20.03.2010 г., 21:23 ч.

Принцесата и синьото точе 

  Проза » Приказки и произведения за деца
1052 0 0
1 мин за четене

                                             Принцесата и синьото топче

 

 

 

 

 

            Живяла някога една безумно красива принцеса на име Лира. Дворецът на баща ù бил голям и пълен със скрити съкровища и врати, които не били отваряни от много години. Лира знаела какво имало във всички стаи. На нейното вратле било окачено едно синьо топче и принцесата никога не сваляла своят накит. Никой не знаел на какво е способен този предмет.

            Един ден прислужницата на принцесата се разболяла и кралят извикал говедаря на нейно място. Царската дъщеря не била очарована, но не смеела да каже нещо. През нощта чиракът се промъкнал до стаята на господарката си и погледнал през ключалката.

            Лира стояла пред прозореца и синият накит на врата ù бил облян от лунна светлина. Говедарят бил заслепен и от очите му потекли сълзи. Отклонил поглед, за да избърше очи. Щом отново  погледнал, принцесата я нямало, а лъчът от лунна светлина още блестял. Младежът разбил вратата, затворил очи и застанал под лъча.

             Отворил ги и се намерил в гората. Пред него стояла принцесата и му рекла, че не може да остане.

           - Но аз сега дойдох!

            Принцесата му казала да се огледа. Той бил в стаята на принцесата. Лунният лъч бил изчезнал, а принцесата рекла:

- Искам да спя. Нямаш работа тук.

 

 

                                                               Хората виждат само това, което искат да видят.

 

 

                                                                         Тигрово око

© Габриела Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??