17.01.2024 г., 10:30 ч.  

Позволявам си да мисля 

  Проза » Други
207 3 8

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

8 мин за четене

Телевизорът. Тлъста лелка в ролята на водеща. Разговаря с някаква професорка, бивша министърка. И се обръща свойски: „Ама, Руми, защо…“

Медиите като Ганковото кафене…

хххх

Млад показвач на времето / не искам да лъжа, че е метеоролог/: „Очаква се падане на температурите до минус три градуса, необичайно за този период…“

Сигурно е свикнал в средата на януари да се плацика в морето…

хххх

 

На екрана някакъв, представен като специалист по енергетика. Обяснява как отвсякъде може да получим „природна газ“…

Кой знае защо, аз – лаикът, не вярвам на хора, объркващи „природна гаС“ /ж.р., със С, дериват/ с природен гаЗ…

Ама нали ми казаха – специалист…Може и доцент да е…

хххх

На екрана – някакви говорещи глави. Сред тях старият номенклатурчик, цял живот на комунистическа синекура / дето викахме – клати си… Римувайте сами/, на дърти години наричан Гого Папионката.

С него някакъв, обявен като народен представител. Който е убеден – никакви допитвания до народа. Щото народът е прост и с промит мозък…

И добре, че подобни елементарни елементи говорят така откровено – и наивниците да видят какво е жълтопаветен дебил…

хххх

Говорят, че държавата се разпада. Защо ни го казват? Виждаме и помним – кои правиха Конституцията, кои си позволяват да я нагласяват като тоалетен капак. Сендов, Корнажев, Дертлиев… И Бойкикев, Пеевски, Атанасов…

А държавното управление? Стигнахме до Денков и Гаргамел…

Народното събрание се свлича до Цачева, Главчев, Караянчева, Желязков… Сега готвят полугенералчето Гном…

И викат, че трябва да сме оптимисти… В стила на Станислав Йежи Лец: „Когато водата стигне устата – горе главата…“

хххх

Приготвили за конституционна съдийка някаква дамичка, наричана Дуловската гаубица… Що мъже, разказват градските и селски легенди,  са се учили да гърмят с нея…

Но, заяви големият спец по всичко Боко Т., тя е с повече качества от Янаки Стоилов – някакъв си професор по право, автор на научни трудове, бил и министър. Къде ще се мери с Десито…

Суперюристка – била юристконсултка в психодиспансер. Което се вижда…

Станала правистка като задочничка, за която преподавателите й учтиво казват – не е блестяла със знания.

Е, какво пък – в КС бяха и са хора като Анастасов /кадър на Магнаурската школа/, Филип Димитров, Велчев-внук, Георги Марков… Все оригинални хорица…

Стигнахме комунизма, другарки и другари – готвачките управляват държавата…

хххх

Министърът на войната си проведе пиар акция в САЩ. Причините са две – да се поукрепи във властта /защото нешо не е достатъчно старателен?/ и да ни набута във война…

Ама много напира! И даже провежда пропагандна кампания с искане да се извадят от учебниците всички факти, свързани с Освобождението и връзките ни с Русия…

Напъва се като куцукащ пУет с руско име…

хххх

Сега всички са зяпнали към Давос – като че там са се събрали господарите на света.

Но, все пак – служителите им обсъждат някои интресни и перспективни теми. Например, очакването да се появи нова и този път истински смъртоносна пандемия.

Ковидът не удовлетвори очакванията им…

хххх

Обсъждат и възможен край на войната в Украйна. А швейцарският външен министър направил неочаквано и нелогично предложение – този въпрос да се обсъди и с Русия???

Що? За всички е ясно – нацистите победиха, вече са в Москва, пУети с руски имена ги възпяват…

А, и най-важното – САЩ ще кажат кога, как, при какви условия за капитулация на Русия ще завърши поредната война на Запада срещу неподчиняващите се различни руснаци…

хххх

САЩ и наглосаксите /Великобритания, Канада, Австралия/ нападнаха Йемен. Но това не е агресия… Защото американците казаха, че хусите са нападнали мирните търговски кораби в Червено море…

Вярно, хусите рекоха, че нападат кораби на агресори като Израел или съдове, обслужващи ги, обаче… Абе, американците казаха, че са агресори…

Щото в Йемен беше извършен преврат и правителството избяга в Саудитска Арабия. Преди осем години. Значи подкрепата му е законна…

Е, то и в Украйна преди десет години беше извършен преврат и правителството избяга в Руси. А някои региони отказаха да се подчинят на превратаджиите, та даже Русия нахлу в тяхна помощ…

Ама това е незаконно – САЩ не са определили нацистите като превратаджии, а ги подкрепят. Тоест – всичко е наред с тях…

Виж, с хусите… Казано по посолски – това е друго…

хххх

Малко история. Помня – още бях ученик – на картата имаше две държави. Северен Йемен и Южен Йемен. Първият беше остатък от Османската империя, вторият – британски. С център – английската база Аден.

После уж се обединиха. Доста условно – северняците са шиити, южняците суните. Две разклонения на исляма, във война от тринадсет века.

Хусите се наричат по името на водача си Хюсеин ал Хуси, загинал преди 20 години. И са подкрепяни от Иран. Шиити.

Саудитска Арабия и ОАЕ започнаха война срещу хусите още при преврата. Бомбардировки и смърт…

Сега хусите обявиха война… Не, не на западняците. А на Израел. Заради палестинците. Подкрепят ги не само иранците, а и държави като… ЮАР. Които обявиха позицията си – израелците са натрапници на палестинските земи и трябва да се махнат, както белите от Южна Африка. Колонизаторите – вън…

Наистина, НЯКОГА на тия земи е имало за известно време израелски държавици. И само при римския васал Ирод, наречен Велики, са били обединени. После евреит са изселени. И в началото на ХХ век ционистите организират хора за „връщане“…

Отклонение. Заинтересувайте се – защо немалко учени определят израелците като хазари…

хххх

Като стана дума за историческа родина… Представяте ли си какво ще стане, ако всеки народ днес започне да си я иска?

Италианците – до Интдия. И гърците по дирите на Александър. Иранците – до Средиземно море. Англичаните… Испанците…

А ние – Хиндукуш, Памир, Алтай, Кавказ, Кубан, До изворите на Волга, Дон и Днепър, Южна Украйна, и Карпатите, унгарската Пуста, до Адриатика, до Коринт…

Как ще заселим тая историческа територия с шест милиона останали…

Няколко държави изразили възмущението си, че Русия поддържа връзки с КНДР, та даже купили техни ракети…

Лоши руснаци, ей! САЩ – самите САЩ! – наложили санкции на корейците, а руснаците си позволяват да престъпят волята им?!

Това да не са решения на ООН или друга дребна групичка? САЩ!!!

хххх

А войната върти кървавата си жътва в Газа. Досега – над 24 000 убити цивилни, жени, деца, старци…

Протести по света – за които родните медии мълчат. Или едва смутолевят…

Впрочем, какво чухте от тях за протестите в Германия? За кризата? За спада на икономиката в държавата, определяна като мотор на европейската икономика?

Медиите мълчат…

Както мълчат за кризата и протестите във Великобритания, Франция, Испания… Пък за поляците – съвсем си траят…

Даже за пикантната ситуация – съпругът на френския премиер станал външен министър – се мълчи. Ми… Семейни им работи, защо да надничаме под чаршафите на западната демокрация…

Макар... Единият подчинен – по закон – на другия. А реално – кой кого? А?

Май и двамата – народа…

Както е у нас. Въпреки че родните политикани са по документи мъже или жени – все българите са от другата страна…

Щях да кажа полуучтиво – на кондома, ама те и това не ползват…

Обаче, демографията не се оправя…

Импотентни не само в политиката…

П.П. Между другото – шегятя нястряня – Чандлър / „Приятели“/ в понеделник замина „в командировка“. Адрес – Йемен, улица „Йемен“ 15…

Случайните случки не се случват случайно…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви!
  • Права е Красето. И аз ти благодря, сенсей!
  • Украйна победи, а никой нищо не казва ... да се разбие сърцето на Европа - Германия, нали това беше едната цел; и баварската автопромишленост заминава на кино и още, и още. А за "нагло-саксите" само найс, найс.. плиис ..Булгария и Персия с обща граница. Е, ще се внесат хора. Хора да искаш, Генек - хора има, земя не остана. То няма толкова земя, колкото е продадена А войни - колкото искаш. На който му се ходи на война, манерката и леви-десни... България няма нужда от война. Евала ти за знанията, за перото и благодаря, че споделяш.
  • Бъдещето е на Китай!Не видях коментар за тях.
    Миналото е било на викингите.Всъщност те откриват Америка.
    Междувпрочем викингите създават държава в земите на днешна Русия.
    Справка:Династията на Рюричите.
  • Дааа, добър анализ, признавам.
    Поздравявам те.
  • Георги, харесва ми как с храсторез минаваш над плетищата и сплетищата, та правиш такива невчесани сплитки от скандалните израстъци, но си давам сметка, че много хора живеят в розовата мъгла, стелеща се от телевизора 😎
  • Благодаря!
  • 👍
Предложения
: ??:??