21.09.2010 г., 13:36 ч.

По-стар от Библията и по-корав от Трифон Иванов 

  Проза » Разкази
649 0 0
1 мин за четене

Големите му кучешки очи гледаха в една точка, пълни с ленива меланхолия и мъдро разбиране. Очи, събрали в себе си цялата библейска мъдрост на един 15 годишен кучешки живот, изживян по строежите. Като куче пазач - гвардейски вярно и достолепно. Всички го наричаха Макс и го уважаваха. Защото Макс беше не просто куче, той беше легенда.
Легендарна беше неговата възраст - никой не знаеше на колко години е. По този въпрос бригадирът казваше: "Това куче е по-старо от Библията!"... И сигурно наистина беше така, щом бригадирът го казваше - макар че той не вярваше в Господ и Библията. Но вярваше на пълните със старозаветно страхопочитание думи на двамата възрастни майстори, които бяха довели Макс на този строеж от някакъв друг строеж, разказвайки му, че това куче било по-старо от Библията. Бригадирът винаги цитираше тези техни думи, без да уточнява това, защото искаше те да звучат така, сякаш са излезли от неговата уста. Легендарни бяха и подвизите на Макс като пазач по строежите. Бригадирът и по този въпрос имаше дежурен коментар: "Това куче е като Трифон Иванов 94-та у Щатите - пиле не дава да прехвръкне!" Този коментар още по-убедително излизаше от устата му, защото той можеше от Библия и Християнство да не разбира, но от футбол разбираше. И знаеше, че само корав футболен защитник като Трифон Иванов може да послужи за достойно сравнение със стария Макс. А старото куче слушаше думите на бригадира и от монотонността на неговия глас, примесена с приятно галещата топлина на пролетното слънце, задремваше блажено под уважителните погледи на насъбралите се работници. Те дори не подозираха, че не навъртащите се наоколо бездомни котки, които бяха прогонили сутринта с камъни, а лично той им беше измъкнал печеното агне, приготвено от тях за Великден. Но кой би се усъмнил в святостта на Библията и коравата непоколебимост на Трифон Иванов?! Това Макс много добре го разбираше с мъдрия си кучешки ум и затова спокойно задремваше - сит от излапаното агнешко печено, блажено щастлив, в мир със себе си... И по-стар от Библията, която нямаше как да прочете, защото беше куче. Старото куче от строежа!

© Петър Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??