17.09.2013 г., 21:33 ч.

Кофтейл 

  Проза » Хумористична
729 0 9
3 мин за четене

КОФТЕЙЛ

 

         Грешката в заглавието е умишлена. Даже много е миш(с)лена, щото този разказ е писан на другия ден.

       Били сте на коктейл, нали? Няма начин да не сте били, защото сега банкети вече няма. Ама питали ли сте се, защо едното е коктейл, пък другото банкет? Ей сега ще се опитам да го разясня, не заради вас, а заради самия себе си. Пък дано накрая, грешката в заглавието да ми се вижда по малко вярна!

 

*

            В началото, за да изравним смисъла на прочетеното със смисъла на написаното, ще трябва да уточним понятията. Това е, защото не мога да ви извадя един банкет, например, от джоба си и да ви кажа, „на, ето това е банкет”.

            „Банкетът”  е нещо масово, защото се седи на маси. То и от там му иде името: ”банка”, по нашенски означава маса. „Кет”, не иде от това, че на масата трябва да се е качила дългокраката Кета, а от това, че банкетите се правеха в някой кът, т.е. на закътано място, та после да  не ни разправят  тук и там, кои  какво е правил на банкета.

            „Кок-тейл” е английска думичка, както всичко напоследък. За „кок”  в речниците ще намерите много значения, но в случая става дума за петел. „Тейл”  пък иде от пера. Та значи, коктейла е петльови пера. И как няма да е, като всеки отива там, за да се изперчи. Най се перчат мацките, но повече от тях май се перчат шефовете. Нали те са петлите в службата и на коктейла, ама в къщи друг им яха кокошките. Та, те откриват коктейла и настава една блъсканица за храна и пиене, че ако се размине само с едно настъпено ухо, всичко ще му е наред на коктейла.

            На коктейла най-важно е да се намери правилният отговор на стратегическия въпрос: „пиенето ли ще свърши първо, или манджата”? Затова, следва да се огледа публиката и ако преобладават гологърбите, първо ще трябва да се заредиш с ядене, ако пък са повече вратовръзковците, бързо се нареждаш няколко пъти за пиячка. Добре е да си скриеш, я кокоша кълка, я чашка-две, но не е сигурно че после ще си ги намериш, защото всичко живо вече ходи по коктейли и скришните места се знаят.

            Като второ, ще е добре да се намери маса. То не е маса, а масичка, най-често кръгла и на нея няма място нито за чаши, нито за чинии, но това ти дава предимство, да си седиш и чакаш посетители, а не да обикаляш по чуждите масички. Като казах „седиш”, не си мислете че там може да подложиш нещо под задните си части: седиш си прав и толкоз.

            Третото, не по малко важно правило е да застанеш с лице към светлината, ако искаш утре да излезеш на страниците на светските хроники. Това, поне в началото, защото после може и да не ставаш за снимки, особено ако си се загледал в пазвата на секретарката на шефа и вратовръзката ти е на гърба.

            Най-добре е на коктейла само да кимаш и да се усмихваш, щото я си казал нещо, я  на другия ден са те „привикали на килимчето”, пък може и да ти сменят табелката на кабинета.

            От коктейл можеш да си тръгнеш по три начина:

         а) тихомълком да се измъкнеш и да идеш при „пухито”, докато уж си на коктейла;

                б) да се измъкнете по единично с колежката от ксерокса;

            в) да използваш за подкрепа рамото на мушморока, който утре на всички ще разкаже какви си ги приказвал и натворил.

           И в трита случая, като се събудиш ще ти е кофти, не за друго, ами щото бил си на кофтейл.

© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, Виктор, а и "корабен готвач" също, но мярата е важна!
  • cock има и друг превод ама си го спестил. И правилно. Всичко е в мярката. Хубав хумор!
  • Да бъде смях, тогава!
  • Така е за моралното и материално изтъняване...подобно визирах и с изтънчени в кавички......Хумора ти развеселява...
  • Не знам за "изтънчени", Санвали, но доста сме изтънели и морално и материално, затова и прописах тези "зевзеклъци", Лина, да осветля тази нова народопсихология, а пък ако предизвиквам и смях, Сневра, нека да е смешно!
  • Боже, колко ми хареса! Думи нямам Лордли. Чакай малко да се поуспокоя, че не мога да пиша от смях.И най- прелестното е, че е живата истина.
  • Умееш да го из(о)писваш зевзевлъка, ей! Браво!
  • Истината Лордли е, че сега всички сме по "изтънчени" Поздрави!
  • Сладко и наздраве да ви е, Кали!
Предложения
: ??:??