23.09.2011 г., 12:53 ч.

"Пада лист от календара" 2 

  Проза » Други
1355 0 8
3 мин за четене

  Началото на юношеството...

 

 

    Всеки ден се събуждаш с неясния, но толкова силен копнеж по нещо. Не можеш да определиш точно по какво, но чувството е сладко като мед и дълбоко като река. Предчувствието за ден, изпълнен с емоции, изненади и игри те гъделичка по петите и по пътя за училище сякаш не стъпваш по земята, а летиш. Там е толкова интересно! Между момчетата и момичетата, както и преди, се води война, но вече прехвърчат и любовни искри. Скрити погледи, копнежи, едва докосващи се пръсти. По време на часовете си разменяте бележки, а през междучасията се събирате на групички, за да се смеете и шушукате. И как така не си забелязала досега, че съученикът ти от съседния чин е толкова симпатичен?!

  Разходки, екскурзии, лагери, кина, рождени дни, лунапаркове... Каква въртележка!

  Обръщаш все по-голямо внимание на външния си вид и дълго стоиш пред огледалото. Все повече започваш да приличаш на девойка, но детското още дълго и упорито ще живее в теб. С всеки изминат ден порастваш духовно и физически. Истината е, че тялото ти се променя и развива доста по-бързо от ума ти. Дори и най-близките ти хора не са достатъчно подготвени за промените, които настъпват в теб. Смяната на настроенията ти се отразява на микроклимата на цялото семейство. Ставаш раздразнителна от несъвършенствата около теб и все по-чувствителна към несправедливостите и жестокостта. Опитваш се да промениш нещата, които ни ти харесват, но ти липсва житейски опит, за да бъдат усилията ти достатъчно ползотворни. А възрастните се усмихват снизходително на усилията ти и дори им е малко чудно и странно, че и те са били такива на твоите години.

 

 

Краят на юношеството...

 

  Косата ти е боядисана в поредния цвят, а лицето ти е красиво гримирано. С годините обувките ти са ставали все по-високи, полите - все по-къси, а ученическата ти чанта - все по-лека. Опитала си много забранени плодове, някои от които са се оказали доста сладки. Но повечето са били трапчиви, а някои - направо горчиви... Жаждата ти за познания - във всяка една област, е неутолима. Сетивата ти са изострени. Желанието да виждаш, да чуваш, да усещаш, да преценяваш и разсъждаваш е все по-силно и по-силно. Кръгозорът ти се е разширил, променила си се, не си вече дете, но не си още и жена. Чувстваш, че все още си едва в началото на Пътя. Ученическият чин вече ти е тесен. Дванадесетте години, през които си стояла на него, ти се струват много. Но, както ще осъзнаеш по-късно, те са били само една малка част от Университета на живота; само звено от Веригата на Познанието...

  Чувстваш с пълна сила, че период от живота ти безвъзвратно си отива! Но ти си готова за нови приключения и предизвикателства. Страхуваш си от тях и в същото време ги желаеш. Защото чувстваш, че животът е изтъкан от тях и ако искаш да Живееш, не може, а и не бива да ги избягваш.

  Момчетата на улицата ти подсвиркват, когато минаваш покрай тях, а очите им дълго спохождат роклята ти на цветя. Ти самата си цвете. Отминаваш с гордо вдигната глава, а токчетата ти чаткат войнствено по плочите на тротоара. Сърцето ти лудо забива, когато пред теб застане любимия. Гривните ти меко звънят, щом разтвориш ръце, за да го прегърнеш, а в очите ти блести слънцето.

  Каната с кафе е най-верният ти помощник в четенето за кандидат-студентските изпити. Не само масата, но и леглото ти е отрупано с книги, учебници, справочници, таблици, христоматии, изписани листи, празни химикалки... Когато посред нощ уморена си лягаш, там едва се намира място за теб.

   Очаква те поредната брънка от Веригата на Познанието. Неравният и стръмен път на Живота е пред теб. И, макар и малко да те е страх, ти се чувстваш пълна с енергия и сили да го извървиш. На добър час!...

 

 

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Евгени, радвам се, че ти харесва!
  • Толкова увлекателно и изпълнено с емоции...!Продължавам...!Благодаря ти!
  • Благодаря ви много, радвате ме!
  • Сега прочетох и двете части на тази великолепна импресия.
    Благодаря за удоволствието, Радослава! Другите ти произведения също ме впечатлиха. Поздрави!
  • Много хубава импресия. Научна Фантастик бих я нарекъл. Такива юноши има ли сега? Като чели описва юношеството от моето време. Тан едва напъпили на 12-13 години и вече с жени, Ученичка на 17 години споделя с мен страданието си- още била девсвена, какъв ужас! Пртекрасно писание, ни не съвременно, явно и в по-младите има много архаизъм. Но не, аз го отдавам на това, че то им липсва силно. Мечтаят за онези времена, когато нашите прабаби са се омъжвали девствени, какъв ужас! много ми харесва написаното, казвам го съвсем сериозно.Поздрави Радослава!
  • Браво, Радослава!
    На добър час!...Ще очаквам!
  • Благодаря, Силвия! Ще има и продължение в най-скоро време!
  • С удоволствие прочетох, тази хроника на здравия растеж.
    Великолепно написано!
    Поздравления, Радослава!
Предложения
: ??:??