11.02.2010 г., 15:40 ч.  

"Мъдростите" на Ender 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
980 0 1
4 мин за четене

Това не са велики мисли на още по-велики хора. Това са моите истини за живота, родени в пътя, който съм изминал досега. Някой от вас ще се съгласят с мен, а други не. Не ги приемайте буквално, а ги пречупете през призмата на вашия поглед и бъдете себе си, защото ако не го направите, рискувате да се представите за някой друг и да останете неразбрани.

1. Това, че плачеш понякога, не те прави слаб или безсилен да отвърнеш с друго, а просто освобождаваш място в препълнената си душа. 

2. Ако искаш нещо, вземи го днес или го направи днес, защото утре вече може да е късно или просто да не ти е нужно.

3. Това, че си се изкушил и съгрешил, не означава, че си грешник, а само доказва, че си човек като всички останали.

4. Като малък никой не ми казваше кое, как и защо да направя, а после ми се караха, ако не съм го направил правилно. Но все пак им благодаря, защото това ме научи да мисля и да се справям с всичко сам.

5. Усмихвай се, когато те боли, не е нужно да предаваш болката на тези, които с нищо не са виновни за страданието ти.

6. Самосъжалението е най-голямото престъпление, което можеш да извършиш срещу себе си.

7. Това, което е добро за мен, може да не е добро за вас, затова не приемайте думите ми за верую.

8. Аз не съм ангел господен, за да правя чудеса и да помагам на всеки, но поне се опитвам.

9. Когато бродя в душата си, откривам много празни места и се опитвам  да ги запълня, но се оказа, че имам и сърце, което отваря  все нови и нови.

10. Винаги съм имал „черни” мисли и постоянно се опитвам да избягам от тях и ето че веднъж успях, появиха се „бели” мисли, но се намери човек, който отново ги заля с черна боя.

11. Цял живот се опитвам да стана това, което съм, а сега се питам дали изобщо е трябвало да го правя, след като никой не го оцени.

12. Никога не съм се съмнявал в хората около мен, а само в себе си – интересното е, че и те винаги се съмняват в мен.

13. Къде е смисълът - не обиждам никого, не нагрубявам никого, не мразя никого, не ревнувам никого, на мравката път правя, казвам само добри думи, правя само добри дела, но  ако  обичам друга жена, пак ще отида в ада.

14. Когато направиш грешка в живота си, не се опитвай да я поправиш, защото няма да успееш, тя винаги ще се помни, по-добре се научи как да не я повтаряш.

15. Никога не съжалявай за това, което си направил в живота си, колкото и да не ти харесва, защото след като всичко е минало, ще намериш хиляди начини, по които е можело да постъпиш, но по който и от тях да си постъпил, пак ще стигнеш до същия извод.

16. Не мога да ви дам съвет как най-правилно да изживеете живота си, но ако можех, сега всички хора щяха да са щастливи, а аз щях да съм най-богатият човек на света.

17. Не можеш да имаш само една цел в живота си, защото ако я загубиш, ще се окажеш в безизходица.

18. Най-голямата грешка, която можеш да допуснеш в живота си - да се опиташ да отнемеш свободата на някого.

19. Ако се стремиш само да оцелееш в този живот, ще загубиш много повече и по-ценни неща.

20. Не мога да чета мислите на хората, мога само да ги анализирам.

21. Това, че някой е постъпил не така, както ти се иска, не ти дава право да го съдиш.

22. Нещо изключително е чувствата и желанията на двама души да съвпадат напълно, но ако ти откриеш такъв човек, не губи времето си в размисли.

23. Ако искаш да навредиш някому, първо се замисли как ще се почувстваш ти на негово място.

24. Много е трудно да си добър със всички, но още по-трудно е всички да бъдат добри с теб.

25. Апатията и безразличието водят до отчаяние, а това е най-сигурната смърт за душата ти.

26. Когато светът беше в краката ми, го съжалих, че е там и му помогнах да се съвземе, а се оказа, че съжалението води до бедност.

27. Когато не знаем отговорa на някой въпрос, все си мислим, че е с повишена трудност - а за други е толкова лесен.

28. Кой си ти, че да съдиш постъпките на хората. По-добре се учи от тях.

Виж делата на праведните носят радост и щастие.

От тези на грешниците можеш да се поучиш.

А най-близките ти хора ще ти подарят мигове и спомени, с които ще живееш.

29.Докато се чудиш какво да направиш и как да го направиш, ще изгубиш шанса да видиш резултата.

 

© Йордан Малинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Концентрирана човешка мъдрост в най-чист вид и от най-висок клас!...Поздрав за прозренията и за начина, по който си ги изразил!
Предложения
: ??:??