25.08.2021 г., 0:52 ч.

Не целувайте жаби 

  Проза » Други
958 5 36
1 мин за четене

Това ми изплува, когато прочетох в коментара на Мартин трактовката му на приказката за спящата красавица.

 

 

 

Предполагам всички са чели или знаят приказката на братя Грим "Принцесата и жабокът". Интересна приказка. Принцеса трябвало да целуне жабока, за да развали магията и жабокът да се превърне в принц. Защо точно принцеса трябва? Защо с целувка? Ще кажете, защото това изглежда най-абсурдно и най-невъзможно да се случи и да развали магията. Но аз реших да погледна малко по-прагматично, извън приказните граници, извън клишето, че женската любов може от плъх да направи лъв.
Принцеса... всеки целунат от принцеса би се почувствал принц, само защото го е целунала принцеса, но не става автоматично принц, дори ако тя се омъжи за него. Така че даже принцеса да целуне жабок, жабокът си остава жабок, освен ако той самият е принц. В приказката се казва, че той е принц. Според мен най-вероятно на принцесата, той и се е струвал недодялан жабок и чудото се е случило с нея, а не с него. По някакъв начин тя го е обикнала. Явно това е бил един много интелигентен принц, който е успял да я очарова и тя да го обикне. Тъй че забравете за жабоци превръщащи се в принцове, жабокът си е жабок и "пази, Боже, сляпо да прогледне"
Не целувайте жаби, преди да сте се убедили, че са принцове! :)

© любимка Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз ще кажа нещо. В случая, а и изобщо, царственото/божественото в нас е духът. Принцът/принцесата са преобраз на това царствено. Външното е кал, т.е. жабата. Поради свободната воля, някои са поставили на престола си жабата, други са поставили на престола си царствения си Дух. Такива ми ти работи съм написала в това есе
  • Ще кажа нещо, което споменах в един друг коментар. Ако всяка девойка си мисли, че ще дочака принцът на бял кон, няма да го дочака, защото обикновено пристига само конят.
  • Прочетох го. Дано избере да е Ева. Но няма да ви казвам на коя Ева ми прилича. Преди малко употреби еквивалента на немската дума "Untermensch". Мъжкарят с израилското потекло е под въпрос.
  • Куентин, Куентин, ама не си Куентин Дъруърд
  • Тук е Куентин. Разбирам добре вашето възмущение и искам да ви уверя, че положението е вече под контрол. Кристоф си изпи млякото, изпуши си лулата и Брад му нарисува знаете-какво на челото. Извинявам се за причиненото неудобство. Продължавайте да се филмирате.
  • Откровена съм, като себе си, а не като теб
  • Но, Дарина, това е комплимент. Станете по-откровена. Не е ли по-точният израз "гадно копиле"?
  • Нямам представа на кого говори, фактът че използва подобни средства ми стига да го сложа в графа " нищожество"
  • Дарина, той говори на мен. Нали съм фея?
  • Аз ли съм ти дошла на лични да ти се умилквам? Кога е било това? Може ли да посочиш дата, да пейстнеш нещо от умилкването, настоявам
  • Ивайло, какво ще кажете да опитаме ябълковия щрудел, докато дойде млякото? През това време ще ми разкажете как са починали вашите баба и дядо и как сте унаследили киното си. А накрая аз ще се произнеса дали то е подходящо за нашата премиера. Виждате ли как ви се умилквам?
  • Повярвах ти от раз
  • Дарина, уверявам те, че Ивайло много добре знае какво е Бог. Аз също знам, но не мога да ти кажа. Но определено не е "всичко".
  • Ти пък откъде знаеш какво съм и какво не съм изпитвала? Аз поне те попитах, макар въпросът ми да беше риторичен. Защото ти може да твърдиш всичко, но не можеш да скриеш себе си и поради това за мен е факт, че само си си въобразявал влюбвания и любови, така както, ако човек никога не е преживял Бог, всичко може да е бог за него.
  • Какви изживявания бе, какви пет лева. Човеко, ти влюбвал ли си се някога през живота си?
  • Принцовете на Страните не ходят боси по асфалта, те летят, дори и да са жаби
  • А представете си, че сте с кола и прегазвате един жабок. Той постмортем се превръща не просто в принц, а в Принца на Страната, в която се намирате. Какво ще правите?
  • Пепи, тогава жената се е превърнала в кралица и си оставя "принцесата" да се целува с жабите😀
  • Оо, това е най-лошото Обаче в такъв случай и изводът е най-лошия - заразил се е теб :р
  • А ако целунеш принц и той след известно време се превърне в жабок? Така ще е по-лошо!
  • Пък моята баба казва, че всеки има това, което заслужава Ако някой смята, че няма "късмет" с жена си/мъжа си, значи не е "случил" да е по-добър, та да заслужи нещо по-добро :р
  • Както и да целуваш мъж, който е решил да си остане жабок, ще си остана, та колкото и принцеси да го целуват. Тук е важно по някакъв начин да се забележи жабешкото в него, но това вече се покрива с приказката на баба," мъж, жена и кола, никога не се избират, те са на късмет"
    Хареса ми!
  • Даже съобщиха, че озоновата дупка рязко се увеличила след моята публикация
  • Щур, да правиш дисекция на приказка е кощунствено с глобални последствия за малките НИ принцеси 😥 Предполагам, че в момента правиш разбор на лелеяната фраза ... 'И те заживели дълго и щастливо...' и с пинсетите вадиш жаба по жаба отвътре ... 😥
  • Понеже много пъти съм чувала жени да казват - "той ще се промени" и никога не съм виждала да се е случвало, затова е това "не целувайте жаби". Също така се чудя, трябва ли любовта да търпи всичко. В Библейския текст се казва "любовта дълго търпи, всичко прощава..." Дълго, но не безкрайно. Всичко прощава, но не търпи безкрайно, т.е. прощаваш, но не си длъжен да търпиш до изнемога. Разсъждавам си
  • "За принцесата целунала жабока...
    не знам с какъв акъл е сторила това!?
    Била е може би във размисъл дълбока,
    да не остане във живота си сама"

    https://otkrovenia.com/bg/stihove/maj-princesi-sa-jenite

    Дари, всичко е въпрос на избор!
    Поздрав!
    .
  • Царевна-лягушка - приказката я има и във вариант женска жаба. Сигурно един от изводите е, че с какъвто се събереш - такъв ставаш. Само че не си мислете, че задължително жабата ще стане принц/ принцеса. Вариантът, принцът/принцесата да се превърне в жаба е също толкова възможен. Така че ...
  • Може и да си права, но нека си оставим малко надежда за духовна еволюция. Хубав ден!
  • Според мен и "самият ти" не може
  • Ами... да обобщим - каквато и дегизировка да имаш, нищо и никой не може да промени същността ти, освен самият ти.
  • Ха, Блу, точно това и аз си мислех. Наистина това е най-честият вариант. Но да обърнем нещата, че пак ще има обвинения във феминизъм Принцът целунал принцесата и тя се превърнала в жаба. Кой е виновен?
  • Приказката си е приказка и няма нищо общо с живота. Обикновено уж целуваш принц, а се оказва жабок
  • Няма нищо общо с темата, твърде буквален прочит. Друг виц за принц знаеш ли?
  • Извън темата ли е .. Една женска жаба казала '' Въобще не ме интересува цветът на ЛЕКСУСа, с който ще дойде принцът да ме иска ...''
  • И това го има, да.
  • А, Дарина, вие намеквате за думата "toady" на английски? Разбрах ви. Аз не съм принц, освен ако нямате предвид принц от Трансилвания. Страх ме е от слънце и от светена вода... от всякаква вода всъщност. И аз не бих се целунал - реакцията ви е по човешки нормална.
Предложения
: ??:??