27.10.2017 г., 11:20 ч.

Още малко нови приказки 

  Проза » Хумористична
548 0 7
3 мин за четене

Дядов и “Ряпата”


Внесъл Дядов пенсията си в брокерско-дълърска финансово-мениджърска банково-пирамидална къща “Ряпа Банк фро еврибади”. Пораснали процентите - големи, големи. Поне според рекламите и нощните изчисления на Дядов.
Отишъл да ги изтегли. Теглил, теглил - но нещо ги дърпало и не му ги давали. Извикал полицая Бабин. Теглили, теглили. Още не давали. На помощ дошъл прокурорът Внучков. Не бивало да теглят. Повикали ревизора Кучкин. Теглили, теглили - не им ги давали. Платили на адвоката Котков. Теглили, теглили - не могли да ги изтеглят. Помолили застрахователя Мишкин. Още като ударил с бухалката по вратата - излетели парите от финансовата дупка.
Всички си взели от тях - и Бабкин за нова униформа, и Внучков за прокурорски разходи, и Кучкин за нов факс, и Коткин заради делата си. Най-много си взел Мишкин - според тарифата.
Останали за Дядов само изсъхналите левчета от пенсийката. Купил си с тях една студена газирана вода, пък почерпил пенсионерите от квартала. И аз бях там, и аз студена вода по навик пих…


Застрахователна


На клончето седеше врана. С бучка сиренце в човката, кой знае къде намерено при тия цени. Мина лисица, видя я, реши да вземе сиренцето
-    О, каква си хубава, вранке! Ооо, каква си умна! Ооо, как блестят перата ти! Ооо, какъв прекрасен глас имаш! Попей, за да ти се насладя, а?
Враната отвори човка и изграчи:
- Грррраааааа...
Сиренцето, естествено, падна. И лисицата, естествено, го грабна. И се затича, естествено, за да го изяде нейде на скришно място.
Изпод храстите заекът се измъкна, огледа се страхливо и рече:
- Ама че си глупачка! Пак се хвана на въдицата!
Враната замислено пристъпи от крак на крак:
- Първо, всяка истина се заплаща. И, второ, я виж как какво става там...
Заекът погледна към поляната, където глутница вълци заобикаляха стъписаната и уплашена лисица.
- Сиренцето - каза враната - е застраховано в "Единак- 007 ООД", а момчетата си знаят работата. Ей сега ще ми го донесат, увито в лисича кожа…

 

 

На улицата


Глутница опърпани ръбести кучета гладно обикалят из квартала. Тук парче хляб, там – постен кокал, оправяха се някак си. Пътем преследваха две чужди псета, навлезли в територията им, посплашиха две възрастни двойки хора и три-четири деца, накараха десетина коли да скрибуцат със спирачките.
Изведнъж... по слънчевата страна на улицата ... зърнаха бавно достолепно разхождаща се бяла пухкава котка.
Древната омраза надделя над предпазливостта, зъбите лъснаха, ушите щръкнаха, краката литнаха...
С вой, с лай, с ръмжене глутницата се скупчи пред котката и апетитно замляска пред безпомощния обяд.
А котката се обърна небрежно към главатаря и нежно измяука:
- Белята ли си търсиш? Знаеш ли чие маце съм?


Палечка


И на сутринта лястовичката отворила очи и промълвила : “Водааааа...”
Добрата Палечка донесла с напръстника вода, после пак, и пак, и пак...
Накрая казала: “Ето ти последния, но моля те - не пий повече така вечер!”

 

Елени


Имало едно време две Елени - хубавата и мъдрата. Едната била тъпа, другата била грозна…

 

Дядо и баба


Живели дълги години заедно дядо и баба - отдавна било това, затова и сексуалната им ориентация им била такавa, немодерна.
 

Юнашка


Изревала ламята срещу юнака, но той не се уплашил. Замахнал с меча и отсякъл едната ѝ глава. А на нейно място израснали две глави. Замахнал пак юнакът и отсякъл две глави на ламята. А на тяхно място израснали четири глави. Замахнал юнакът с меча и отрязал четири глави на ламята. А на тяхно място израснали осем глави...
Накратко, ламята умряла от пренаселеност.

 

Еротична


Видял юнакът, че в езерото се къпе принцесата лебед. Гмуркала се, развявала блестящи от водата коси, капките танцували в цветовете на дъгата по тялото ѝ...
И се промъкнал той бързешком, грабнал дрехите й, скрил ги далеч, далеч в храстите. След което зачакал.
Излязла от езерото принцесата. Погледнал я той внимателно…

И съжалил юнакът, че скрил дрехите ѝ…

 

Модерна


Дълго, дълго летя Батман и брани Готъм сити. А после умря нелепо. Птичи грип…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Из сборника "Приказки и легенди отнякъде"

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??