11.08.2022 г., 8:27 ч.

 Крадецът / пазачът / на карпузи 4 

  Проза » Разкази, Други
547 3 12
Произведение от няколко части « към първа част
3 мин за четене

- Ето приготвила съм ти  за обяд, Пешо не се сърди на никого момчето ми, лятно време е, жътва както се казва, всеки бърза и иска да продаде продукцията си, като отплата за денонощния труд... Не се сърди на никого - говореше тихичко баба Марче и ме погали по лицето - Знам всеки има нужда от нежност, ние с Гочо почти я забравихме, но вие още сте млади... Тя Нуша, не беше такава, все мечтата й беше градът, да работи зад бюро, почивните дни на екскурзии, но се промени, прости й ...

Галеше лицето ми като в захлас, положила глава на гърдите ми.сякаш тя изкупуваше вина.

              Качих се на наблюдателницата си, полегнах мързеливо загледан в маранята...

Погледнато реално баба Марче е много права, всеки иска отплата за положения труд, права е и булка Петровица, пари, пари, ама без тях нищо не може да се направи, ето искат Мерцедес, спрян пред къщата им,... всеки ще цъка и завижда.

Ами на Тошо Жигеря сина, дойде с ОПЕЛa, паркира я насред улицата, дето се казва, даже и с чергило не я завива да не гарее на слънцето, ама който мине покрай тях се обръща да я гледа как лъщи на слънцето, а Жигера Тошо се хвалел в къчмата '' На, купихме нова кола орель, да се радва синът, та  и ние покрай него...''

А ние с Нушето, какво, какво като сме били там и там, видяли сме Лувъра, Айфеловата кула, наклонената кула в Пиза,... Виенското колело във Виена, Капалъ чарши в Истанбул,или гледахме от някой мост мътните води на Темза,... и никой не те пита  какво си видял , а всеки ами какво си купихте, светът обиколихте. И кой знае какви модерни килими, кристални чаши или модерни мебели и картини имаме в къщи,... или че имаме последни модели лаптопи, огромен телевизор или робот-прахосмукачка. Ами децата, може да не станат балетистки или музикантки, но ходят на уроци по балет и пиано, на уроци по английски език,... ами като си общуваме на английски с тях в къщи, абе безспорен напредък и успех си е.

Да, ама...друго си е модерна кола, всеки да я гледа и заглежда, то колите сега като че ли се заглеждат по-вече от жените, и тайно да завиждат . Не, че моята кола сега не е хубава Ситроен С5,... дали ще ни приляга с Нушето едно черно АУДИ А6,... или сребрист джип BMW или Инфинити,... ще му врътна гумите уж като на завой, да се чудят  дали не съм взел гумите на трактора на дядо Гочо...Трябва да избързам преди  Нуша  да е сложила пръстчето си някъде по глобуса и да изчурулика  '' Искам тук, всички кифли-инфлуенсърки ходят, а ние не сме...''

И кой ще знае после, че сме ходили ''тук''

Но друго си е нова лъскава кола или джип, спрян пред къщи на село ще се заглеждат,... ама ще сложа тук-там по улицата някое камъче, та от заглеждане да се спъват. Пък и баба Марче и дядо Гочо, ще се кефят когато спре нова  кола пред тях. Е малко простотия ще  е , да се пълни багажника на такава кола с буркани, ама...

О, ще обработя Нушето, какво има да му гледам по разни дестинации, нали има Интернет, Гугъл,..абе друго си е АУДИ А6 или джип, пипнеш го, погалиш го...

          А в далечината маранята потрепваше отново.

          Карпузено време , всеки вкопчен в някаква работа, та даже и аз. Сега може да лежа блаженно на сянката, но нали поливам, бера, товаря карпузите,... пазя от крадци и гарги.

Ето Нуша не чувства срам или неудобство, ако я види някоя колежка да продава карпузи на пазара, даже през смях разказваше, '' Като хвана карпузата и видя клиента, още не съм я сложила на кантара и казвам колко струва ''

Ето , ами дядо Гочо, цяла година от зори е на крак, да смогне с всичко.

А баба Марче, знае ли почивен ден,... какъв трепет да изживява, когато знае колко работа е минала през ръцете й през деня, краката й треперят от умора и заспива с мисълта, колко работа има за вършене утре.

А защо да укорявам и булка Петровица,... уж не всичко е пари, но когато имаш възможността, трябва да се възползваш за печеленето им.

Адаша бай Петър Яваша, улисан в това печелене, даже забравя да зареди гориво на колата си....

           Просто лятно време, карпузено време...жега, работа, мечти

           Комай ми се придряма

- Вида, видааа - изкрясках се от наблюдателницата

Бум...бум , гръмнах с чифтето

- Хайде на карпузитее...-  провикнах се отново

 

 

..................край ..........

 

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Крадецът ли, пардон пазачът,... ами карпузено време и всеки гледа да открадне по нещо Вале.А и как пречупва само околната среда карпузи-пари-лека кола.
  • Абе... голям палавник се оказа
  • Силвия, просто едно ежедневие на село,... работа, работа и не ти остава време за нищо от умора.
  • Прочетох с интерес, Петре. Имаше от всичко.
  • Ох DPP. Миночка, Джаксън, Таня, Генек, наистина карпузено време, време с емоции и много работа, и отново мъни, мъни, мънии.
    Благодаря ви за отделеното време и приятна вечер
  • Еййй, приядоха ми се тези карпузи!!!
  • Ааа, да не се изкушава, пътуване за кола да не сменя! 😉
    Кратко, но интересно. ✌
  • Като цяло - вдигнат парец!
  • Хубав край, хареса ми, имаше всичко, развлекателно четиво! Браво Петър!
  • Дини, слънце, секс... и какво, накрая пак до парите опряхме
    Забавно ми беше да прочета.
  • Благодаря МИГ,... какъв продукт да излезе е това карпузчийско време, освен да се претопиш в общата мания карпузи-пари-лека кола. Приятен ден
  • Петьо героят ти засечва с аналитичен интелект много наши пишман професори социолози ! Удоволствие за същността ми са творбите ти! Благодаря!
Предложения
: ??:??