24.09.2013 г., 20:48 ч.

От уханието на шумата ще е 

  Проза » Разкази
1359 0 15
1 мин за четене

ОТ УХАНИЕТО НА ШУМАТА ЩЕ ДА Е

 

         Есен е. Паркът те обгръща с ухание на окапали листа, с лека и топла мъгла, и с усмивки от афишите на отминалото лято. Алеите са лъснали от влагата, накапани от жълто, кафяво, червено, уж безразборно, но красиво, както може само есента. Уж крачиш по алеите и уж си там, ама не си. Душата ти те гледа отстрани и ти се радва, че ти е хубаво, че си.

            С такъв един прилив от чувства и усещания, в късният следобед на този октомврийски ден, пенсионираният общински архивар Хараламби Мустакеров наруши обичайния си маршрут и свърна по калдъръмената пътека към статуята на „Къпещата се девица”.

            Ерген си остана бай Хараламби. Не че нещо му имаше, ама все с туй общинско безпаричие и с тоя мирис на стара хартия, никоя не щя да го вземе. Свикнал си беше той с дереджето и само рядко се просълзяваш при гледката на някоя целуваща се двойка.

            Този път около статуята двойки нямаше и архиварят се отпусна на пейката фронтално срещу нея. Не за пръв път се питаше, коя ли е позирала на скулптора? Представи си я, като статуята, но от плът и кръв, с косите мокри, разпилени над набъбналата гръд. Пристъпваше към него, прикрила с длани розовите пъпки, свенливо. Ухаеше на мокро, свежо, чисто... Поседна в скута му, докосна го коприната на влажната коса... и баш тогаз подвикна някой:

            - Лайза, чиба-чиба... слез от човека! Ах ти, флиртаджийка такава!

© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И доста есенно, нали Ели?
  • Благодарности и усмивки за Али и Кери!
  • Малко разказче за малкия човек и големия му копнеж...
    Много сполучливо! Браво!
  • Леле, госин Милорд, как съм те пропуснала, начиииии, ама си оправих грешката и си заслужаваше, щото устата ми пак тръгна към ушите Поздрави!
  • Благодаря, Ани
  • Много ласкави оценки ми давате, Сневра, Жанет и Кали. Остава да ги чуят и конкурсните журита, но те май са глухи и слепи. Справка: litera.net резултати от конкурси за кратка проза 2006 - 2013.
  • Ти си майстор на късия разказ!
    И колкото и да му е смотано на човек, ей тъй с памук ще му издърпаш от устата усмивка
  • Това е съвсем друг Лордли, който също много ми харесва. Какво настроение, каква картина. И човешки проблем,самотният малък човек, който също се нуждае от щастливо изживяване, даже и когато е илюзорно.Развълнува ме рлазказът ти Лордли. Поздрави!
  • Благодарности за хубавото настроение, което ми носят вашите усмивки, Санвали и Ивон
  • С усмивки!
  • Добро, усмихнато,есенно утро Лордли!
  • Утринната ми усмивка за Дани, Майстора и Виктор!
  • Кучка недна!
Предложения
: ??:??