26.02.2020 г., 8:19 ч.

Откритие /рекламаааа/ 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Хумористична
391 1 16
2 мин за четене

Направих го случайно – рекох да препрочета „Водовъртеж на световете“. И чак зяпнах. Харесах си тая история. Не знам защо, но я харесах.

И рекох да ви припомня някои неща от нея. Иначе – има я тук, в сайта.

Та:

Ех, тия разлики…

Които правят от обикновеното за други човешко същество любимата и неповторима жена…

И карат душат на мъжа да пърха като пияно от аромати колибри около красивата и привличаща го месоядка…

Но това е друга тема. Раничко е Великият жрец да разбере, че човек поднася на боговете си най-скъпото, което има. За да може те да свиват леко вирнат нос и промърморват:

- А нямаше ли нещо по-хубаво? Дето струва пари и е донесено от чужбина…

Както и да е – ще го изживее и Ник Кол Ай-ай… Херо Мил Итса благосклонно ще му осигури изживяването… Плюс куп емоции, за които той все още не се сеща, че изобщо съществуват…

И още един откъс, подсказан от ярките женски стихотворни изяви на някои колежки тук:

За да се стигне до пещерата, трябва да се мине през Лабиринта на мисълта. Трасе, възможно за преодоляване само от мъже…

Ама не, бе – не съм антиженски настроен! Такава е вълшебната реалност…

Лабиринтът изиска съсредоточаване на разума, изисква концентрация, изисква последователност…

Състояния, възможни за ограничените духом мъжки същества…

А жената…

Е, за нея това е просто невъзможно…

Женският разум е разностранен – като погледа на кривогледо око. Насочва се насам, търси нещо натам, а в същото време вижда друго в съвсем различна посока…

Женският разум е олицетворение на Космоса, мъжкият на Слънце. При нея има вихри, лъчи, всеобщност, при него точност, прицел, перспектива…

Поради което жена просто не може да следва извивките на Вселенския разум… И затова всички жени, опитали се да минат през Лабиринта, неминуемо са се оказвали извън него. На различни места във Вселената – но винаги извън маршрутите на мисълта, философията, разума…

По тая причина вътре са само те. Дори знаменитото Звездно магаре на билкаря не е допуснато тук. То е мъжко и – теоретично – има място сред равните, обаче…

Магаре на философска дискусия…

Възможно само в един случай – ако то я ръководи…

Като финал – приемете го като реклама за стара творба. Или като златно натрупване на жизнен опит.

От ония, дето народът е обобщил във вечното: Единствен разбира жените този мъж, който признава, че не разбира жените…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Юри!
    Ама не го твърдя аз, а един от нашепващите ми гласове.
  • Браво, на сто процента съм съгласен с теб!
  • хаха ха... 😅! 😅! 😅!
  • Пепи,
    слагай червена точка. Поне в първия стих.
  • Живеем в динамичен свят - днес си отпред, утре - отзад,
    забързани в свойта вглъбина не виждаме, че света
    устроен е от само себе си така,
    че всеки лабиринт да има свой Олимп,
    всяка Сизифова скала - без вина вина!
    И се лутат в него Мъж и Жена -
    всеки със своята кривота,
    за краткост наречена "правота"
    А животът е прост и лесен,
    стига да погледнеш от чужд Олимп
    над лабиринта тесен!
  • Ма никой не ви обвинява.
    Но ми харесва реалистичния ти поглед и самокритично отношение...
  • все жените ви виновни за грешките съдбовни!
    да бе мирно седяло, а не ябълката яло,
    светът щеше да е мед и масло,
    а не като сега - бурен саморасъл!
  • Е, като котарак си, по гръб не падаш, ама и по нос, пак боли.
  • Мъжка логика - правилата са, за да се спазват. Женска, с извинение, логика - да се нарушават.
    Затова сме седем милиарда и половина.
  • Прочетох аз, но правилата са затова - да се нарушават.
  • Благодаря, Надя!
    Не си обърнала внимание на уточнението - ВСИЧКИ жени Лабиринтът ги изхвърля нейде си. И така се обогатяват приказките - Сцила и Харибда, Горгоните, Стимфалските птици, сирените, баба Яга, злата мащеха и т.п. ...
  • Историята я помня. И е хубава. Понеже между жена и жена Овен има разлика, минавам през лабиринта мълчаливо. Ако се поизкриви мъжката "вълшебна реалност", извинявам се!...Нещо съм закачила, с рогата си.
  • за вас не знам, ама мен ме е довлякла реката
  • Благодаря, Пепи, Мариана, Денице!
    Хм... Очаквано - отзиви все от жени. Мъжете седят и тъжно клатят глави: "Бе, то и Господ не ги разбира май..."
    Но, отбелязвам - това е стар възглед, отпреди чаааак 6 години. Сета бих посипал малко тъга, чер пипер и лют сос.
    Мъжете, викат, са от Марс, жените от Венера. Вижте астрономията - Венера е водна, блатиста, атмосферата съдържа въглероден диоксид/!/, висока температура, парников ефект. И се наместила по-близо до Слънцето, като секретарка до шефа. Върти се бавно.
    Впрочем, славяните я наричат Деница /!/.
    Марс - суша, пясък, символ на бога на войната.
  • "Възможно само в един случай – ако то я ръководи…" :D
  • Задай в един чат или форум въпрос към жените какво мислят, и ще се надпреварват мъжете да отговарят 😅!

    Умната жена си трае
    и подобни питанки не я терзаят:
    знае тя, че ако каже що желае -
    вкупом ще се надпреварват да я смаят
    с оферти от звездите до луната,
    че дори промоции "без плата"
    разбирачи, женски познавачи,
    за това не спират да реват,
    че няма вече истински жени,
    поне една - да ги оцени!
    😅!
Предложения
: ??:??