29.01.2019 г., 13:17 ч.

Като в приказките 

  Проза » Разкази, Писма
718 0 1
2 мин за четене

Най-вероятно сте чели много приказки. И несъмнено сте се сблъскали с образа на „злата мащеха“- втората съпруга или „злата вещица”- съпругата, която те посреща всяка вечер с любов и топла вечеря вкъщи. Естествено ги представят пред хората единствено от негативната страна: завистлива, алчна, лоша…
Но както знаем, в живота няма черно-бели персонажи и трябва да се замислим: Кой е създал този коварен образ? Дали не е детето, което трудно понася мисълта, че баща му обича друга жена, която НЕ е неговата майка? Или бащата, на когото тази жена е била любима много дълго време. Но с битовизма и годините взела главоломно да го дразни? Или пък е видял друга, по- млада и сега тази е лошата- пречка за любовта им ?
Коя е злата мащеха в нашето съвремие? Това е жена, като всички останали, която се бори за правото си на любов, на дом и на собствено семейство. И има това право, като всеки друг! Но има и друг фактор, друга „планина“ за преодоляване.
Завистта и злобата са рожба на неуспешните хора, на тези, които са претърпели някаква загуба, неудача. Почти винаги неудовлетвореността на първата съпруга се предава на детето и то е нейното оръжие да разруши новата любов на бившия съпруг. Още повече, ако злата мащеха не е грозна като в приказките, а е красива, атрактивна и талантлива жена. И изведнъж… Тя става препъни-камъка, особено ако конкуренция така наречената нова Принцеса, търси нейният принц. Като в приказките. Но в реалността често е обратното. „ злата мащеха“ търпи незаслужени укори и обиди, понася недостойно поведение и то не защото го е заслужила, а просто защото Тя не е вече новата, обичаната, избраната. Тя дава много повече от колкото трябва, но не е длъжна. Задължена е да има коректно поведение, но такова към нея няма. Тя страда. Да. Като всяка друга жена, която усеща присъствието на трети човек в любовната си връзка.

Съвременната мащеха е жертва на чужди комплекси и стари вражди. Но тя, като всяка друга е свободна личност с правото на избор. И тя трябва да избере своето лично щастие!
Ще бъде разбрана истински само, ако новата принцеса един ден сама се превърне в злата мащеха. А това е доста вероятно!
Дали да не се пренапишат приказките? !

© princess of the darkness Всички права запазени

съвременна приказка

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??