4.05.2020 г., 8:47 ч.

Наръчник срещу критики 

  Проза » Хумористична
615 6 19
1 мин за четене

Искаш да направиш нещо, но не става. Поради лош късмет, поради некадърност, поради... климата, слънчевото течение или кривите краставици – все тая.

Важното е веднага да успееш да отговориш на критиците.

Ето няколко варианта на бързи нападки, създаващи илюзията, че нещо можеш.

Не ти харесва книгата ми – ами напиши си сам!

Не ти допада филма ми – ами ела ти да режисираш!

Не ти харесва някой коментатор – ами ела ти да коментираш!

Не приемаш провала на спортист – ами ела ти да се състезаваш!

Не ти се нрави някое шоО – ами ела ти да шоуменстваш!

Не си съгласен с някой министър – ами ела ти да министерстваш!

Разбира се, веднага ще се намерят кандидати да ти докажат, че могат.

Тогава – системата „Кой си ти, че да...”

Искаш да пишеш книга? Кой си ти, че да пишеш?

Искаш да режисираш? Кой си ти, че да режисираш?

Искаш да коментираш? Кой си ти, че да коментираш?

Искаш да се състезаваш? Кой си ти, че да се състезаваш?

Искаш да правиш шоу? Кой си ти, че да правиш шоу?

Искаш да управляваш държавата? Кой си ти, че да...

Нещо не ти допадат тези указания? Кой си ти, че да имаш думата?

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Георги, усмихна ме. Много ми хареса 😂😂 Ама коя съм аз, че да имам думата!?, 🤣
    ЧИД!
  • Исках чрез един Георги да поздравя всичките, но като видях тая творба, не устоях!Честито да е името ти, Георги!Бъди жив и здрав ,с много победи, за да оправдаеш значението на името си! С все същото творческо вдъхновение!А тези "съвети" как да се "отбраняваш" при нужда, ще си ги архивирам....Забавлявах се като ги четях!
  • Благодаря, Силвия!
  • Честито да е името ти, Георги! Бъди здрав и все така всеотдаен!
    Критиките се усещат, кога са добронамерени и кога не. Не е лошо и сами да сме критици на себе си, но не прекалено, защото понякога от тази самокритичност се самоизгражда стена, трудна за преодоляване, дори за най-добрите алпинисти в литературата.
    Поздрави най-сърдечни. Чета те с удоволствие.
  • Благодаря, Йоана!
    Имам доста познати хора на изкуството. Един твори след полунощ и сутрин, разглеждайки какво е нарисувал, определя хубаво ли е било пиенето.
    Друг твори дечурлига. Пет има - от пет жени. Хубави дечурлига. Творец - мечта за жените.
  • „Искаш да направиш нещо, но не става. Поради лош късмет, поради некадърност, поради... климата, слънчевото течение или кривите краставици – все тая.
    Важното е веднага да успееш да отговориш на критиците.“

    Един човек на изкуството се познава не само по творчеството му, но и по желанието да твори! А пък кога, как ще се получи - това е друг въпрос...
  • Благодаря, Елке, Ангелче, Красе!
  • Като не ти харесва моята критика - критикувай се сам
  • Ценен наръчник, въпреки че, коя съм аз, че да преценявам!
  • Благодаря, Мариана, Пепи, Юри!
  • Всеки има право да се "излага" както си иска!

    излага - глагол, значение - 1. резиля се
    2. показвам се, излагам на показ
  • 😀👍!
  • Благодаря, Надя, Жени, Ирина, Дора, адаш!
  • Естествено, че повече обхваща. А това за дивана, пфффф....няма друго такова животно
    Но....за мен са излишни нерви, общо взето. Ако им се обръща внимание. И зарежда отрицателно.
  • Струва ми се, че мащабът на творбата обхваща доста повече от този на един сайт... А българинът обича да критикува, да се изказва като експерт, и в същото време, да не отлепя задник от стола/дивана/пейката.
    Аз го погледнах от тази позиция.
    Просто от друг мащам. Стори ми се уместно да добавя към предходния си коментар.
    Още веднъж, поздрави, адаш.
  • Май ще цитирам Надя тук.
    "Хубаво ми е, когато ме коментират, но още по-добре, ако ме критикуват "
    На мен много ми пасна. Нищо против критиките нямам. И друго има. Повечето, които съм чела (не само в този сайт), не са заяждане. Обаче реакциите....мама мия!
  • ако изобщо имам думата )) бих добавила, че освен кривите краставици, причините са и в кривата нива, още по-кривата круша и онази крива ракета, на която целия космос ѝ е крив, още тесен
    Поздрави
  • Сега някой ще изкряка, ма ти кой си та и съвети даваш 😜
    А иначе, недей така, адаш, някои хора само като критикуват се чувстват велики, не ги карай да видят истината, но пък... те са имунизирани срещу това май...
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??