7.03.2017 г., 17:23 ч.

Криминале 

  Проза » Други
790 0 5
3 мин за четене

Проекто-сценарий за криминална драма с елементи на екзистенциална мистерия:

 

Мъж с инициали И.Н. се събужда и с изненада открива, че през нощта някой е проникнал в дома му и е измил чиниите. Моментално отива в полицията, но там не му обръщат внимание, защото по същото време цялото полицейско управление решава заплетен случай с насилствено изтупани и килими и разходен ризеншнауцер на Колев, Г. – пенсиониран фризьор от Кричим. Може би има връзка между двата случая, прави отчаян опит да привлече полицейски ресурс към чиниите си И.Н, или за краткост – Иван Николов, но жалкият му опит потъва в непринудено полицейско хихикане и очебийна дебелашка арогантност с дъх на понички. Казват му да попълни формуляр АГ⅜, да го остави и...да чака обаждане. Във формуляра потърпевшият обяснява, че извършеното спрямо неговите чинии е недопустимо, защото са мити със студена вода и не са подсушени, и че ако този случай остане неразкрит, нищо чудно  злосторникът да се върне и да му поправи течащата тоалетна с инструменти за двутактов двигател. След което оставя формуляра и излиза под шпалир от хихикания.

И.Н. обаче не е човек, който може да чака. Знае, че случаят с изтупаните килими е приоритетен за полицаите и може фатално да забави неговото разследване, затова решава да вземе нещата в свои ръце, а после да остави лаврите за органите на реда. Той посещава кварталната дрогерия и разпитва продавачката за съмнителни лица,  които напоследък са купували препарат за посуда. Продавачката си спомня, че преди два дни човек с неприятно излъчване, навит килим под едната мишница и изплезен ризеншнауцер под другата, е закупил литър и половина лакочистител, безир и препарат за миене на чинии с аромат на юфка. Нещо подсказва на нашия герой,  че това си струва да се провери, и той моли продавачката за записа от охранителните камери. За жалост се оказва, че точно вчера е имало токов удар, който е изтрил цялата информация от сървъра, монтиран върху две щайги в склада. Това усъмнява И.Н. и той отива за справка до офиса на ЧЕЗ. Пита служителката дали може да направи справка за трето лице, оказва, че тя не е оторизирана. 130 лева и 15 стотинки – повече няма в джоба си, бързо й връщат оторизацията, тя прави справката и му казва, че да, снощи мъж с лице като пица е закупил 3 мегавата къси съединения, пет волтови дъги и два токови удара. Представил е и редовно разрешително от МВР. Значи, съобразява И.Н., някой в полицията е съдействал на този изверг да замете следите си! Връща се в районното и пита полицая на пропуска кой отговаря за енергийните разрешителни. Комисар П.Т., но го няма, от днес е в двумесечен отпуск, отговаря полицаят, което навява на И.Н. подозрение, че комисарят може да е търсения престъпник. Ако е така, ме чака трънен път, разсъждава И.П. - всеки знае, че лекарите и ченгетата се прикриват един друг. Но И.Н. няма да е И.Н, ако се отчайва така лесно: създава си фалшив профил в сайта на корумпираните ченгета и започва да пише от името на Т.Р. – следовател в отдел „Наркотици”, който продава на черно служебната кучешка храна и храни овчарката Рекси с пресован карфиол, поради което обонянието ù е на път да изчезне. Още същата вечер с него се свързва А.Н. – патрулиращ полицай със зачатъци на съвест но без зачатъци на желание да върне приетите до този момент рушвети. От чат на чат, А.Н. и И.Н. установяват, че имат сходно мислене и сходни съдби – майката на единия се оказва съседка на втория, а сестрата на втория е правила ангажиращ секс на Каваците със сестрата на първия. Спечелил доверието на  А.Н., И.Н. разкрива какво всъщност го интересува – иска да открие комисар Т.П., въпросът е на живот и смърт. Тогава А.П. сваля картите и казва, че той е комисар Т.П.– взел си е двумесечен отпуск, за да има време за любимия си сайт. Стреснат от късмета си, И.Н. разлива кафето си върху клавиатурата, става късо съединение и лаптопът му избухва. Последствията са фатални и несъвместими с живота на потърпевшия...

В един от джобовете на трупа разследващият екип открива важна улика - фактура за закупено късо съединение, на името на комисар Т.П.  Графологичната експертиза категорично доказва, че почеркът е негов, а химикалката – крадена. Отпускът му е прекратен преждевременно и комисарят е обвинен в опит за убийство. Осъден е на тринадесет години затвор, които е изпратен да излежава в сайта на осъдените ченгета ebrekurorte.bg. От време на време, когато скуката стане непоносима, мие мръсните чинии на системния администратор и му разхожда кучето.

© Илиян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тоя път съм след Жанет.
  • Е, сайтът в края ме довърши тотално Но поне няма да мра тоя път, че какво ще правиш без мен :P
  • Такаааааа... Този случай е тъкмо за Хорейшио Кейн, щото на мен свят ми се зави от И.Н., Т.П., А.Н., А.П. и още знайни и незнайни буквички... Много е заплетен случая и без нашият човек нищо няма да излезе наяве...
Предложения
: ??:??