8.10.2010 г., 15:25 ч.

Полетяха във въздуха и... о, какви изненади 

  Проза » Други
556 0 1
2 мин за четене

Трябва да си титан на мисълта, та да се сетиш да провериш и да видиш с очите си имотите на новобогаташите. Ама имали дувари! Ама пазванти не пускали и пиле да прехвръкне, ама кучето лаело, ама… всякакви „сериозни” причини се изтъкват, за да не види народът и най-вече данъчните стотиците сараи на хора от различен калибър, обединени  под общия  знаменател на „близки до властта”.

Та решиха журналистите да видят отвисоко  (нали няма закони, според които може да се влезе в тези палати), в какви къщурчета се свиват въпросните люде. И, ах! Ахнаха те, а заедно с тях и данъчните, като че не е тяхна работа да следят кой как е забогатял, какви данъци плаща, какво е декларирал и съответно с какви пари го е построил. Как ги е спечелил и други тънкости в данъчния занаят,  за които те си знаят и които със сигурност би трябвало да изкарат на светло всякакви крадци. Поне така си мислим ние…

Видяхме софийските богаташи, след тях и пловдивските, очакваме и морските лъвове на Варна. Видяхме и как край яз. Ивайловград, току до водата се мъдрят огромни частни резиденции, повечето от които незаконни. Поне така казват! Но по-чудното е, че тези резиденции чак сега се виждат, като че не са на площ хиляди квадрати и са изникнали от вълшебната лампа на Аладин, а е някакво къщурче, завряно под шумата на буките. Хубаво, не са видели. Не са чули, че и по Интернет можеш да гледаш отвисоко и където искаш, без да се возиш с хеликоптер. А сега, като видяха и като са незаконни, ще се спази ли закона? Нещо ми се струва, че ще се пошуми, ще се побърбори, ще се пообещава и понеже всяко чудо е за три дни, а в България за два, ще отмине. Частните резиденции ще останат… А за да се построят незаконно, какви ли крила са разперени над тях, колко струва тази закрила? Палатите сигурно няма да ги пипнат с пръст, нали? Щото имат да си платят. Виж, ако законът съвсем случайно се приложи и при тези новобогаташи, тогава масата народ може и да повярва, че живее в държава. Е, видяхме къде са отишли голяма част от нашите пари, сега остава да видим дали най-после ще заживеем в държава със закони, които се прилагат, независимо от големината на портфейла на престъпника. Но защо ми се струва, че май повече мъгел се вдига, отколкото да се върши реално работа.

Латинка Минкова

 

© Латинка Минкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • съсвем вярно е това което си написала за съжаление, а по-лошото е че народа вече е свикнал да е така възприема го като нещо нормално и продължава да си тегли
Предложения
: ??:??