30.03.2007 г., 14:54 ч.

ПРЕКАЛЕНА ПРИЛИКА 

  Проза
1194 0 7
13 мин за четене

Научнофантастичен разказ


           В края на двадесет и втори век учените открили, че към Земята се приближава гигантски метеорит и изчислили, че ще достигне до планетата след по-малко от половин век. Последствията щели да бъдат катастрофални, всички учени единодушно предричали гибел.

Човечеството се обединило около това, да се намери решение на проблема, но никой не предложил нищо съществено. Идеите за свръхмощен лазер, за торсионни отклонители и огромни гравитационни лещи в крайна сметка били изоставени като неблагонадеждни. Всички се отчаяли, човечеството изпаднало в колосална депресия, икономиката рухнала, а бизнесът с тежки наркотици напълно се легализирал.

Тогава, отделни неправителствени организации докладвали, че техни учени са открили с помощта на най-съвремената техника малка планета в края на галактиката, за която предполагат, че може да предостави подходящи условия за живот. Спектралните и другите анализи на сигналите, пристигащи от там, давали известно основание за оптимизъм, показвали наличие на вода, въздух и дори флора и фауна. Земните технологии били на такова равнище, че не представлявало проблем да се построят огромни космически кораби, чрез които цялото  население да се изпрати на другата планета. Това на учените им се видяло най-доброто решение, което могли да вземат. Изчислили, че това не би отнело повече от двайсет години, при условие, че всички нации се обединят в строежа на корабите.

Но преди да започне всичко това, било необходимо учените да се убедят, че планетата наистина може да предложи сносни условия за живот. За това построили малка роботизирана сонда,  която пратили към планетата. Идеята била, когато я достигне, да проучи химичния състав на почвата, на въздуха, да извърши някой телеметрични проучвания и да прати цялата информация към Земята. Сондата трябвало да пристигне на планетата за една година, след което сигналът щял да бъде приет мигновено, защото отдавна радиовълните били заменени от доста по-бързите торсионни вълни(1).

За тази една година цялото човечество стискало палци, всички народи се молели на всички познати и непознати божества сондата да потвърди очакванията на учените.

 

* * *

 

Под огромния купол на центъра за пресконференции на “ССЗПНБ”(2) се бяха събрали много хора. Повечето бяха репортери, но имаше и доста обикновени граждани, някои от които бяха дошли от далеч. Чакаха вече от половин час, вече бяха изнервени и бяха почнали да си приказват тихо помежду си.

След малко официалният говорител на организацията влезе в залата и тълпата млъкна, направо затаи дъх. Изражението му бе спокойно, но си личеше, че полага големи усилия за това. Той се покачи по спираловидните стъпала до високата трибуна, застана зад катедрата, от която стърчаха куп микрофони и заби поглед в монитора пред себе си. Камерата на “Световната Телевизия” го зяпаше грижовно с голямото си око. Той погледна за миг тълпата и отново заби поглед в монитора, готвейки се да започне с официалната част.

–– Както всички знаете –– започна той –– преди една година нашата организация изпрати сондата КСПНП 03(3) към далечна планета, за която се смята, че може да предостави условия за живот, с цел да докаже дали предположенията са верни.

Отново погледна към тълпата, този път по-дълго.

–– Вчера, точно когато се очакваше да пристигне сигнала от сондата, се натъкнахме на размита поредица от битове, която нищо не означаваше. Това бе в следствие на грешки от смущения с неизвестен произход.

Тълпата почувства, че я заливат с вряла вода, това почувстваха и всички жители на планетата, които в този момент следяха прякото предаване по свръх телевизията.

–– След съответните корекции в настройката на приемниците, качеството на сигнала бе приведено в норма и започнахме да получаваме информация.

Като чу тези думи, човечеството си отдъхна.

–– Ето какви данни ни изпрати КСПНП 03.

Той погледна в монитора, където от апаратната бяха извели списък с естеството на получената информация.

–– ТК 76(4) разполага с  атмосфера, чийто състав включва седемдесет и седем процента азот, двайсет и пет процента кислород, под един процент аргон, като останалата част се пада на други газове, също характерни за нашата планета.

Той млъкна за миг и в залата настъпи напрегната тишина.

–– Шейсет процента от повърхността на планетата е заета от водни площи.

Като чу тия думи, тълпата се развълнува и отдолу се разнесоха тихи коментари и говорителят отново замълча.

–– Продължавам нататък. Масата на планетата се състои предимно от следните вещества: желязо –– четиридесет и две цяло и три процента, кислород –– трийсет и два процента, силиций –– седемдесет цяло и два процента…

Той продължи да съобщава данните, като по-голямата част от присъстващите, както и от зрителите, разбираха отлично смисъла на всичките термини. През двайсет и втори век обществото бе много по-грамотно, отколкото през който и да е било век преди това.

Всички слушаха и колкото повече чуваха, толкова повече се удивяваха – данните поразително напомняха на геофизичните данни на Земята!

–– …Натрий – нула цяло и един процента , калий – две цяло и пет процента.

Присъстващите в залата вече така се бяха разбърборили, че звучаха като кошер. ”Как е възможно”– питаха се някои. ”Това не е възможно” – не можеха да проумеят други. Останалата част бе започнала да отправя горещи благодарности на Бога.

Но това, което им предстоеше да чуят, щеше да накара половината от тях да припаднат като в пристъп на хипотония.

–– Според сондата –– продължи говорителят и тълпата млъкна –- планетата се е формирала преди четири цяло и три милиарда години, приблизително преди толкова се е формирала и нашата планета. Планетата има богата флора, като фауната е слабо развита  и се състои единствено от микроорганизми,  които според КСПНП 03 не представляват биологична опасност за хората.

Той отново отмести поглед от монитора и погледна тълпата. Всички го бяха зяпнали с отворена уста. Отмести гузно поглед от тях и се съсредоточи в монитора.

–– ТК 76 притежава и естествен спътник – малка планета, обикаляща около нея за двайсет и осем цяло и два Земни дни. Освен това…

За няколко секунди не можеше да пророни и дума – знаеше, че всеки момент трябваше да залее цялото човечество с вряла вода, не – със концентриран разтвор на сярна киселина.

Погледна отново тълпата, после погледна тъжно в камерата.

–– Дами и господа, за съжаление плановете да се заселим на планетата няма да могат да се осъществят. Наистина, тя предлага условия на живот, изключително близки до земните, но…

Отново млъкна, по-голямата част от човечеството почти се досещаше какво ще каже след миг.

–– Дами и господа, изключително ми е неприятно да ви го съобщя, но според сондата, към планетата се е насочил огромен метеорит, който ще я удари и ще я унищожи напълно след по-малко от трийсет години.

 

 

 

Пояснителни бележки:

(1)–– Торсионните вълни са най-новият вид лъчение,открит от академик Акимов в средата на деветдесетте години.Тяхно важно свойство е това, че излъчени от една точка без НИКАКВО закъснение се разпространяват във всички точки на вселената.

 

(2)–– Световната Служба За Предотвратяване На Настъпващото Бедствие.

 

(3)–– Космическа Сонда За Проучване На Планетата, версия 03

 

(4)–– Така била наречена новооткритата планета.

 

 

 

© Йордан Серафимов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??