията...

Ще слушам и аз ще се оплаквам  на воля колко е несправедлив животът,.. след обяд ще спя необезпокояван,..вечер ще си гледам новините, ТВ  рекламите,... повтарящи се филми,.. идилия .

Нъм, сервитьорката,... младо момиче със свръх къса поличка,.. я , сигурно има подплънки в пазвата си, та да изглеждат по-големи,.. сега бива да са ти големи, защото си млада, ама като остарееш, като ти виснат,.. тогава.. Гледай го този, без да се оглежда хвърли фаса пред себе си и го смачка, мдааа, може да избухне пожар от незагасен фас,... две деца се караха за някаква картинка на футболист милионер,,,,Бърках кафето си с лъжичка, сякаш вътре имаше небет шекер и не може да се разтопи...

- Ей, какво правиш, бе Пеше,.. седиш така намръщен сякаш гемиите ти са потънали,.. или и теб най-после са те съкратили - ме сепна женски глас

- О, Цеце,.. Уплаши ме ма...Сядай, ако нямаш работа...

Цецето, все ходеше модерно облечена, макар сигурно да е забравила от кога не е работила,.. ако е работила де,.. беше по алъш-вериша, и за нея повечето хора бяха пейзани или шомбали / охльови /

скрили се в черупките си...

- К'во става ве,.. като умрял си,.. виж пейзаните пет пари не дават, че са без работа, нали Бюрото им плаща, а ти...

- Е, ама и аз ли да стана пейзан, бе Цеце ..- засмях се пресилено

- Чакай, ако си сериозен, Златко дава работа,. ходиш до Турция, вземаш каквото има за вземане, носиш му го и плаща веднага,.. няма при него;; Елате утре...''обади му се , нали имаш лека кола.. Ходиш когато искаш.. Хайде, тръгвам, че дачите  ме гонят

- Е пак добре Цеце,.. ти си като спасителен пояс, не сламка.....

 

 

 

 

следва продължение

» следваща част...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??