21.11.2008 г., 11:59 ч.

Но ман'с ланд 4 

  Проза » Разкази
603 0 4
2 мин за четене
Отново една малко странна компания заедно с няколко бутилки вино и само една купичка се е събрала на едно малко странно място... Един от тях каза:
- Не можем истински да опознаем другите и техните тайни - този един е Ко Та Рак, който отпи от купичката и я избута пред друг.
- Можем - не се съгласи с него Но Щен Вълк - Но преди това е нужно да опознаем нас самите и нашите собствени тайни.
- Какво е нужно, за да опознаем себе си? - пита Дра Кон Чо, след това отпи от виното.
- Дисциплина - лаконично каза Гар Ван, отпи и ми подаде купичката.
- Всички ние имаме способността да преодоляваме себе си, стига да решим да го правим. Повечето от нас обаче - продължавам аз - Не само не се опитват, но дори не признават пред себе си тази способност. Да, наистина е нужна дисциплина.
Отпих от виното и преди да го предам нататък напълних купичката, докато го правех изгледах накриво сенчестата, спомняйки си боя, който ми хвърлиха преди време едни нейни роднини.
- Повечето от нас изминаваме пътя на своя живот с малък шанс да научим нещо повече за самите себе си - каза Шира - Знаем някои неща, които харесваме и други, които не харесваме, имаме някакви смътни представи какво би могло да ни направи щастливи, но в повечето случаи умираме в невежество по отношение на онова, което е най-съкровената част от същността ни. Не научаваме нашата собствена Тайна.
Учителят ми отпи от виното, примлясна доволно и избута купичката нататък в кръгчето.
- Няма значение какво сирене използваш, важното е да хванеш мишката - Ко Та Рак облиза мустаците си, които без да иска намокри с вино и побутна купичката на вълка.
- Както и да посадиш една котка - ухили се Но Щен Вълк - Тя няма да поникне.
- Дойдох за отговори, а май ще си тръгна с нови въпроси - оплака се Дра Кон Чо, но не пропусна да си сръбне здраво от виното.
- Всяко действие има последствие - каза Гар Ван, отпи и ми връчи празната купичка.
- Понякога и недействието води след себе си своите непоследствия - споделям с останалите докато наливам, после отпивам и подавам.
- Така е, но за да успееш, трябва да си готов да поемеш риска от пълния провал - каза Шира и изпълни ритуала с купичката.
- Навън има слънчево затъмнение - безметежно сподели с нас Ко Та Рак, докато се занимаваше с купичката.
- Но навън е нощ! - изтъкна очевидното Но Щен Вълк, правейки на свой ред ритуала по вземането на думата.
- Именно... - ухили се Дра Кон Чо и отпи от виното.
- Да отидеш с деца на баня - подбели очи Гар Ван - И да ти изядат сапуна...
- Докато сме живи, нека да живеем - изказах сентенцията на вечерта аз, занимавайки се със сипване, отпиване и подаване.
- Взе ми го от устата - възкликна Шира и преди да отпие ме пита - А на латински можеш ли да го кажеш...

© Стоян Вихронрав Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??