17.07.2022 г., 7:59 ч.  

 Летен ден 5...продължението 

  Проза » Разкази, Други
274 0 2
Произведение от няколко части « към първа част
8 мин за четене

              Обаждах се по скйпа или по вайбър всяка седмица,.. включвахме  понякога камерата, сякаш отново бяхме заедно, един до друг...

Смеехме се , че Антелики сега  мързелува и изпълнява само домакинска работа,.. а аз уж се правя , че съм уморен от работа и няма кой да ме утеши...

- И обикалям и вашата градина,... не я оставям да буреняса,...поливам я редовно...

- Петро, а как така дистанционно,.. не съм усетила - смееше се тя

- Нее, тази тук в Атина,.. за другата ако е отново късмет по-късно...-  хихиках - Забравих да кажа,.. изчистих пристройката и смених патронника на вратата, ключивете са у мен..... Направих и автоматично включване на осветлението нощем, ако някой прескочи оградата и се опита да влезе .

- Ох тии, къщовник такъв,.. как ще ти се отблагодарявам....- смееше се доволна тя

- Как,.. ям галагтобюрек,  и елинико кафе,...може и глътка Метакса...-

            Паднаха и първите есенни дъждове и захладня...

            Вече с нетърпение стоях около лаптопа в очакване на часа за разговора ни...припарваше ли ми нещо под лъжичката , както се казва, като я видя на екрана, да не бях влюбен...

- Петро, ако се върна  по-следващата седмица, ще ме чакаш ли на летището,.. с късният полет ще съм.

Искам да внеса данъци, такси  до края на годината,... - спомена тя сякаш несигурно

- А как иначе,... ще те чакам, даже  ако е и среднощен полет,... не се вълнувай за това...

           На обявената дата вече бях строен с червени карамфили в залата  на пристигащи...Пристъпях от крак на крак като преяло магаре....

           Видях я...лъчезарна и усмихната, наперена като англичанка..

Помахах й със свободната  ръка,... подарих цветята... прегърнах я и зацелувах нежно,... поглеждах я и пак я целувах...

- Петро, предлагам да идем у вас,.. в къщи сигурно е доста студено, да не настина,... може нали, все пак  у вас ,..ти.., е топличко - шепнеше тя и се притискаше нежно в мен

          Таксито спря пред къщи, разплатих се, взех пътната й чанта и влезнахме...

- Ох, най-накрая у дома...- весело изрече тя

Макар и малка къщичка, поддържах я чиста и уютна,...климатикът бръмчеше приспивателно, топлина лъхаше от всякъде..

Седяхме на дивана прегърнати, притиснати отново един в друг, сякаш не вярвахме, че отново сме заедно,...

- Наздраве, скъпа моя приятелко... Наздраве и разправяй - казах вдигайки чашката за тост

- Ох, Петро, не бива да пия чак толкова - наведе поглед тя - Все пак съм...

- Какво,... да не си бременна - засмях се и свивах пръсти, сякаш броя месеците

- Така ми се иска,... обаче съм пропуснала възможността,... Нее, ти си виновен, че толкова късно ми подари ирисите... Вълнувам се като ученичка,..  от часовата разлика е  вероятно, малко поуморена от пътуването,.. или  не.А ти Петро, бил ли си в Лондон...

- Не, не ми се е отдавал случай,... може би по-далечна дистинация ми идва,.. или по-скоро, като няма  какво да правя там, за какво да ходя...- философски заключих

Тя замълча загадъчно,... лека усмивка се приплъзна по устните й

- Знаеш ли защитата на магистърската степен на Дора, е в началото на декември,... и двете те каним  да присъстваш,.. все пак детето има нужда от подкрепа, макар и от залата...Ще дойдеш нали,... по-точно отиваме, нали... тържествен момент ще е...

           Буца се спря на гърлото ми,.. детето,... мои деца...

Голямата ми студентска любов... '' Хайде да си имаме дете, бе предложила,... Ще си го гледаме и ще учим , остава ни една година... Добре, от това по-лесно няма, стискаш очите ,... и чакаш.

След два месеца изрева... Закъснява ми, бременна съм...Скъпа, нали ти го искаше..Исках но не сега,...и направила тайно аборт...''Отчуждихме се...и всеки по неговия си път.

Е, когато си млад животът е море,... бръкнеш и хванеш рибата,.. запознах се с колежка вече обсолвенти,... горе-долу същата история,... не искала да се обвързва и деца,а само за удоволстевие интимно приятелство...Кой ти е мислил тогава, че животът тече, бяга бързо напред,... и ме понесе...

Вече обичта отстъпваше на плътските удоволствия,... подминах и Христовата възраст с този темп

Ново завоевание заяви, '' Искам  дете,.. сега е модерно майката сама да отглежда детето си.. Не искам да бъда семейна , а свободна жена и майка...'' За какво ми е това,не става дума за мижавата  издръжка на детето, ами то като няма семейство, баща, когато не го виждаш да расте пред теб...

Хайде и тази отиде в забвението,... минаваха разни жени, разведени, самотнички,...вече застаряващи ...а, имаше ли ефект. Някои от съучениците ми вече бяха дядовци, даже един щеше да има правнук,.. все ранозрейки , и.. късметлии бих казал...

В Гърция какво,...нашенките поне не искаха дете, а бяха само за еротичната наслада,... колежките във фирмата, надменни гъркини, само за флирт, чук-чао с някоя позакъсала и нищо сериозно,

Ами проигран шанс от среща с неподходящи жени...

           Усещах топлата длан на Ангелики върху бедрото си,... погледнах я,..наистина симпатяга и открита, нежна жена,...

- С удоволствие,... след моята защита от преди много време, не съм присъствал на друга...

Ще дойда разбира се,... но няма ли  да ви притеснявам, все пак това е важен изпит а да се занимавате с мен, хотел, пътуване  до аулата за защита...- несигурно смотулевих - И  като какъв ще се явя пред момичето

- Еее, това ли било,... миличкият ми той, колко е притеснителен...как като какъв се явяваш, като  истински приятел на майка й, нали сега това е модерно... Какъв хотел,... къщата в която живее е наша. Покойният ми съпруг беше президент на  смесена Английско-гръцка  фирма и купихме къщата, та когато ходим в Лондон да има къде да отсядаме,... планирахме да се местим да живеем постоянно на Острова ,но...отиде си твърде млад...

Веднага завистниците даваха съвети да я продадем,.. не я продадох...Дона растеше, беше много ученолюбиво момиченце,.. не ги послушах , а отдавах под наем...Дона стана студентка тук в Атина, микробиология,... завърши, а сега накъде...

- Ангелики, а защо всички гърци, ходят да завършват магистратура, докторантура в Англия, доста млади хора завършват и в България и после и те в Англия....

- Е Петро, Петро,... традиция бих го насрекла, истина е , че завършват висше образование в Атинските висши училища, защото тук е по-ефтино, не плащат такси, квартира,.. или да работиш ли или да учиш,... четери години не са малко средства в Англия, после още две години за магистър и още две за докторантура,и за това завършват в Гърция и продължават в Англия... После , ако се върнат тук на работа трябва да защитят дипломите си,.. долу на Катехаки, на Месогеон е Института за защита, и когато видят, че си завършил в Англия, значи е качествено образованието ти;;;

Поклатих разбирателно глава,.. ааа, значи за това гърко не вярва, че имаш диплома, защото струва много пари, даже и да имаш талант, а щом имаш пари, за какво си дошъл да работиш тук...

- Анджи, съгласих се с теб..

Тя ме подледна някак особенно

- Чакай, чакай,... ти от къде знаеш, че съм Анджи...- засмя се тя

- Ти веднъж беше извън къщи,.. звъни скайпа '' Пит, не е Анджи...Дона е,как си...не казвай на мама, че съм се обадила, ше ми се сърди... Тя е влюбена в теб...''

Ангелики наведе сякаш виновно глава

- Да Петро, влюбена съм в теб,... Още от мига в който те препоръчаха да се грижиш за градината ми... Мислех си, че си обикновен градинар,.. не можеш да си намериш друго препитание, друга работа....но кирия Ева ми каза, че работиш в Електроник ЕПЕ,  и си водещ специалист там...

Ако ти кажа, че те обичам,... че не мога без теб, няма да излъжа... Казах ти го... Сега налей Метакса да пийнем, ето това ми беше притеснението... Казах ти го...

             Тържеството по връчване на дипломите беше като Оскарите е моите очи...

Млади , красиви жени пристъпяха по подиума,.. стискаха заветните свитъци с щастливи сълзи в очите...Последваха снимки на съвипускници, ... с родители и преподаватели, академична еуфория.

Тържествена вечеря и бал ...

- Анджи, Пит,.. пред мен стои дилемата,... имам предложение за работа от Института по микробиология в Лондон и този в Атина,... какво, кое да избера...- щастливо попита Дона

- Мило дете, извинявай , че така те наричам,... нямам мои деца,.. но се радвам истински за теб, като на мое дете....

Какво бих избрал аз,...Мечтата на мнозина,.. Разбира се Лондон.,.. имаш къща тук, тук са ти познатите  и се чувстваш в свои води,... Атина също е привлекателна, същите условия, но малко по балкански манталитет... Ние с Анджи ще те приемем навсякъде...не се притеснявай за нас, обещаваме ти, че ще се грижим един за друг...

Щастливи сълзи блещукаха в очите на Дона...

- Мамо,.. Анджи,...оставам тук,... Пит е прав, благодаря за подкрепата...И вие винаги сте добре дошли тук при мен...

И тримата замряхме в прегръдка....

           Телевизорът весело бръмчеше,... полуоблечена или полу гола синоптичка от него

'' Днес  се очаква  топло и слънчево лятно време,...с повишение на дневните температури с 4-5 градуса,..бъдете внимателни ''

Анджи се появи с табличка в ръце,... дежурното фрапе и сладки

Лек ветрец разрошваше свободно падащите по рамената й коси,..

- Ще е горещо днес, нали Петро...

- Да скъпа,... отново горещ летен ден.,,,

 

 

 

 

ноеият  К  Р  А  Й

 

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Таня,... изведнъж си казвам, нещо ми се струва недовършено,... Наистина трябваше да намерят нещо общо помежду си,.. обич, любов например... Приятен слънчев ден
  • Хубав край!
    На края и Петро намери любовта си
Предложения
: ??:??