10.07.2009 г., 12:46 ч.

Логика, психология, философия 

  Проза » Разкази
681 0 1

- Какво е пък това чудо "логика"? - попита една вечер Ко Та Рак, който четеше някаква книжка.
- Сега ще ти дам пример за логика - отговори му Гар Ван. - Хей, Но, колко мишки хвана днес?
- Хъм - изхъмка Но Щен Вълк. - Аз не ловя мишки, защото не съм котка.
- Разбра ли? - попита котака сенчестата. - Ето това е логика.
- Май да. - несигурно смотолеви той и пак се зачете, като не пропусна да каже преди това едно: - Бл'годаря.
...
- А какво е "психология"? - отново попита любознателният котак по-късно същата вечер.
- Гледай сега - започна да му обяснява Гар Ван. - Колко мишки хвана днес?
- Не, благодаря. - отговори й Ко Та Рак. - Не съм гладен.
- Ето това е психология. - заяви сенчестата. - Разбра ли?
- Ахам... - още по-несигурно изахамка котакът.
...
- Хъм... - замислено изхъмка Ко Та Рак още по-късно. - А "философия" какво е?
- Много е просто. - подхвана отново Гар Ван. - Хей, Сянка, колко мишки хвана днес?
- Днес е пълнолуние... - разсеяно й отговори запитаният и пак забоде нос в своята книжка.
- Ъм... - запъна се сенчестата.
- Това го разбрах - ухили се Ко Та Рак. - Ето това е философия...

© Стоян Вихронрав Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??