10.08.2018 г., 9:35 ч.

 От деня – 10. 

  Проза » Хумористична
572 2 8
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Аз се върнах в миналото. И си спомних как един ден в клас се появиха две момичета по къси роклички. От тоя тип – отгоре с деколте до пъпа, отдолу стигащи над пъпа…

Таман започваше пробата – докъде може да рухне дисциплината в училище. И ето – да видят как ще реагирам. Защото знаеха – при мен няма хъката-мъката. Макаренко, Шамаренко, Дървоненко. Към учениците се обръщам с хубави думи, но почна ли да им говоря на номер, или – недай си, Боже! – по фамилия… Бързаха да се извинят, щото натам си представяха какво иде…

Та влязох аз, зърнах ги и веднага ми хрумна.

-       Извадете по един лист – викам – десетминутна писмена проверка…

Зашумолкаха, а аз се огледах:

-       Много сте наблизо, ще си подсказвате. Я изнесете една маса на подиума. Така… Вие двете седнете там. Да не подсказвате…

Подиумът висок, масата няма заслони, момчетата насреща виждаха направо зъбния им статус…

Дадох задачата. Всички пишат, тия се въртят, мъчат се да заемат някаква прилична поза. По едно време питат:

-       Може ли да извадим вестник?

Изненадах се. Тия кога са се научили да четат? Ама се съгласих. Извадиха някакво вестниче, взеха да опитват с него да закриват гледката…

Едно момче от първата маса изрева:

-       Ма, ооо, аз не знам какво да пиша, ти ми шумолиш тука… Кой ще ти гледа кривите крака…

На другия ден срещнах едната на улицата. Пак с тая рокличка. Изчерви се…

-       Спокойно – казвам й – Не сме в училище. На работното място трябва да си в удобно облекло за работа. А тук… Вашите да му мислят…

Не й добавих, че и на работа може да е с подобна униформа, но… На работа, където се полага друг труд…

© Георги Коновски Всички права запазени

От понеделник - нещо голямо. По обем...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Гавраиле!
    Сещам се за един виц.
    Режисьорът към артистката:
    - Хм, я оставете това "Аз май съм тайна за теб"... Или поне сменете облеклото...
  • Дали пък затова все още сме с такова въображение.В наше време малко виждахме но пък интуитивните ни представи бяха много качествени.
  • Благодаря! Завърших средното си образование през 1986.
  • Благодаря, Надя!
    След 90 година нямаше такава строгост, лесно ти е било...
  • Хм, аз пък бях от бунтуващите се- кога спирала, (сега и нямам никакви гримове), кога червило, кога тъмносиня рокля на цветя...Знаеха си ме.
  • Благодаря, Мариана!
    Аз така ги рисувам - къси над кръста, с деколте под кръста...
  • Преврял и прекипял...
    Благодаря, Лиа!
  • Добре си запознат как се" влива мъдрост" . "Врял и кипял" казват хората! И тук така!
Предложения
: ??:??