3.05.2012 г., 10:30 ч.

По повод изместването на някои Aгенции в някои градове... 

  Проза » Хумористична
898 0 1
3 мин за четене

Седя си, рано сутрин, пия си кафе, преглеждам новините и ми хрумва следната история, като знам каква бюрокращина е в България:

   Аз съм един средностатистически човек, живеещ в София, занимавам се със среден бизнес (например), който е почти пред фалит, имайки предвид икономическата обстановка в страната в момента. И в един хубав слънчев ден (като днешния) се оказва, че ми трябва някаква служебна бележка от Агенцията Хикс. Веднага паля средностатистическата си кола, която дава среден разход на гориво, и отивам на бензиностанцията. Слагам средностатистически бензин А95, за 20 лв., и се отправям към въпросната Агенция. Естествено, установявам, че тя е преместена в Пловдив. Е, ей го къде е Пловдив, казвам си, има-няма 200 км., тъкмо ще се поразходя. Отивам до най-близката бензиностанция и слагам бензин за 200лв. (все пак е 2,80 литъра). Тръгвам към Пловдив. Пътувам по магистралата и не коментирам поведението на пътя на участниците в движението, просто няма смисъл. По живо, по здраво (слава Богу) пристигам. Веднага се ориентирам къде е адресът на Агенцията Хикс и се отправям към нея. Естествено, Държавните служители (които току-що са сменили града и цялото си битие) ме посрещат любезно, вежливо и отговорно (как иначе?). Добър ден, казвам им, трябва ми служебна бележка за еди какво си. Добър ден, отговарят ми, да, при нас се издават, но първо трябва да имате удостоверение от Агенцията Игрек, за да знаем, че не ù дължите нищо и  съответно да Ви издадем бележката, която Ви трябва. Добре, питам, какъв е адресът на тази агенция? Ами, улица еди коя си, Русе. Русе? Е, какво пък. Русе, Русе. Почнал съм работата, трябва да я свърша. Отивам до най- близката бензиностанция и слагам от средностатистическия бензин за още 400 лв. и се отправям към Русе за бележката. Пристигам по живо, по здраво и що да видя - 16 и 30. Ясно, имам само половин час да свърша работа, а до Пловдив кога ще се връщам - изобщо не знам. Естествено, отзивчивите и любезни служители на Държавната администрация ми се намръщиха до небето, но криво-ляво издадоха бележката и се класирах само за някакви си 20 мин. Разбира се, че като един възпитан и отговорен гражданин, им благодарих. Може би това отключи човещина у тях и ми споменаха (с половин уста), че тази бележка трябва да бъде заверена от Агенцията Зет, преди да я отнеса в Агенцията Хикс. Ама, разбира се, казвам - няма проблем. Къде се намира Агенцията Зет? Варна, улица еди коя си. Е, Варна - Варна. поне е по-близо отколкото Пловдив-Русе. Слагам бензин за още 100 лв. и се отправям към Варна. Да, обаче вече е 20:00, май ще трябва да преспя някъде и на сутринта да си свърша работата в Агенцията Зет. Естествено, наемам стая в средностатистически хотел (как иначе) за 50 лв., и понеже се досещам, че от хубави емоции през деня даже не съм и ял, си поръчам едно блюдо в ресторанта за 15 лв. Изяждам го и отивам да спя. Като всеки средностатистически гражданин, израснал по времето на социализма, ставам рано, към 5 и 30. Оправям се и отивам към Агенцията. Разбира се, че служителите вътре са много учтиви и ме оправят само за миг (то цялата работа била само за един печат). Е, супер, казвам си, май ще успея да свърша цялата работа днес. Слагам бензинче за 500 лв. и се отправям към Пловдив. Пристигам навреме (да не повярваш). Влизам със всички бележки, печати и глупости, които съм събрал и се отправям към гишето. Не е нужно да коментирам, че ме посрещат учтиво и любезно. Най-акуратно подавам папката с бумагите, служителката ги преглежда отгоре-отгоре и ми съобщава, че това не е в техния ресор. А в чий ресор е, питам аз. Отидете до Бургас...

© Кирил Кирилов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Въх
    Ама поне си случил на любезни служители, че и те вече са на изчезване
Предложения
: ??:??