19.07.2009 г., 11:38 ч.

Нещастникът 

  Проза » Разкази
1151 0 7
Нещастникът


Омерзението му нямаше граници. Селото му беше тясно. Хората му изглеждаха грозни и тъпи, каквито си и бяха, дори на селското хоро. Танцуваха сериозно-съсредоточени. Не забелязваха съседната девойка или момък, камо ли цветята по поляната. Казанът с курбана задържаше погледите им. Миризмата на варено агнешко дразнеше ноздрите им, но не по приятен начин. По-скоро ги озлобяваше. Представяха си, как пред тях се е наредил съседът с канчето си, макар да "не заслужава" тоя ред.
Виждаше огорчението им, настървението за отплата. Силата на грозното, което струеше от очите им. Сивите дрехи, точно като мислите им. Като лош дъх на развалени зъби. Като умряло животно, озъбено и настръхнало.
Тогава видя НЕЯ.
Не беше по-различна. Не беше и по-красива. Очите й обаче...
Даааа...това бяха РАЗЛИЧНИ очи. Не се впиваха в казана. Не режеха въздуха така жестоко. Нямаше го тоя полъх на гнило и смърт.
Приближи се към нея. Не посмя да я докосне, но впи очи в нейните.
После, преди да издъхне... за миг си спомни какво видя там... беще една дума, образ, пожелание, присъда - "НЕЩАСТНИК!"

© Станислав Ван Дер Осмозов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Отлично Мечка.
    Сигурен съм, че си изживял горното.
    Да не ти пука...
  • Здравей мечо!
    Добре дошъл при нас!
    Погледни по-ведро и не бъди черноглед!
    Добре разказваш, ще чакаме да прочетем още много от теб!
    Поздравчета с усмивки!
  • Благодаря за посрещането, а на някои и за поканата да Ви посетя.
  • Понякога очите не гледат в казана, защото виждат курбана в теб самия.
  • Презрение!!! Страшно е да прочетеш презрение в очите...
  • Овълчени нрави и шестващи дребни,низки душици наоколо...Дребното мами...Може би влюбвайки се в нещо,което възвисява,се откъсваме от пошлото.Харесава ми как пишеш!Продължавай!
  • добре дошъл!
Предложения
: ??:??