1.11.2008 г., 16:46 ч.

Остатъци 

  Проза » Други
1237 0 5
1 мин за четене
 

Малко са пътите, когато смълчана съм останала... разпадах се във викове, разлагах се във викове. И след това се събирах от остатъците слюнка в устната кухина - нищожни остатъци след толкова викане...

 

      ... Повръща ми се от изкуствена близост само, за да са топли ръцете. А плесен дави думите и се разбягват - анорексични... И усмивки ръждиви раздавам за себе си. Само палачите пазят черти на чаровност в лицата си...

      Изтръпнала от бремето на преждевременно мъртви копнежи изтъргвам закърнелите им остатъци. Тровят ме. Тровя се и порочно залитам в крайности на илюзорно спасение. Не предполагах, че мълчанието душИ с прегръдката си...

       Стерилна съм. Прераждам се само в малките си бягства. Ежеминутни. Бягства от себе си. От теб. От теб... и отказвам да се храня. Отказвам изкуствено да се кикотя и да се опитвам да надвикам вятъра...

       Кръшни сенки на остатъци и спазми витаят в полумъртвото ми междучревно пространство. Засилват медузното лепкаво усещане между пръстите. Сякаш съм се родила без пъпна връв... от нищото... в празното... от утроба с незнаен произход... И грачене вместо плач, и задух до посиняване... И завива ми се свят, и припадам. От липса на въздух. От липса на огън. От липса на принадлежене. На принадлежене...

 

      Когато старите и изнемощели скелети на надеждите ти разкъсат с рев на отчаяност мрака в някоя нощ и, надвиснали над нямата пропаст на предстоящата си смърт, забият кости в сухата пръст... ще протегнеш ли ръката си, за да ги спасиш? Ще опиташ ли с последни белези на човешко у себе си да ги съхраниш?

 Онези крехки вери, носители на дълбокия (някога) смисъл на съществуването ти? Или примирено ще ги оставиш да намерят края си в небитието? Някак облекчена?...

 

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "...Сякаш съм се родила без пъпна връв... от нищото... в празното... от утроба с незнаен произход... И грачене вместо плач, и задух до посиняване... "

    Здравей, Рали, пак съм тук. И пак цитирам.
    Какво да ти кажа...
    Просто си вземам дозата
  • В хаоса от предразсъдъци губим истинската си същност!
    И в стремежа си да съградим вселената на собствените си въжделения, рушим тънките нишки на остатъците от любов, с която още преди да поемеме дъх ни залива живота...

    Поздрав!
  • Искам да те чета, безспирно!
  • "Само палачите пазят черти на чаровност в лицата си..."
    Страхотно прозрение, Рали!
    Когато има липси, винаги изгрява надеждата, съвсем тихичко,почти незабележимо. Така е повярвай! И никога не се надявай някой друг да ти спаси надеждата, само ти можеш. Надеждата не означава сбъднатост. Тя просто поддържа огънчето да пари.
    Прегръщам те, Рали. Липсваше ми.
  • Не знам какво да кажа...
    Остави ме без дъх!
Предложения
: ??:??