3.07.2019 г., 8:29 ч.

Квотният принцип 

  Проза » Хумористична
786 1 5
2 мин за четене

Политици, политикани и приближени още тръпнат – очакват се нови и нови назначения в държавната бюрокрация. По една причина – трябва да се задоволи квотния принцип. Нека се вайка финансовият министър за пробиви в бюджета, нека реват за помощ болни и умиращи хора, млади, стари и деца – нови и нови синекури трябват.

И да се благодарим, че още не сме федерирани по този пусти квотен принцип. Макар че се правиха опити – „синя София”, „червена Варна”, „жълт Добрич”, „пембян Кърджали”. И на следващите избори нови наименования – според новите резултати.

Обаче, има и нещо ценно. Ако си наредим живота по квотния принцип – какъв мир, какво спокойствие, какъв ред ще настъпи!

Влюбил си се в Станка, тя също ти хвърля фитилчета... Но не! Според квотата, вашата махала има вече снаха от тяхната, полага й се от другата. И затова вземай Пенка, тя е полагаемата квота. Прежалваш се, вече дете чакаш. Докторите викат – момче ще е. Но сетне те поливат със студен душ. Ред било на момичешката квота, та хубаво да мисли жена ти какво ще ражда. И тя мисли, хубаво мисли – прибирате се у дома с малката щастливи. Който дом е накрай града, защото къщата на баща ти в центъра се падала на другата квота. Но да е живо и здраво детето - расте, отива да учи в близкото училище. Обаче не го приемат там, където иска, макар че е изкарало висок резултат. Тъй като било тази година ред на квотата на червенокосите с едри зъби, а кестенявите със ситни – след три години. И в училище различни оценки получава детето – кога на кой клас каква квота от бележките се падала.

Абе, всичко ще е под контрол. И доволни ще има доста – типовете с интелект малко под тоя на табуретките. Защото все ще им излезе късметът да влязат в някаква квота.

Така ще е в живота. Раздава босът заплатите – на всички по малко. Да няма сърдити. Че и премиите ще са по квотно. Затова се примиряваш и работиш, когато дойде ред на квотата ти.

В друго време ще спортуваш. Като и в спорта квотният принцип се въвежда. Пешо Мърляча, дето се влачи като на собственото си погребение, все веднъж ще е шампион на 100 метра гладко бягане. Ами не може само на бързаците медали да раздават, и на заспалите нещо се полага.

Така и Мистер Нещо си ще станеш - и на твоята квота ред ще дойде. Няма нужда и да си умен, учен, можещ – важното е в някоя партия да се шмугнеш, пък там да чакаш реда си в квотата.

Което означава, че и от избори няма нужда. Квотно ще се определя реда кой кога ще е на власт... То...

Абе, сега не е ли така? Не свикнахме ли тридесет години на власт да е квотата на чакащите квотата си?

 

 

 

Заповядайте - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Защото вкултурен не съществува
  • Благодаря, Красе!
    Защо див?
  • това ми мирише на див комунизъм на всекиму според потребностите, от всекиму според способностите...не беше ли нещо такова...
  • Всичко е под контрол в последно време, дори квотите! На някои все им е квотата, а на други никога не идва!
  • Благодаря, Розали, Мариана!
    Днес ми е квотен ден - понеделник, сряда, петък.
    Има още, Розали - една България окрадоха, една продадоха, една съсипаха, последната оглозгват...
Предложения
: ??:??